365 dagen project - eenenveertig t/m vierenveertig

6 november 2015

Het eeuwige verhaal, over hoe ver ik ben met het uploaden van m'n fotootjes ;-). Maar hè hè, eindelijk loop ik enigszins bij! Joepiedepoepie. Fotootjes van de herfst, van de gekleurde bladeren, bloemen in huis, verjaardagsfeestje and lots of foooood.

279/365 Deze week had ik drie dagen school ipv stage en het was killing! Echt, zo zwaar. Drie volle dagen school en keihard werken aan een onderzoek en verslag. Gelukkig loop ik nu weer stage ;), maar ik heb nog 3 keer zo'n drie opeenvolgende schooldagen, hoera. Tijdens stage moeten we hiervoor al opdrachten maken, ik krijg er nu al stress van als ik er alleen al aan denk. Snel naar de volgende foto.

280/365 Prachtig vind ik dit. Zoveel diepte in dit kleine plasje water.

282/365 Eindelijk gaf ik Laura haar verjaardagscadeau: een lunch bij het heerlijke fijne Bertmans. Lau had de lunch platter met allemaal heerlijke dingen erop en ik had iets anders maar oohhh had ik maar die lunch platter ook genomen ;) die zag er zo lekker uit. Nouja, daarna gingen we nog een koffie drinken bij het super fijne Hopper, vlak in de buurt, omdat we nog lang niet waren uitgekletst. En daarna liepen we nog wat winkeltjes langs (oh dat gebied daar is zo leuk in het Oude Noorden!) zoals Elle Aime (echt een keer heen gaan als je in de buurt bent!) en & designshop en daar is deze foto ook gemaakt.

284/365 Dit moet een zondag zijn, ergens een kopje koffie drinken. Dit keer bij La Cabane de Fabian. De koffie was heerlijk en het tentje was echt leuk, met beneden heel veel toffe producten om te kopen, zoals chocolade en superveel Rotterdamse biertjes.

285/365 We gingen op bezoek bij een oud huisgenootje, en dit was het uitzicht vanaf het dak van zijn appartementencomplex. Behoorlijk vage foto zie ik. Nouja, de Erasmusbrug is ergens te zien en het uitzicht was in het echt best wel mooi :).

286/365 Het oude buurmeisje van Lucas had een soort van snickers gemaakt en ohohohohohohhhhhh wat waren die super super lekker! En nog mooi gemaakt ook :).

287/365 Dit was zo prachtig, dit licht op de klimop. En dan die schaduw daar links en hoe donker het is eromheen, wauwie.

288/365 Voor het eerst had ik het tijdschrift Foodies, gekregen van Lucas zijn broer voor mijn verjaardag! Vet lief. En een prachtige lelie (ergens anders stonden nog een heeeleboel lelies in een grote vaas).

289/365 Ik maakte brownies uit het eerste kookboek van Rens Kroes. Hmmm!

290/365 Lelies! Prachtige bloemen en ohhhh wat ruiken ze toch heerlijk - de hele kamer was constant gevuld met een heerlijke bloemengeur.

291/365 Slingers cuz it's my birthday! 18 oktober was ik jarig en werd ik een oude oma van 24, en ik heb de heerlijkste verjaardag in jaren gehad. De vorige avond vierde ik het met vrienden bij ons thuis - lekker veel eten en drinken en veel lieve mensen en muziek. Daarna ging ik met een paar liefjes nog tot het einde dansen bij Rotown, en zij bleven ook slapen. Laat werden we allemaal wakker en toen ik mijn ogen open deed scheen het zonlicht op de slingers. Ik was jarig! En ik had al een super fijn feestje gehad! Maar ik was weer/nog steeds jarig! Allemaal langzaam wakker worden, douchen, nog even een paar ontbijtdingetjes halen met het vriendje van m'n zusje en rond 3 uur zaten we aan tafel met zelfgemaakte croissantjes (foto bovenaan) en sapjes en eitjes en iedereen was moe en had kleine oogjes, maar was super voldaan. Heerlijk, zo ontspannen allemaal. Mijn ouders kwamen die avond eten en we hebben heel lekker gegeten en net toen ze weg waren kwam Penoza, en zo eindigden we de avond. Met in gedachten dat ik de maandag erna vrij had, hoe fijnnnnn.

292/365 Van mama had ik ook prachtige roze bloemetjes gehad voor mijn verjaardag! Ik ben gek op bloemen en ik vind het altijd zo lief en fijn als mama bloemen voor me meebrengt.

293/365 Dit is de taart die ik had gemaakt voor m'n verjaardag! Althans, een stukje ervan :'). Uiteraard weer naar recept van Rens Kroes - jeetje wat hou ik van haar kookboek! Ik heb het tweede kookboek gekregen van mijn lieve huisgenootje en het eerste boek leen ik af en toe van haar (stiekem ga ik het binnenkort ook gewoon aanschaffen!). De taart smaakte heel goed naar chocola, kokos en sinaasappel, echt heerlijk. Het is suikervrij en op basis van kikkererwten! Ik vond 'm alleen niet luchtig genoeg en daardoor wassie best machtig - mijn huisgenootje gaf me de tip om het met kikkererwtenmeel te proberen de volgende keer. Ik heb de chocoladerepen al in huis gehaald :).

294/365 Ik had vrijwilligerswerk en ik nam deze foto van mezelf.

295/365 In de straat van stage stond een prachtige prachtige boom. Van boven fel rood gebladerd, daaronder oranje, geel en vervolgens groen. Prachtig! Het valt alleen totaal niet vast te leggen, hopelijk krijg je hierdoor een beetje een impressie.

296/365 Samen met mijn super lieve oppaskindjes maakte ik pizza's! Ik had een heerlijke vegan variant met veeel groenten :) ja die grote is van mij :').

298/365 Kiki geeft echt de meest geweldige cadeautjes. Zo had ik van haar voor mijn verjaardag een super leuk setje gekregen met allemaal toffe spulletjes als cactuskaarsjes ♥ en ook deze fijne chocolaatjes voor op brood! Deze zondag aten warme broodjes uit de oven dus deze chocolaatjes smolten heerlijk.

299/365 Oh wauw, dit was te mooi. De kleuren waren echt zo als op de foto, het was zo prachtig! Van dezelfde boom als waar ik eerder over vertelde trouwens, bij foto 295.

300/365 Foto 300! Ook weer zo'n prachtig plaatje. Ik kon alleen maar omhoog kijken en zag hoe het zonlicht de bladeren kuste en de blaadjes halftransparant maakte (oh wat poëtisch). Ik vind dat zo magisch, als zonlicht vanaf de andere kant door de bladeren heen komt. Er komt dan een soort mooie overlapping van verschillende bladeren, met halve bladeren die doorschijnen en halve bladeren waar een ander blaadje overheen zit. En dan was de rest van de boom onder het bladerdak donker, prachtig.

301/365 Ik zag op IG dat het National Chocolateday was en ik zag ook dat dat niet hier was maar het inspireerde me wel.

302/365 Dit zag ik toen ik langs Diergaarde Blijdorp fietste. Allemaal verschillende kleuren bladeren. Al zie ik op de foto dat het niet zo heel duidelijk is.

303/365 Ja joepie, ik spotte weer van die prachtige bomen die aan de onderkant lichter waren dan aan de bovenkant! Wederom lastig vast te leggen, maar ik heb de foto erg verlicht en nu zie je enigszins het verschil tussen de gele (en een paar groene) blaadjes aan de onderkant en de oranje bladeren en rode bladeren erboven.

304/365 Ohhhh deze cashew candy is zo heerlijk! De sportkoeken vond ik iets minder geslaagd, ik vond ze te droog. Maar ik eet ze alsnog hoor haha. Ik denk dat ze iets korter in de oven moesten, ik vond ze ook erg donker geworden. Maar die cashew candy, wauwie. Die ga ik echt veel vaker maken! Vooral als ze uit de vriezer komen zijn ze zo fijn, dan is het net een toffee. Een gezonde toffee dus, daar word ik natuurlijk helemaal happy van. Recepten van Rens Kroes, uit Powerfood II!

305/365 Bankhangen met mijn liefjes ♥.

Ik geloof dat ik toch meer van de herfst hou dan ik dacht. PRACHTIG is het.

Liefs!

1 gedachten:

  1. Balen dat je zoveel stress krijgt van school, kan me voorstellen dat stage wat rustiger is. Maar komt vast wel goed! En mmmm, zelf pizza maken is zo lekker en leuk om te doen :)

    BeantwoordenVerwijderen