Instagram-tag #2

16 december 2015

prachtige bladeren + #3 meest gelikete foto :) / schatje in het Palais des Beaux-Arts in Lille afgelopen zomer.

De Instagram-tag: iets meer dan een jaar terug vulde ik 'm al een keertje in. Maar omdat ik de 1000 volgers ben gepasseerd (WAAAAUW SUPER COOL! SUPER DANKJEWEL!) én Iconosquare ermee stopt om gratis analytics te weergeven :'( vond ik het een mooi moment voor nog een Instagram-tag.

Deze foto's vind ik zo fijn, want ze laten Londen en Brighton zien en ik vond het daar zo heerlijk en fijn en overal was verliefdheid en blijheid.

Wat is je gebruikersnaam en waarom?
omdatikdatwil - omdat mijn blog zo heet! En mijn blog heet zo omdat ik Roosbeef geweldig vind en een album + liedje van haar heten 'omdat ik dat wil' (ga maar luisteren, je wordt er vast blij van). En dat album heeft al mijn favoriete liedjes van Roosbeef. Ik heb ze nu 3 keer live gezien en elke keer was het heerlijk! En het liedje 'jongen gaat het leger in' is sowieso speciaal, ik denk dat dat liedje ervoor gezorgd heeft dat Laura en ik vriendinnen zijn geworden ♥. Ik kan me gewoon zo vaak vinden in haar teksten en ze zijn zo heerlijk mee te zingen.

Hoe veel foto's plaats je gemiddeld?
Hmm, dat verschilt. Maar toch wel om de twee/drie/vier dagen.

Instagram facts
Mijn eerste foto plaatste ik op 3 april 2012. Ik doe even de stats van gisteren, dinsdagmiddag, dat was ongeveer het laatste moment waarop ik Iconosquare gratis kon raadplegen (snik snik huil huil boeeee). De stats zijn dat ik in totaal 682 foto's heb geplaatst. Ik heb 1025 volgers (zo leuk!!!!) en volg 678 Instagrammers. In totaal heb ik 30693 likes gekregen op m'n foto's en 2887 comments. 194 Instagrammers zijn mijn 'followers' en 'followings' (dus we volgen elkaar). Ik heb nog steeds geen filmpjes geplaatst en ik denk ook niet dat ik dat ga doen. Ik laat op m'n Instagram graag eten zien, de natuur, toffe bijzondere plekken waar ik kom, mooie interieurs, af en toe een analoog fotootje, soms een katje :) en nu ook steeds vaker m'n eigen kamer omdat die steeds mooier wordt! Vind ik. Bijna alles recht van voren of recht van boven gefotografeerd.

Meest geliked?
Fruity Breakfast (en dan van die lieve fruitemoticons erachter). Dezelfde foto als de vorige keer toen ik deze tag invulde. Toen met 274 likes, en nu met 305! WOW! Het is de foto hieronder :).

Mijn persoonlijke favoriet?
Als ik door m'n eigen foto's heen scroll op zoek naar m'n eigen favoriet, kom ik uit op de foto's waar ook gewoon super fijne herinneringen aan zitten. Dus de emotie die bij de foto hoort telt mee, hoe ik me voelde die dag en wat ik die dag deed. Bijvoorbeeld toen Lucas in Londen zat vorig jaar zomer, en ik af en toe heen en weer mocht reizen, was ik heel erg gelukkig. Ik voelde me goed, had veel rust, sportte veel en genoot van het prachtige Londen en ook van het alleen wonen. Als ik terug kijk naar de foto's uit die tijd voel ik weer hoe ik me toen voelde en dat is fijn. Instagram is wat dat betreft ook wel een heerlijk dagboek - ik voel precies weer hoe ik me in die periode voelde. Is dat gek dat het altijd bij mij met gevoel gepaard gaat? Wie kent dat ook?
En nog een antwoord op de vraag: alle favorietjes zitten in dit blogbericht.

ja ik weet niet, ik vind dit er gewoon zo fijn uit zien! Dadels met erin nootjes en eromheen chocola en pistaaaache. Oh en #4 meest gelikete foto! / Lucas wilde me al een tijd meenemen naar Bill's in Londen toen hij daar woonde en het was zoooo fijn daar met hem en gezellig en leuk / lekkerrrrrr banaanpannenkoekjes

Welke apps gebruik je in combinatie met Instagram?
Maar één app, VSCOcam! I love love love love LOVE it. Ik heb inmiddels ook aardig wat filters, ook filters die niet meer te krijgen zijn.
Ik heb een paar favoriete filters, best een boel eigenlijk. Het is maar net wat er gefotografeerd is en wat de kleuren zijn. F2 gebruik ik graag, net als LV1, G3, M3, M5 EN P5. Ik maak eigenlijk nooit foto's zwart-wit - ik hou van kleur!

Welke filter gebruik je het meest?
Op Instagram niks meer! VSCOcam is zo fijn en eigenlijk denk ik er ook nooit meer aan om op IG een filter te gebruiken.

Lille je was prachtig / bij Heavenly Cupcakes / fruit van de markt, I love the colors! Eat the rainbow :p + ook #4 meest gelikete foto :).

Welke hashtags gebruik je het meest?
#vegan, haha. Omdat ik veel vegan eet denk ik. :p.

Which celebrities do you follow?
Nou, steeds meer ben ik er gaan volgen zie ik. En de celebrities die ik de vorige keer volgde, volg ik nu nog steeds maar ik heb het idee dat ik nu grotere celebrities volg dus ik heb deze niet meer genoemd :p.
Fotografen @vkrees, @ezgipolat en @croyable (een Nederlander!).
En blogger @thedaintysquid. En verder @lykkeli, @doutzen & @roosbeef. En verder zijn er zoveel Instagrammers zelf ook gewoon groot geworden door Instagram en zijn het eigenlijk ook celebrities maaaaar daar ga ik echt niet aan beginnen hoor, doeg.

Which animals do you follow?
Oh, echt mega lieve! Zo cute zijn deze accounts! Vrijwel nog steeds dezelfde accounts, en meer! Nu volg ik @white_coffee_cat, @pug_moby, @raamkatten, @catsofworld, @catsclubofficial, @cobythecat, @oliviawillowdunham (een sphynx kat!), @nalacat, @catsofinstagram natuuuuurlijk, en een paar accounts die niet zo actief meer zijn, namelijk @biddythehedgehog (helaas is dit lieve mega schattige egeltje overleden in maart 2015), @trotterpup, @catoftheyear.

Bladeren in Antwerpen afgelopen zomer - de ochtend toen was zo prachtig en de zon scheen zo magisch mooi op de bladeren en bomen / lief lief lief lief lieeefde

Which (big) companies do you follow? Oef, best veel, veel meer dan de vorige update. Nog steeds blog @ignant, tijdschrift @cerealmag, tijdschrift @kinfolk. En erbij nu wat meer interieurgerelateerde profielen, zoals @zuiver_, @ikeanederland, @hemanederland, @vtwonen, @loods5, @haydesign, @sissyboy1982. Maar ook @herschelsupply (omdat ik verliefd ben op m'n tas en 'm bijna elke dag draag ook al zit er bijna niks in hiiiihihi), @frankiemagazine (zo'n fijn tijdschrift!), @elleeten (blijft een favoriet!), @monki, @sachashoes, @womenshealthnl, @nakdwholefoods, @victoriasecretsport, @popsugarfitness, @renskroes, @ifyouleavestagram, @vsco en eh @instagram.
En bedrijven vooral bekend onder de Rotterdammers zijn @manmetbrilkoffie, @thetealab, @suefoodrotterdam, @kluprotterdam, @bertmansrotterdam, @htspt_rotterdam, @visserenko, @gemeenterotterdam (waarom eigenlijk?!)

Do you have a lot of family on instagram? Hmm, valt mee. Van mijn moeder, broertje en zusje doet mijn zusje er het meest mee. M'n vriendje zit er ook op, maar is ook niet erg actief. Echt niet dus. En verder wel wat nichtjes en neefjes.

hoi

Dat was 'm alweer! Leuk :). Jammer dat Iconosquare ermee ophoud gratis. Echt super super jammer. Ik vond het namelijk echt leuk. Maar ben te gierig. HOI!

Lijkt het je leuk om deze tag over te nemen? Vooral doen! Leuk! Je kunt veel van je statistieken natuurlijk ook gewoon op je Instagram zelf zien :) je hebt er niet per se Iconosquare voor nodig. En laat het mij dan ook even weten als je de tag hebt gebruikt :).

Ohja voor als je het nog niet wist, ook even leuk om m'n eigen IG te vermelden: @omdatikdatwil dus :). En drop je eigen IG even in een comment please! Vind ik leuk.

Liefs!

4 gedachten:

  1. Oooh, herkenbaar, ik gebruik ook nooit meer de filters van Instagram. VSCOcam is gewoon zo fijn om te gebruiken! En zwartwit foto's kunnen prachtig zijn, maar ik vind het juist ook heel mooi dat er altijd zoveel kleur in jouw foto's zit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaaa, je naam is wel verleend aan Roosbeef. Zo tof <3. Ik dacht het al, maar wist het niet zeker! Wow, wat ben je al lang lid van Instagram. Awesome :). En ik vind je foto's zo zo zo prachtig. Echt! Fijn dat je zelf de foto's met herinneringen eraan mooi vindt. Dat herken ik wel. Oh, en natuurlijk gefeliciteerd met dit hoge aantal volgers. Wiehoee, you go girl!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi inderdaad die foto met die bladeren. Ik heb pas twee weken Instagram, maar ik vind het wel super! Ik ga je account eens checken. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hihi ik vind je foto's echt héél erg mooi :D Jij bent voor mij al een insta-celeb hoor ;)

    BeantwoordenVerwijderen