Koffie in Rotterdam: Bertmans

28 juli 2015

Toen Elisse laatst op haar blog vroeg waar ze heen kon gaan in Rotterdam, had ik wel even nodig om alles op te sommen wat tof is hier. Daarom vind ik dat ik wat vaker leuke hotspots op mijn blog moet zetten, want er valt zooooo veel te halen in Rdam! Ik moet zelf nog super veel ontdekken - daarom is het ook leuk dat het zomer is, dan kom ik tenminste lekker veel de deur uit en ga ik er vaak op uit voor koffie in nog onbekende koffietentjes met Lucas.


Bertmans

Bertmans is een leuk klein lief ontbijt/koffie/lunchtentje op de Zaagmolenkade, in Rotterdam Oude Noorden, aan het water. Je kunt er binnen zitten, maar ook op het zonovergoten terras. (daarom is het zo leeg op de foto hierboven - iedereen zat op dat zonovergoten terras, behalve wij en een ander stelletje.)

Bertmans heeft veel plantbasedgerechten, dus als vegetariër en zelfs als veganist kun je er goed terecht. De menukaart laat zien dat de smaken modern zijn, er genoeg lekkere sapjes en smoothies zijn en er veel te proeven is dat ik nog niet eerder heb geproefd. Ook staat op de kaart het eten wellicht vegetarisch, vegan of glutenvrij is.

Het is echt een dikke vette aanrader als je van een fotogenieke plek houdt en mooi gestyled eten. Het tentje zelf is namelijk heel erg fijn voor je ogen, alles is mooi en aantrekkelijk. Je kunt er werken en lezen (wat wij deden - al zei ik op IG al dat we meer kletsten dan lazen en werken, hihi), of een van de goeie kookboeken pakken en daar doorheen bladeren. Zelfs het toilet ziet er goed uit. Yes, hier moet je echt even langs als je in Rotterdam bent en op zoek naar een heerlijke en gezonde lunch, of een goeie koffie (met amandelmelk misschien, zoals ik had?) met iets zoets erbij. En dat vind ik ook zo chill; de lekkere zoetigheden zijn gewoon suikervrij (van SUE), en sommige gerechten zijn zuivelvrij.

Een week na mijn koffiedate met Lucas, nam ik mijn vriendinnetje Renée mee naar Bertmans. We gingen er lunchen en het was echt heerlijk! Dit keer zat het helemaal vol, omdat het de hele dag plensde en dus niemand op het terras zat. Ik was blij verrast door de drukte - zelfs door slecht weer gaan mensen naar deze fijne plek om te lunchen.
Ik at hier de veganistische pancakes met cashewcream, gebakken banaan, blauwe bessen en ahornsiroop - hmmm! Met daarbij een latte met amandelmelk. Renée had een Aziatische vegetarische salade, ook heel erg lekker, en een sapje.

Gaan dus!
Het adres: Zaagmolenkade 15 in Rotterdam.

Liefs!

3 gedachten:

  1. Klinkt goed en ziet er mooi uit. Dank voor deze tip. Wij willen toch echt nog een keer Rotterdam gaan ontdekken, de Markthal zien, mijn collega is er geweest en zei: dat moet je gezien hebben. Ik heb al meer leuke tips over Rotterdam gezien en deze past daar mooi bij. Staat op de "to-do" lijst en op de shopping list op Pinterest :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit ziet er leuk uit! Ik wil écht nog een keertje naar Rotterdam, heb al zoveel fijne tips voorbij zien komen :)

    BeantwoordenVerwijderen