365 dagen project - week eenentwintig en tweeëntwintig

19 juli 2015

140/365 bloemen!

Hoi hoi!
Inmiddels vier ik uitgebreid vakantie, wat is dat heerlijk! Als het dan ook nog zulk mooi weer blijft als de afgelopen dagen, ben ik helemaal gelukkig. Ik heb nu nog wel een baantje naast mijn oppaswerk erbij, dus ik zal ook veel werken, maar dat is goed cuz I need money. En naast het werken hoef ik lekker niks te doen en dat is heerlijk. Zo kan ik bijvoorbeeld weer lekker bloggen. Ook heb ik een aantal boeken gehaald bij de bieb, namelijk - eeeeeindelijk! - Inferno van Dan Brown, een paar boekjes over Lille en haha ja echt, een paar boekjes om de Franse taal iets meer te gaan beheersen.
Ik typ dit gisteren, op zaterdagavond rond etenstijd, en zit met mijn vriendje in het super chille kantoor van zijn werk, op een zevende verdieping in Rotterdam, waardoor we een prachtig uitzicht hebben op het water en de prachtige stad in de avondzon. Ik hou van uitzichten en van de stad en van de zon :) dus wat een topcombi. We beginnen al trek te krijgen dus ik typ nog even dit berichtje af en dan ga ik eten kopen, want we kunnen hier ook koken! Hoe fijn is dat.

142/365 Een heerlijke lunch bij m'n oppasgezin! Crackers met St. Dalfourjam (daar zit alleen fruit in en niks anders), banaan en dadels, en nog een bakje fruit en thee. Lekkâh.

143/365 Een moestuin in de stad, waar je vrijwillig kan helpen.

144/365 IJs op mijn balkon, met poesjelief erbij!

145/365 Dit was de dag waarop ik mijn eerste vegetarische (ipv vegan) hapje probeerde. Het was bij Koekela, een heel leuk tentje op de Oude Binnenweg. Met niks vegans op de kaart. Het weekend voor deze dag had Luc het voorstel gedaan dat hij zou stoppen met het eten van vlees als ik weer vega ging eten. Ik heb er al iets over geschreven, je kunt het hier lezen. Ik at een dadeltaartje en een koffie met sojamelk. Het dadeltaartje was suikervrij en zuivelvrij, maar niet vegan. Het was lekker, al kon ik er niet echt van genieten omdat het nogal tegen m'n gevoel in ging om dit te eten, maar ik was blij dat ik het had gedaan, want eigenlijk wilde ik wel weer terug naar vega (vooral omdat ik weer samen met Luc wilde gaan eten!).

146/365 Met mijn mam maakte ik sushi! Heeeeeeeeel veel. Met avocado en mango, oh wat lekker, die combi ook! Ook was er met zalm en surimi. En super lekkere wasabisesam en veel sojasaus uiteraard!

147/365 Deze tentamenweek begon ik bijzonder vroeg met studeren (we hadden ook echt mega veel toetsen en verslagen, niet normaal) en hier zat ik lekker bij Douwe Egberts in Den Haag, met een heerlijke veel te dure soy vanilla icecappuccino, of zo. Lekker. Daarna kocht ik super mooie prachtige lieve nieuwe oude Docs waar ik echt verliefd op ben. Ik had 't al op Facebook gezet ook :).

148/365 Women's Health & Nakd repen = super fijn. Nakd repen zijn zo super lekker joh, vooral die Caffé Mocha, ahhhh. En ik heb een abo genomen op de Women's Health!

149/365 Je kent het wel, van die periodes met dingen die je dan eet. Zo had ik hier een periode dat ik altijd fruit op mijn crackers en rijstwafels at, en hier at ik een rijstwafel met kiwi. Lekker hoor! Een cracker met mango is nog veeeel lekkerder trouwens!

150/365 Dit was mijn eerste week als vegetariër en samen met Luc ging ik lunchen bij Bagels & Beans. Eerder die week had ik mijn zusje meegenomen naar de B&B omdat ze aangenomen was bij het Conservatorium in Den Haag en dat moesten we natuurlijk vieren! Daar had ik een cream cheese bagel met avocado genomen en ooooooooo wat vond ik dat mega lekker. Dus ik wilde dat Luc het proefde. Zelf nam ik toen een Italiaanse bagel, ook met cream cheese.

151/365 Zoals ik het net had over een periode waarin ik fruit at op crackers, zo was dit mijn ontbijtje ook voor een periode. Echt heerlijk: veel mango, banaan, verse zachte dadels, ongezwavelde gedroogde abrikozen (die donkere abrikozen, echt veel smaakvoller dan die oranje gedroogde!), heerlijke passievrucht, Bio Today High Energy Muesli en een beetje sojamelk. HMMMM.

Leuk weer :), het 365 dagen project blijft onwijs leuk om te doen! Vooral nu het heerlijker weer is en meer het huis uit ga (in de winter kan ik echt een enorme huismus zijn) en over een paar weekjes ga ik lekker op vakantie!

Daarover gesproken.. Ben jij wel eens naar Lille geweest? Ik wil heel heel graag tips voor leuke cafeetjes, restaurantjes, bezienswaardigheden, mooie plekken, uitzichten, whatever! Alles wat mooi is of wat tof is en met eten te maken heeft, je kent me wel. Dus, heb je tips? Please tell me!

Fijne warme zondag gewenst!

3 gedachten:

  1. Oooh, Inferno is echt zo'n geweldig boek! Vind het tot nu toe het leukste deel van de serie. En tja, Lille, ik ben er zelf nooit geweest, dus daar kan ik je niet echt mee helpen helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Really beautiful pictures Sanne <3 ! We should make sushi's together someday, haha! I really love to look at what you eat. You really give me inspiration & motivation to keep going further with being vegan as you already know is a bit difficult for me. Although I'm currently managing it really well for quite a few days :D
    Jade xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto's, veel food foto's, knap hoe het je lukt om die altijd zo aantrekkelijk, smakelijk is misschien beter gezegd, weet te maken. En idd inspirerend :)

    BeantwoordenVerwijderen