Kamperen tussen de hoge bomen

27 augustus 2015

Het is nu zondagavond en ik moet zo naar bed. Maar ik wilde nog even schrijven hoe leuk dit weekend was! Want voor twee nachtjes sliepen Lucas en ik in een tent, in een bos vlak bij Antwerpen, bij een groot wit huis. Maar het grote witte huis zat al vol dus wij moesten in een tent. Maar dat was niet erg want ik hou van kamperen en wakker worden door de zon (en meestal ook de hitte). Al was het 's nachts wel heel koud en kan ik mezelf goed bang maken. Maar verder sliep ik best prima en waren we steeds op tijd wakker omdat we met onze konten op de grond lagen omdat het luchtbed te zacht was geworden. Het huis was oud en super retro met schilderijtjes van vossen en spreuken aan de muur in het toilet (als 'de liefde van een man gaat door de maag' en 'gezelligheid kent geen tijd' - haha leuk), een kleurig tapijt op de trap, bruine oude meubels, een kachel (ik weet niet eens of ze wel verwarming hebben), lampenkappen met paarden erop, heel veel spelletjes en oude bruine kinderboeken, per ongeluk koud water tijdens het douchen (en echt, op zich was het best te doen, op dat ik m'n benen amper kon scheren van de kippenvel na, maar koud water op je rug is echt een erge straf). Het dichtstbijzijnde busstation was alleen bereikbaar met de auto (en het busstation had zelfs een parkeerplaats). Er was geen WiFi of televisie.

Er was wel een prachtige mega tuin met een moestuin, honderden gehakte blokken voor het vuur, bramenstruiken, appelbomen, een plek voor een grooooooot en kneiterwarm kampvuur, een autoband als schommel en alles omringd door bomen en een stuk bos. En daar sliepen wij, in die prachtige tuin. Je snapt dat toen ik de eerste ochtend wakker werd en de zonnestralen zich tussen de bomen en ruisende bladeren probeerden te wurmen, ik m'n analoge camera pakte en maar bleef fotograferen (en ook met m'n telefoon natuurlijk, mocht het analoog mislukken). Dat ochtendlicht was zo prachtig, dat wist ik niet. Veel mooier dan overdag-licht. Overal schaduwen en halfdoorschijnende bladeren, overal dennenappels en zacht mos en glinsterende spinnenwebben, overal kleine stukjes dansend zonlicht op bloemen en bomen en het witte huis. Het was echt super mooi. Alleen voor die tuin en die omgeving - weinig huizen en veel groen en koeien en paarden - wil ik terug. Chillen geblazen daar.

Zaterdag overdag gingen we naar Antwerpen met een groepje van 6, voornamelijk naar de winkelstraat en de terrasjes. Ik geef eigenlijk niet zo veel om shoppen - al zijn er ook echt momenten waarop ik het heel graag doe - en ga liever de stad verkennen door rond te struinen en de prachtige gebouwen te bekijken, maar het was heel gezellig en we aten het grootste ijsje ooit, bij Australian op De Meir.

's Avonds gingen we ook met deze lieve mensen - familie en vrienden van Lucas en inmiddels ook van mij - stappen bij Club Noxx, waar we dansten op deephouse (vind ik leuk) en lang bleven. Een vriendin had m'n lippen donkerrood gestift en ze zijn nog nooit zo mooi geweest. En het stappen was ook echt heel erg leuk en gezellig en fijn en de wijn zat in witte dikke plastic bekers in de vorm van wijnglazen, wat gek dronk.

Die kleine middelste op haar Nike's, dat ben ik - en die jongen op z'n hurken is Lucas.

Dus je snapt het al, mijn weekend was echt heel erg gezellig en leuk en mooi en fijn en groen en vakantie-ish! Oh en het was vet lekker weer, alleen maar zon en het was meer dan 30 graden, jeej!

Liefs

4 gedachten:

  1. Klinkt als een heel fijn weekend! En kamperen vind ik ook zo leuk. En als je een beetje een stevige tent hebt en niet op een helling staat, is kamperen nog het leukst als het keihard stormt en onweert buiten (maar echt alleen als je tent 100% waterproof is, want 's ochtends dobberend op je luchtbed wakker worden is dan weer wat minder).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aaah Sanne, wat fijn! Ook heerlijk geschreven zeg, ik ben benieuwd naar al je analoge plaatjes van je kampeertripje! (En hehe, ik ben nog nooit in Noxx geweest, heb alleen nog maar gehoord dat het publiek er een beetje 'apart' is, om het zo te zeggen, haha) Fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad! En zo'n luchtmatras die tijdens de nacht stilletjes platter en platter wordt: herkenbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wouw daar wordt je toch blij van :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuukK!!!! Ik will wel eens buiten kamperen :) heb ik ( denk ik) nog ooit gedaan. nee.. nooit. maar het lijkt mij heel leuk! mooi foto's en tekst lieverd.
    Jade xo

    BeantwoordenVerwijderen