24 before 25

18 oktober 2015

Ik ben 24 geworden vandaag! Gisterenavond heb ik dat gevierd met lieve mensen en zijn we de avond geëindigd in Rotown (op een feestje met de titel 'Kill All Hipsters'...). We aten taaitaai, Hema paprikachips (favoriet van m'n zusje), een gezonde chocoladetaart naar recept van Rens Kroes (op basis van kikkererwten, maar wees niet bang, er gingen bergen chocola in - zonder suiker uiteraard), cappuccinokruidnoten (I KNOW RIGHT)(Hema again) en nog veel meer en dronken sangria met schijfjes citrusvruchten, en rosé. Er bleven wat mensen slapen, altijd gezellig (want 's ochtends ontbijten is dan zo leuk!). Vanmiddag komen m'n ouders langs met bergen cadeaus (grapje)(ik weet wel al wat ik krijg: een nieuwe negatievenscanner JAAAA) en blijven ze eten. Gezellig! Morgen heb ik een vakantiedag ingelast van stage, en ga ik echt even ontspannen. Die 6daagse werkweek is killing me. Misschien nog een beetje aan stageopdrachten werken, maar ik denk vooral restjes chocoladetaart eten terwijl ik Silicon Valley kijk.

Omdat er veel dingen zijn die me bezighouden en waar ik aan wil werken, heb ik een 24 before 25 lijstje opgesteld. Langzaamaan kwamen er meer en meer dingen waar ik graag aan wil werken, maar een soort stok achter de deur voor nodig heb. Nu dat het op internet staat móet ik er wel aan werken. Ooooo wat doe ik mezelf aan.... ;)


24 before 25!


1. Onze kamers meer versieren met mooie planten en deze ook daadwerkelijk onderhouden en in leven houden.
2. Meer interessante boeken en tijdschriften lezen, zoals biografieën, levensverhalen, de ELLE eten, kunstboeken, psychiatrieverhalen, Women's Health of stagegerelateerde boeken, bijvoorbeeld over de antroposofie of autisme.
3. Minstens één keer per week uit een kookboek of tijdschrift een recept maken.
4. Buikspieren krijgen.
5. Minder overdenken en piekeren, misschien wel door te gaan mediteren.

6. De woonkamer en slaapkamer meer eigen maken en vormgeven.
7. Analoge fotografieprojectjes doen / meer durven en uitproberen wat betreft analoge fotografie.
8. Toffe culturele dingen doen, als musea bezoeken, naar een artfilm en chillen op festivals.
9. De keukenkastjes en koelkast vaker opruimen.
10. Vaker en meer eten opmaken dan wel weggeven dan wel weggooien (maar alleen als het echt niet anders kan).

7: Vaker op pad dus, met microlenzen en al volgeschoten rolletjes om dubbel te belichten.

11. Een avondritme ontwikkelen.
12. Meer interessante films en documentaires kijken, net zoals bij de boeken. Zoals biografieën, levensverhalen, films over kunst, psychiatrie of gerelateerd aan stage.
13. Onze kamers netjes houden en vaker schoonmaken.
14. Mijn haar goed verzorgen en het bijhouden met kleuren.
15. Meer schrijven! Alle gedachten opschrijven in een schriftje of een blogbericht.

16. Verjaardagskaartjes sturen.
17. Meer quality time met Guusje
18. Minder uitstellen.
19. Vaker een recept maken van een blog.
20. Een maand lang elke dag 10.000 stappen zetten.

17: Vaker kroelen met dit dotje. Ze houdt alleen niet zo van knuffelen, maar wel van geaaid worden.

21. Bijlopen met stageopdrachten.
22. Daadwerkelijk elke maand een stukje schrijven over '24 before 25'.
23. Vaker een frisse neus halen: het bos in, wandelen, fietsen.
24. Een challenge doen van een maand/week, bijvoorbeeld om buikspieren te krijgen, of een fotografie challenge.

23: Hier kan ik wel een behoorlijk frisse neus halen.

Nou, vandaag ga ik eerst heeeel lang uitslapen, dan croissantjes bakken en dan de boel opruimen voor m'n ouders! En wat doe jij deze zondag? Liefs!

11 gedachten:

  1. Van harte gefeliciteerd nog met je verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is je layout mooi! (Sorry nog nooit gezien :D) Gelukkige verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkige verjaardag! Leuk lijstje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van harte gefeliciteerd! Hele fijne verjaardag, het klinkt allemaal erg gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd lieve Sanne!! Het klinkt als een hele gezellige avond. Ik heb ooit beloofd aan een vriendin om als we allebei 18 zijn ook naar Kill All Hipsters te gaan, omdat er bij uitgaan nooit leuke muziek wordt gedraaid :')

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jaaa super leuk!! Ik ben super benieuwd hoe het je zal vergaan! En oh shit, ik word komende jaar ook 25.. ik moet dit ook doen! TIJD DRINGT! WE WORDEN OUD! oke nee grapje ;) sorry ik heb nu al iets te veel koffie op denk ik.

    Maar, vet leuk lijstje! Ik verheug me nu al op de volgende post!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Proficiat!! Dat is lang geleden, dat ik 24 was, ppff, ik voel me ongelooflijk bejaard, haha. Je hebt mooie plannen en bedenk maar zo, voor alles wat niet lukt, is er iets anders wel gelukt, maar niet geheel gepland maar toch ook leuk dat het gelukt is, haha wat een zin, nou ja, je snapt het wel. Ik ging gisteren uit eten met veel familie, leuk, lekker en gezellig. Fijne week!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk lijstje! Een maand lang 10.000 stappen lijkt me heftig. Ik heb een stappenteller en haal vaak net de 8000. Succes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk lijstje Sanne!!! ik zou alleen wat moeite hebben met meer/minder doelen, want hoe beslis je of die voor jou geslaagd zijn? Wat een leuke foto van jou aan de laptop trouwens, omringd door plantjes en met de zon op je rug. En Guusje, aaaaah, wat is dat toch een lieverd! Fijn dat je zo'n leuke verjaardag had! :)

    BeantwoordenVerwijderen