The Self-Care tag

24 juli 2015

Hoi hoi!
Elisse, een van mijn favoriete bloggers en van de blog Bij Gebrek aan Beter, heeft een tijdje terug de Self-Care tag ingevuld, en in haar blogbericht gevraagd of ik 'm ook wilde invullen. Ja, leuk! De vragen zijn in het Engels en ik heb ze lekker in het Nederlands beantwoord ;).

1. What piece of advice would you give a child about to grow up with the pressures of today’s media and its crushing expectations?
Eigenlijk ben ik niet zo van het advies geven, ik zou er op hopen dat dit kind trouw blijft aan zichzelf. Hoe moeilijk dat ook kan zijn (want zelf kan ik dat ook niet altijd zo goed). En wat ik dan mee zou willen geven, is dat het belangrijk is om te blijven bedenken wat je belangrijk vindt in het leven en je hier op te focussen.

2. What song puts you in a good mood every time?
Toch wel het nummer Killing Me Softly. Het brengt me gelijk terug naar vroeger, mijn ouders draaiden dit nummer grijs toen mijn moeder zwanger was van mijn zusje en deze betekenis heeft het eigenlijk altijd gehouden. Het doet me aan m'n familie denken en aan toen we nog allemaal thuis woonden en het zo fijn hadden samen! Mijn zusje is ook geboren in de zomers, dus dat zomerse sfeertje krijgt dit nummer altijd mee.

3. What is the best advice someone gave you or you realized about life?
Goeie vraag. Ik heb een heleboel goede adviezen en goede feedback gekregen, vooral de afgelopen twee jaar, tijdens mijn studie, stage en vrijwilligerswerk. Dat is echt super waardevol. Ik denk dat het belangrijkste advies, wat ik meerdere malen heb gekregen, toch wel is geweest dat ik dingen gewoon moet doen en niet bang moet zijn om fouten te maken. Ik vind het verschrikkelijk om fouten te maken, maar ik heb geleerd te beseffen dat ik er juist ontzettend veel van leer en dat ook het kwetsbaar opstellen daardoor me heel menselijk maakt en dat dit ook gewaardeerd wordt.

4. Who makes you giggle like a giggle monster?
Haha, wat een leuke vraag. Mijn vriendje Lucas, uiteraard. Heel vaak. Maar ook een hele goede vriendin, Kiki, zij is zo ontzettend grappig en dan giggle ik wel als een giggle monster (en zij ook).

5. What is something about society that bugs you that you wish didn’t?
Tja.. ik heb inderdaad dingen die mij behoorlijk irriteren in de samenleving, maar eerlijk gezegd heb ik niks waarvan ik wil dat het me irriteert. Snap je? Ik wil altijd alles uitleggen, maar dat ga ik bij deze vraag niet doen ;) mijn blog is niet echt een plek waar ik me heel open uitspreek over de dingen in de samenleving waar ik me aan erger! De dingen waar ik me aan erger, daar probeer ik bij mezelf wel wat aan te doen om er zo een verandering in te brengen, laat ik het daar bij houden, haha.

6. What is one of your favorite things to do on the weekends?
Momenteel vind ik het echt heerlijk om op de zaterdag ergens met Luc een kopje koffie te gaan drinken. Het is warm buiten, het is fijn om nieuwe plekken te leren kennen in deze geweldige stad, en ik zie Luc nu minder omdat hij sinds een maand of 3 aan het werk is in plaats van studeert. En ik hou gewoon van koffie en koffietentjes en erop uit gaan met Luc, omdat kletsen met hem altijd zo fijn is en we het altijd gezellig hebben :) oh wat ben ik gelukkig met die jongen, hihi.

7. What is something you’re really proud of that you’ve done?
Ik vind het goed van mezelf en ben er blij mee dat ik vegetarisch eet en een tijdje veganistisch heb gegeten. Dit is echt wel ontzettend belangrijk voor me en ik zie mijzelf echt geen vlees meer eten in de toekomst. Het is inmiddels zo belangrijk en normaal voor me en ik vind het goed dat ik daar ook bij blijf.

8. What is one of your favorite memories with a friend?
Vorig jaar Down The Rabbit Hole met mijn liefste Laura was echt fan-tas-tisch! Echt geweldig, zo ontzettend leuk! We hebben het hele weekend gelachen en gedanst en gedronken en we waren zo gelukkig, haha. Het was heerlijk.

9. What advice would you give to someone who needs a boost in confidence?
Ik denk dat ik met deze persoon zou gaan kijken naar zijn of haar kwaliteiten, omdat iedereen een aantal dingen heeft waar hij of zij echt in uitblinkt naar mijn idee. En benadrukken dat het bijzonder is dat iemand deze kwaliteiten bezit, ik denk dat dit vaak vergeten wordt.

10. Lastly, how do you plan on investing in self-love?
Hmm, wel een aantal dingen denk ik. Ten eerste ben ik er een paar jaar geleden mee begonnen om me minder op te winden over bepaalde dingen, omdat het leven gewoon een stuk makkelijker en leuker is als ik dat niet doe. Waarom zou ik me druk of kwaad maken om kleine onbenulligheden? Dat heb ik echt van Luc geleerd. Daarnaast moet ik echt mijn eigen lichaam gaan leren accepteren en er blij mee zijn. Ik heb altijd iets aan te merken op mezelf en dat is gewoon mega irritant eigenlijk. Ik laat me er ook best wel door beïnvloeden, namelijk. Misschien past daar ook wel bij om iets minder streng te zijn voor mezelf. Daarnaast, en dat klinkt vast super stom, maar daarnaast heb ik gemerkt dat ik de behoeften van een ander als belangrijker inschat dan mijn eigen behoeften. En daardoor kan ik wel heel goed luisteren naar anderen en dat gaat me vast en zeker helpen bij het zijn van een goede hulpverlener later, maar in mijn persoonlijke leven moet ik er wel wat aan veranderen. Ik heb er ook niet altijd last van, hoor. Maar vaak wel, en dat is jammer. En dat ik dit nu belangrijk vind, komt vooral doordat m'n vriend me hier laatst op aansprak. Hij zei wat hij ziet bij me en dat hij ook ziet dat ik er last van heb. Wat een liefje. :)

Zo zo, wat een eerlijkheid ;). Hihi. Ik ben nu ook wel heel erg benieuwd of er anderen zijn die deze tag over willen nemen! Dus, lijkt het je leuk, neem deze tag dan over en laat het me weten. Lijkt me leuk!

Oh, en mijn blogbericht zonder plaatjes was wel erg saai en leeg, dus ik heb er maar wat IG foto's ingezet (volg je me al?)! En omdat het over selfcare gaat en ik voor mezelf zorg door onder andere te knuffelen met Guusje en Lucas maar ook lekker en gezond te eten en ervan te genieten ;) heb ik er maar wat foodfoto's ingezet. Niet dat jullie anders van me gewend zijn, hihi.

Liefs!

7 gedachten:

  1. Dat niet bang zijn om fouten te maken is zo herkenbaar. Soms denk ik 'het zal allemaal' maar toch, het liefst voorkom je fouten en negativiteit die er dan vaak na komt omdat je over alles gaat nadenken. Maar toch, belangrijk advies :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aaah als ik Killing Me Softly hoor, moet ik ook altijd denken aan vroeger. :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat dapper om zo open en eerlijk te zijn in het openbaar. Ik vind je antwoorden heel wijs, verstandig, je staat erg open voor aanpassing. Fijn ook dat Luc je stimuleert. Sommige dingen zijn voor mij heel herkenbaar. Het kan heel fijn zijn als iemand je af en toe een spiegel voorhoudt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeetje wat een moeilijke vragen! Zou niet weten wat ik er zelf op zou antwoorden. Tof dus :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Killing me softly, wat heerlijk!
    Wat een fijne eerlijke blog. Volgens mij ben je een heel slim en heel lief persoon (dat moet wel!).
    (eh en dat wilde ik gewoon eventjes zeggen)
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat zijn wel behoorlijke pittige vragen zeg :D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw Sanne, wat een mooie antwoorden. Ik vind jou echt heel wijs en volwassen.

    BeantwoordenVerwijderen