Fijn weekend

12 november 2015

Ik heb het zo druk met duizend dingen en ik wil zo graag bloggen maar het komt er soms gewoon niet van. Dus nu schrijf ik een klein berichtje over mijn super fijne weekend en gelijk ook alweer bijna een week later komt ie pas online.. ik begon maandag met typen... Ik had het ├ęcht nodig, dit fijne weekend. Ik ben namelijk de laatste tijd veel te veel aan het nadenken en overdenken en soms is het net alsof ik mezelf niet meer ben. Mijn hoofd blijft gaan en gaan en mijn blik staat vast en zeker moeilijk of afwezig of verdrietig. Ik zat constant in m'n hoofd en ik kon er niet mee omgaan, want de negatieve gedachten en het overdenken voedt elkaar. Fleur schreef er al over dat het misschien komt door de wisselingen in seizoenen. Dat zou best kunnen, dat zette me wel aan het denken. Ik denk ook dat het komt omdat ik maar niet kan wennen aan al deze drukte van stage en bijbaantjes en school en vrijwilligerswerk. Stage is niet alleen maar stagelopen, het is keihard werken aan jezelf en openstaan om fouten te maken en feedback te krijgen. Het is soms net even een stapje verder gaan dan ik eigenlijk durf of aankan. Het zijn zo ontzettend veel nieuwe indrukken. Het is ook om hulp durven vragen waar het even niet gaat. En feedback krijgen doe ik graag, fouten maken niet. Hulp vragen ook niet. En als ik eenmaal meer negatieve gevoelens begin te krijgen, dan wordt alles zwaarder. Dan word ik meer onzeker, ga ik meer nadenken, ook zeker over andere dingen dan stage, en dat blijft maar doorgaan en erger worden. Ik ben zo blij dat dit afgelopen weekend zo goed heeft geholpen! Want de afgelopen dagen voelde ik me echt stukken beter. Ik heb altijd al teveel nagedacht en krijg regelmatig te horen dat ik 'uit m'n hoofd' moet and that's true! Maar hoe?

Nouja, ik wilde een LEUK bericht typen. Hier komt al het leuke en lieve.
♥ mijn zusje woont sinds deze maand op kamers in Den Haag en ik ging haar kamer bekijken. Het is super gezellig met fijne sfeerlichtjes en allemaal mooie spullen uit haar kamer bij m'n ouders. Er is een balkon en ze kijkt uit op de stad. Ik ben zo blij voor haar want ze heeft zich rotgezocht naar een kamer, en eindelijk is het gelukt. We spraken af na ons werk en aten als voorgerecht fucking goeie avocadosushi en hoofdgerecht pasta uit het Gewoon Wat Een Studentje 's Avonds Eet kookboek. En 's avonds keken we Harry Potter in bed, aten chips en kaneelstok en vielen in slaap. De volgende dag keken we verder waar we gebleven waren en kregen trek. Eigenlijk hadden we yoghurt met banaan en cruesli in huis als ontbijt maar we hadden meeeega zin in croissantjes en gingen bad ass in onze pyjama's op zoek naar croissantjes en echt suuuuper dichtbij (ze woont echt geweldig, tussen allerlei leuke winkeltjes en koffietentjes en boekenwinkels) zat een bio bakkertje en daar lagen super verse chocoladecroissants, waarvan de chocolade nog moest stollen. Er lagen heel veel andere lekkere broodjes en we kozen nog een wakamebroodje (met zeewier) en een rozijnenbroodje met kaneelsuiker. En toen aten we dit allemaal op in bed terwijl we Harry Potter verder keken. En toen vielen we weer bijna in slaap. In de middag kwamen m'n ouders nog wat klussen in de kamer en m'n moeder had appeltaart gebakken en mijn moeder bakt de lekkerste appeltaart.

Dat was het fijne weekend met mijn lieve zusje. De volgende paar dagen had ik dikke buikpijn door al het eten wat ik normaal niet eet als brood en suiker maar okeeeeeee het was lekker en gezellig en lekker gezellig (ha ha) ♥. Love u lief zusje!

Liefs!

3 gedachten:

  1. Aahw zo fijn dat je zo'n fijn weekend had! En wat beschrijf je die ochtend toch fijn:-)
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is een heel fijn berichtje geworden!:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Herkenbaar, dat malen in de bovenkamer en de negatieve draaikolk die je niet echt happy doet voelen. Tip: mindfulness, maar ja, om er nu ook nog een achtweekse training bij te gaan doen is misschien niet verstandig. Als je nog wel af en toe tijd hebt om te lezen: Tem je geest van Ruby Was, topboek. Volleerd word je nooit, het is en blijft een proces, maar het geeft je heel goed inzicht in hoe die bovenkamer werkt en dat helpt al geweldig. En een topweekend ook!

    BeantwoordenVerwijderen