Films die ik niet had willen missen

30 december 2015

MICHIEL DE RUYTER

De afgelopen twee maanden heb ik behoorlijk wat toffe films gekeken. En omdat ik voor m'n 24 before 25 lijstje graag meer interessante films en docu's wil zien, krijg ik al een mooi lijstje! Ook hebben we voor 6 maanden Film 1 en dat is meeega chill want geen reclames en altijd nieuwe toffe mooie vette films. Hieronder een aantal films die ik in de afgelopen maand heb gezien, waarvan ik vond dat ik ze met jullie moest delen.

Oh god wat zijn die filmposters dramatisch :') ze stoten me eerder af dan dat ze me aantrekken.. ik heb ze daarom maar geprobeerd in te ruilen voor mooie film stills.

The Good Lie - een prachtige film, gebaseerd op een waargebeurd verhaal, over Soedanese vluchtelingen. Klinkt misschien wat zwaar, en tja, dat is het ook. Natuurlijk is het een ontzettend heftige gebeurtenis, en de film is heel mooi en gaf mij een fijn inzicht in het leven van deze jongeren. Voor mij is het begrip 'vluchten' nog behoorlijk vaag en het is natuurlijk alleen maar fijn dat ik niet weet hoe het is omdat ik nooit zoiets heftigs heb meegemaakt, en daarom gaf deze film een welkom inzicht.

THE GOOD LIE

Steve Jobs - nog steeds in de bios te zien, ik zag 'm ook in Cinerama. Mooie film over het leven van Steve Jobs, ik vond 'm wel tof. Vooral omdat ik gewoon beschamend weinig weet van Steve Jobs en ik was gewoon erg benieuwd naar hem en daarom ook de film. Lucas had Steve al gezien, een film met hetzelfde onderwerp waarbij Steve Jobs werd gespeeld door Ashton Kutcher, en hij vond die film beter. Daar ben ik ook nog wel benieuwd naar.

STEVE JOBS

Hartenstraat - yes, een Nederlandse film. Ik zou er niet zo snel voor kiezen, maar hij leek me lief en ik vond 'm toch erg fijn en raad 'm ook aan! Een feel good movie voor een lekker avondje op de bank.

HARTENSTRAAT

3 couers - en dit was een Franse film, I liked it. Hij kwam op Sundance, waar vaak wat meer artmovies te zien zijn. Het gaat over een ingewikkelde relatie tussen een man en twee vrouwen en er wordt door de muziek flink opgebouwd naar een climax. Bij dit soort films is het verhaal vaak realistischer (vind ik) en zijn de emoties echter en dat trekt me aan. Ik was ook gefascineerd door het mooie ietwat mannelijke uiterlijk van de hoofdrolspeelster, I loved her look :).

3 COUERS

Michiel de Ruyter - yes, echt een toffe film. Ik had 'm nog liever in de bios gezien. Over het leven van admiraal Michiel de Ruyter en zijn successen op de oorlogsvloot van de Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden. Het is een super interessante film over de geschiedenis van ons eigen land, waarin ook Johan en Cornelis de Witt een grote rol spelen. Het is dus waargebeurd en voor mij daardoor erg interessant en leerzaam. Voor wie ooit naar De Gevangenenpoort is geweest en een rondleiding heeft gevolgd, is de film misschien nog toffer - een deel van de film speelt zich daar af en je zult wat dingen herkennen. Ik ben er zelf ook een aantal keer geweest. Een must see!

MICHIEL DE RUYTER

En dit is nog maar een deel van alle films.. om gelijk alle films in dit blogbericht te droppen vond ik ook wat overdreven :p. De afbeeldingen zijn uiteraard niet van mij, is het genoeg bronvermelding als ik zeg dat ik heb gegoogled?

Welke film had jij niet willen missen?

Liefs!

3 gedachten:

  1. Ik heb eigenlijk alleen Michiel de Ruyter hiervan gezien! Ik heb hem in de bioscoop gezien, maar het was de 16+ versie, daarin zit één bepaalde scene die iets wat bloederiger is dan in de andere versie. Dat was voor mij iets teveel om in de bioscoop te zien haha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb hier geen enkele film van gezien, oeps! Ik keek onlangs Black in de cinema, een sterke film, maar wel hard.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Michiel de Ruyter klinkt als een gave film! Bij geschiedenis op school ging het best vaak over de republiek en die tijd en dat vond ik altijd erg interessant. Dus ik ben benieuwd naar de film!

    BeantwoordenVerwijderen