Kiespijn en pepernoten

18 september 2015

Het is donderdag. Ik eet dit broodje terwijl de dadels liggen te weken. Met elke hap doet mijn kies meer pijn. Het ging nog wel zo goed. Het broodje is lekker en ik eet 'm veel te snel. Nog twee hapjes. Een beetje extra peper en zout voordat ik 'm verorber. En weg issie, m'n lunch. Auw.

Nadat ik zo dom was geweest om een hard groot broodje te eten, ga ik nog iets doms doen: pepernoten bakken. À la Rens Kroes, met dadels, speltmeel en kokosbloesemsuiker. Ik vind het grappig dat ze ze pepernoten noemt, want zo noem ik ze ook altijd. En dan krijg ik natuurlijk op m'n kop omdat het kruidnoten zijn.
En dat is dus zo dom omdat het hard is, net zoals het broodje. Terwijl het slimmer is als ik zachte dingen eet, omdat ik kiespijn heb. Kiespijn aan een kies die er voor de helft uit is. Vrijdag had ik 'm later verwijderen en nergens last van. Dinsdag kreeg ik ineens pijn, en woensdag ben ik van stage naar huis gegaan. De pijn werd erger, niet cool. En ik krijg er hoofdpijn van.

Vanavond ga ik wel soep eten, dat is zacht en beter voor m'n kies. Ik heb een beetje spijt van dit broodje, waarom at ik ook alweer niet gewoon kwark?

Oké, ik ga gezonde pepernoten bakken. Wel 70. Doei!

Het waren er 50. En ze zijn een bietje zwart geworden, want de oven stond nog op de verkeerde stand... (er is zo'n stand waardoor de oven sneller warm wordt maar ik vergeet 'm altijd op de goede stand terug te zetten.. stom). Ze zijn wel lekker! Niet heel zoet, ze mogen zoeter. Normaal gebruik ik medjool dadels, van die verse super lekkere zachte, maar bij de Turkse supermarkt om de hoek zijn ze de laatste weken niet zo zacht en groot meer. Dus kocht ik bij de AH zo'n zakje dadels en ja, minder smaak en harder en kleiner. Ook deed ik er minder kokosbloesemsuiker in, ik vond dat er veel in ging maar ik had er nog wel wat bij kunnen doen. Maar als ik die goeie dadels heb, is dat echt niet nodig. Ik heb nog wel dadelstroop, dat kan ik er de volgende keer wel bij doen. Door 1/4 van de pepernoten heb ik trouwens cacaonibs gegooid en die zijn lekker geworden!

Oké, dit was zo'n blogbericht waar ik de hele dag over heb gedaan. Ik heb net m'n soepje op, biologische linzensoep van de AH (zonder gekke toevoegingen en zonder suiker, pluspunt). Het bakje pepernoten op de foto is niet meer zo vol en hoewel ze hard en niet super zoet zijn, geniet ik er wel van. De volgende keer maar ik er echt meer met cacao nibs. Mygod wat is dat lekker.

Het is avond. Ik zei toch dat ik de hele dag hierover zou doen? M'n foto's zijn bewerkt en opgestuurd naar m'n eigen mail (volgens mij doe ik dat echt altijd met zo'n ontzettende omweg, maar oké). Ik drink een super lekkere spicy chai tea (van Shoti Maa, hoe kan het ook anders - nieuwe favoriete thee hierzo. Al helemaal aan de Choco Chai tea, waaaauw wat is die lekker!). En ja I know, die Walter White mok is fucking vet :D.

Wat doe jij deze vrijdag?
Fijne dag, liefs!

6 gedachten:

  1. Ik ga de stad in en ga op zoek naar de Heisenberg mok. :D Wij zijn BB trouwens weer opnieuw begonnen en het is nog steeds leuk om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha wat een fijne blog, hihi zo verspreid over de dag:-) Wat naar van je kies! Is het onderhand al weer wat beter? (o wacht je postte deze blog gisteren, nouja hopelijk is het alsnog wat beter:))
    Die pepernoten klinken zo goed! X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mweh, balen van je kiespijn! Hopelijk voelt het snel beter. Ik moet over twee weken een verstandskies weglaten halen en ik kijk er nu al een beetje tegenop. Maar ja, als ie er eenmaal uit is, doet het vast ook geen pijn meer :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aah, kiespijn is zo rot. :( Veel beterschap! Ik vind je kruidnoten (sorry ik zeg automatisch kruidnoten, haha, ik heb deze week juist van die zachte pepernoten gebakken met anijs erin) wel mooi, juist omdat ze er niet allemaal exact hetzelfde uitzien. Ik hoop dat je snel weer gewoon kan kauwen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mmmm, ziet er lekker uit dat broodje, inspiratie voor mn lunch zo meteen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zelf kruidnoten bakken, dat wil ik ook nog is een keer doen :) Jaren geleden dat ik dat gedaan heb.
    Balen van de kiespijn, is zo vervelend! Hopelijk gaat het inmiddels beter.

    BeantwoordenVerwijderen