365 dagen project - week zevenendertig t/m veertig

28 oktober 2015

Hihi, zo leuk om die fotootjes terug te zien! Ik denk dat ik er aan het einde van het jaar wel wat mee moet gaan doen, met al die foto's die ik heb verzameld van dit jaar. De eerste keer dat ik dit project deed, twee jaar terug, vond ik dat ook zo tof, om terug te kijken. Ik wist nog precies wat ik deed met nieuwjaarsdag bijvoorbeeld, en met andere dagen. Dingen lijken ook minder lang geleden dan ze eigenlijk zijn - in februari kregen m'n ouders een lieve labradoodle, die ze dus nu al best lang hebben! Ik zou zweren dat ze 'm pas in de zomer kregen ;) kun je nagaan. En iets wat al een paar weken terug was gebeurd, leek pas vorige week. De tijd gaat snel - al vind ik dat een gek begrip want tijd is tijd en dat gaat niet sneller of langzamer. Oké, behalve in dit weekend toen we een uur extra hadden ;) haha.

250/365 Op 9 september was mijn vader jarig en omdat we - m'n broertje, zusje, Lucas en ik - een percolator voor op inductie hadden gekocht voor hem, had ik bonen gekocht bij de beste koffiebranders van Roffa: Man Met Bril Koffie. Ik vind deze koffie heerlijk, en dan met name de 'El Salvador, El Rosario' koffie - de smaken peer en diepzoete noga gecombineerd, met een romig en karamel-achtig mondgevoel (je snapt dat ik dit niet zelf bedenk toch?). Dus deze koffie kocht ik ook voor m'n pap. Helaas kan hij 'm nog niet gebruiken omdat hij een koffiemolen nodig heeft (weet ik veel hoe dat werkt met die koffie, haha - ik vroeg gewoon aan die jongen bij Het Hoofdkantoor welke koffie goed is voor een percolator!), dus die moeten m'n ouders nog even scoren. Gelukkig kreeg m'n vader ook later nog koffie van het vriendje van m'n zusje en had hij nog koffie staan, en ik begreep van m'n moeder dat het elke dag heerlijk naar koffie ruikt bij m'n ouders en ik heb al vaak gehoord van m'n vader hoe enthousiast hij is over de percolator. (Mijn vader is echt helemaal zot op koffie. Hij kan er echt ontzettend van genieten en als hij ergens op bezoek is geweest voor bijvoorbeeld z'n werk, en de koffie was lekker, krijgen we dat als eerste te horen. Mijn vader is zo lief en kan zo blij worden van dit soort dingen!)

251/365 Ook op stage hadden de moestuintjes hun werk gedaan.

252/365 Onze kamer wordt mooier en mooier! Vind ik, haha. Hier hadden we net een beetje verder verbouwd - de platen hebben een mooi plekje, net zoals de platenspeler en het bureau staat zo fijn, zodat we er aan kunnen werken en eten. Oh en het is nu mega opgeruimd, dat was ook een reden voor een foto :'). Deze muur was trouwens voorheen een muur vól met cd's. Lucas grote project toen hij op kamers ging. We hebben het recent weggehaald en daarna gelijk de kamers veranderd, en zo ziet het er nu uit. Het is alleen nog erg leeg. We willen boven de tafel nog een grote lange plank, waar we veel op kunnen zetten: grote foto's, glazen potten met (suikervrij?) snoep, koffiecups, analoge camera's, van die mooie planten die naar beneden hangen (hoe heten die?), doorzichtige peper- en zoutmolens, fijne boeken en tijdschriften en weet ik het wat nog meer. Het moet in ieder geval mooi worden. Die plank moet er nog steeds komen, Lucas en ik zijn koning en koningin in uitstellen. :)

253/365 Kiki kwam met heerlijke souvenirs terug uit Brazilië, waar haar vriendinnetje vandaan komt. Samen waren ze er op vakantie geweest en Kiki en ik hebben allebei een gezamenlijke grote liefde: eten. Dus nam ze dat voor me mee, zo lief! Dit is een potje met een soort chocolademouse, en aan de zijkanten van het potje zit vruchtenspul. Het is echt HEERLIJK.

254/365 Dit was echt een verslaving op dat moment! Ik heb het nu al een tijdje niet meer gekocht omdat ik ervoor naar de Markthal moet en daar kom ik niet zo vaak. Het is chocoladethee en hij wordt 't lekkerst als je het zakje er gewoon in laat zitten.

256/365 Koffie en lekkers bij Het Hoofdkantoor van Man Met Bril - hmmmmmmm! En ondertussen allebei werken op onze laptops, ik bloggen en Lucas aan zijn startup.

257/365 Een prachtig huis.

259/365 Ik had appeltjes meegenomen van m'n schoonouders die niet heel mooi meer waren, en daardoor perfect om te verwerken in iets. Ik maakte er appelmoes mee! Voor het eerst. En het was heerlijk. En lekker makkelijk te eten - ik had kiespijn.

260/365 Steeds vaker koop ik fijne kaarten - deze had ik van het heerlijke winkeltje Voorlopig.

261/365 Ik probeerde de macrolens uit van de iPhone.

262/365 Fucking fietsmanden! Begrijp me niet verkeerd - ik wilde voorheen altijd een fietsmand op m'n fiets. Superhandig, geen zware tas meer op m'n rug. Maar in de fietsenstalling bij het station is het zoooooo onhandig. Ik kan vaak m'n fiets niet parkeren omdat er een veel te brede fietskrat in de weg zit.

263/365 Dagje Efteling met lieve lieve mensen! Het was op de laatste zomerdag en ik schreef er al een stukje over.

266/365 Tonyyyyy's limited edition!

267/365 Ik lijk wel gek, ik betaalde bijna 6 euro voor een doosje chocoladethee. Dus de verwachtingen waren hoog van deze Numi Pu Erh thee, maar de conclusie was dat het teveel naar rooibos smaakte en ik die Flow Chocoladethee toch echt veel lekkerder vond.. en dat is best chill, want die is goedkoper.

268/365 Ik maakte voor de zoveelste keer gezonde en vegan pepernoten, hihi. De derde keer was de keer waarop ze perfect werden, en dit is een plaatje hiervan.

270/365 Ik verfde mijn haren weer eens! Toen ik wat jonger was, waren mijn haren nooit m'n eigen kleur. Nu, sinds een paar jaar, eigenlijk sinds ik het weer heb laten groeien, heb ik het niet meer geverfd. Ik was m'n doffe kleur zat en wilde iets donkerders. Ik kocht voor het eerst ook een natuurlijke kleuring ik ben er echt heel erg tevreden over. De kleuren is van Naturtint, te koop bij De Tuinen, en nu nog steeds in de aanbieding. Ik kocht de Licht Chocolade Kastanje en m'n haar ruikt nu naar pure chocola (grapje) dus ik was het nooit meer (geen grapje, no poo methode je weet). Ik ga deze kleur binnenkort weer erop smeren denk ik, want ik vind het een prachtige kleur, het is natuurlijk en dit is de eerste keer tijdens het verven dat m'n hoofdhuid niet kapot ging van het prikken!
De kleuring is vrij van ammonia, resorcinol en parabenen (ik weet hier niet zo veel vanaf hoor, maar het zullen vast chemische dan wel onnatuurlijke stoffen zijn - chill dat ze er niet in zitten!) en bevat onder andere de plantaardige ingrediënten soja, haver, mais en granen. Hoe cool is dat.

271/365 Mijn lieve zusje was in de zomervakantie op het eiland van haar vriendje, Tenerife. En ze bracht me deze toffe houten oorbellen! Ik vind het leuk dat ze allebei van kleur verschillen en van kleur gaan veranderen / zijn veranderd door het douchen en dragen.

272/365 Heerlijk middagje bos. Een van de weinige plekken waar ik tot rust kom.

274/365 De ochtenden worden donkerder en donkerder... Kan ik daar ooit aan wennen?

275/365 Ik ben zo blij met deze broek! Al heel lang was ik op zoek naar een beetje losse/chille/lekkere/relaxte broek en deze broek is dat want hij heet Kimomo high relaxed en ik was op slag verliefd. Oh wat zit dat ding lekker zeg, super fijn. Hij komt ongeveer tot m'n navel en dat vind ik fijn, shirtje erin en een vest erover, of een korte top. En dan opgerold aan de onderkant, gecombineerd met m'n favo Docs en ik ben de hele dag blij.

276/365 Oké dit was raar - een voetafdruk op het raam.

277/365 Het was dierendag vandaag en ik droeg daarom de poezensokken die Lucas voor me meenam uit Londen en showde ze terwijl Guusje bij me lag.

Ik loop weer bijna bij, jeej! Wat doe jij deze woensdag? Ik heb vanmiddag een gesprek op stage, spannend! En daarna vrijwilligerswerk en daarna chillings met Guusje. En chocoladethee drinken. Liefs!

2 gedachten:

  1. Ooohhh ik krijg elke keer zo'n honger van je pepernoten! En waaaauw wat staat die kleur je mooi! Echt heel erg mooi!
    Ahhh ja die fietsmandjes, zo mega irritant!
    En oeh ik ben zo benieuwd naar die nieuwe Tony's! Ik wil 'm steeds kopen maar heb steeds geen geld.
    En mooie broek! Die zag ik laatst ook en wilde 'm toen ook passen maar toen stonden er 1000 mensen (en geen geld;))
    Fijne fijne post weer Sanne!
    Liefs! (UITROEPTEKENS!!!!);)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tof dat je ook een 365 project doet! Dat heb ik in 2014 gedaan, kun je ook terug vinden op mijn blog boven in het menu. Ik heb er uit eindelijk een boekje van gemaakt, kun je ook zien op mijn blog, misschien een ideetje! :)

    BeantwoordenVerwijderen