Koffiechocolade-ijs

4 augustus 2015

Waaaaaat!? Ja! Koffiechocoladeijs! Fucking lekker :) en daarom moest ik daar natuurlijk een receptje van online zetten. Ik ben sowieso gek op bananenijs en probeer vaak nieuwe smaken uit, en soms zit daar echt een topcombi bij. Zo ook bij deze. Ik kwam op het idee doordat ik koffie-ijs eigenlijk altijd al heel lekker vond - op vakantie bijvoorbeeld nam ik het vaak, samen met een bolletje chocolade-ijs (uiteraard hihi) en/of iets van zomerfruit. Of een of andere nieuwe onbekende smaak van de ijsmaker in Zuid-Frankrijk of Italië, ahhhhh wat is het ijs er lekker en wat zijn er vaak vet bijzondere en heeeeeerlijke smaken. Ik dwaal af, ik kan merken dat ik uitkijk naar mijn eigen vakantie in Lille! (Waar ik ook veel ijs ga eten natuurlijk)


Koffiechocolade-ijs


Ingrediënten voor een ijsje
• 2 bananen (minstens een nacht in plakjes in de vriezer gelegen)
• Koffiepoeder (ik gebruik espressopoeder uit een zakje voor een kopje)
• 1 theelepel (rauwe) cacao
• 1 theelepel cacao nibs

Bereiding
Stap 1 Gooi de bananen, zo veel mogelijk in stukjes, in de keukenmachine.
Stap 2 Af en toe moet je het naar beneden schrapen met een rubberen spatel en dan weer verder blenden.
Stap 3 Gooi koffiepoeder of espressopoeder in de keukenmachine. Ik gebruik een half zakje espressopoeder - het is maar net hoe sterk je de koffiesmaak wilt hebben. Doe ook de cacao er doorheen. Blend blend blend.
Stap 4 Lijkt je ijs op ijs? Gooi dan de cacao nibs erdoor en blend nog even, maar zorg dat je nog hele stukjes houdt.
Stap 5 Doe het in een schaaltje en enjoy!

Ik hoop dat je het lekker vindt! Ik maak 'm echt regelmatig, heerlijk. Je kunt uiteraard meer cacao of koffiepoeder toevoegen als je dat lekker vindt, of misschien wel een verse dadel om het zoeter te maken.

Trouwens, als jij nog een bananenijscombi kent die ik moet weten, tell me! Ik ben altijd in voor nieuwe smaken. O, en komt deze foto je bekend voor? Ik had 'm ook al eens op Instagram gepost.

Liefs!

5 gedachten:

  1. Oeh, dat ziet er wel héél lekker uit. Ik ben dol op alles met koffiesmaak.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhh klinkt goed, hoe slim om koffiepoeder te gebruiken, dat ga ik ook eens doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh dit klinkt echt heerlijk! Ik wil er nu gelijk 1 ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klinkt eigenlijk heel simpel, misschien probeer ik het wel eens. Het ziet er in ieder geval al wel heel lekker uit :)

    BeantwoordenVerwijderen