365 dagen project - week drieëntwintig en vierentwintig

26 juli 2015

154/365

Hoi! Ik zit nu alweer op begin juni (ook precies de eerste van juni) met het delen van het 365 dagen project, dat schiet gelukkig al iets meer op! Ik vind het zo leuk om dit project te doen, het zorgt er echt voor dat ik momenten veel beter onthoud en er naar terug kan. En ik krijg ook meer de behoefte om uiteindelijk iets te doen met de foto's - ze laten afdrukken bijvoorbeeld en het huis ermee versieren (we zijn nu bezig om één muur in de kamer helemaal te witten, misschien kan ik op Pinterest wel inspiratie opdoen om foto's te gebruiken voor de witte muur? Tips?). Anyway, hier weer een aantal foto's! Van toen het zonnig was, dat is het nu helaas niet meer.. dus hopelijk krijg je een fijn zomers gevoel van deze foto's ;).

154/365 (foto bovenaan) Voor ons huis - ik woon in een portiekwoning op de eerste verdieping, van in totaal vier verdiepingen - stond voor een aantal weken een steiger, omdat de hele boel geschilderd werd. Alles is dus weer mooi, echt zo fijn! Mijn balkon is ook helemaal opgeknapt :). Omdat door de steiger onze andere kamer slecht verlicht werd, zette ik mijn plantjes af en toe erop. Ik merkte echt dat dat ze goed deed! Inmiddels zitten de moestuinplantjes niet meer in potten, maar kreeg ik van mijn schoonmoeder de super goede tip om ze in van die plastic bakjes te doen, met gaatjes aan de onderkant, en zorgen dat ze constant water krijgen en veel licht. Nu groeien ze echt ontzettend hard, en ik weet niet wat ik er mee moet, want ik heb geen tuin ofzo, haha.

155/365 Ik at voor het eerst papaya maar ik vond er eigenlijk niet zo veel aan..

156/365 Dit was die dag in juni waarop het zo bloedverziekend heet was (en ik hou van warm hoor), en voor deze dag was dat echt even te veel. Ik moest oppassen en pfoe wat is dat pittig in heet weer! Ook moest ik nog mijn ene oppaskindje ophalen aan de andere kant van het dorp en met de kinderwagen daarheen - zweten jongen. Bah. Ik was kapot toen ik klaar was.

157/365 Deze avond zouden Luc en ik gaan oppassen bij zijn neefje, het meest cute neefje van de wereld - dat jochie heeft zo'n grote grijns op zijn gezicht, super schattig, hij is pas een jaar! De ouders zouden naar Soldaat van Oranje gaan. Uiteindelijk bleef de mama thuis omdat het kindje heel moeilijk in slaap kwam de laatste tijd en dan onwijs lang lag te huilen, sneu! Maar om haar gezelschap te houden gingen we bij haar film kijken en hadden we een quiche gemaakt. Dit was mijn eerste quiche sinds ik vegetarisch at en dat was echt weer lekker! Het is een broccoliquiche met brie en cashewnoten, hmmm. En de poes wilde ook mee eten.

158/365 Nieuwe sandalen, van de Sacha. Eindelijk weer sandalen, ik had dus echt geen zomerschoenen.. niet eens slippers. ö

159/365 Het heerlijke ontbijtje waar ik het bij week eenentwintig en tweeëntwintig ook over had! Dit at ik echt vaak toen ik elke week naar de markt ging. Ik liep dan naar de markt op zaterdag en zo had ik gelijk een heleboel stappen op m'n Fitbit :D, 8000 ofzo als ik thuis kwam (en het dagelijks doel is 10.000!).

161/365 10 juni, Lucas werd 26! (OUD! Renée vertelde me gisteren over de 'goede' en 'slechte' kant van de 25 - gelukkig zit ik nog aan de goede kant met mijn 23 lentes, haha. Bijna 24, aah! Dat is bijna 25 en dat is bijna 30!). En natuuuuurlijk krijgt hij dan ontbijt op bed, oh wat vind ik dat toch leuk om te doen! Ik maakte een triangelbroodje (van de AH, met van die pitjes, hmmm) met aan de ene kant witte chocoladepasta (Luc zijn all time favorite beleg) + stukjes witte chocolade (want hè, je bent maar één keer per jaar jarig), op de ander zat kruidenkaas met ei en komkommer, een fruitsapje, eierkoek en een halve meloen gevuld met fruit. LEKKER. Ik at ook een beetje mee hihi, ik kan een hapje (of een paar hapjes) witte chocoladepasta + chocoladestukjes natuurlijk niet weerstaan, en al dat fruit al helemaal niet.

163/365 International Falafel Day! Dus ik at falafel :) naar dit recept van AH. En Luc toevallig ook, dit was nog de beginperiode waarin hij vegetarisch at en op zijn werk had hij een vega kapsalon besteld, met falafel. 't Maakt me echt trots dat hij vega eet, zo lieeeeef en zo goed voor de lieve diertjes. Wat is dit trouwens een barslechte foto.

164/365 En zoals je net al kon lezen bij 161/365 wordt Lucas er gelukkig van witte chocolade en zo kreeg hij van m'n ouders voor zijn verjaardag dan ook een lekker doosje witte chocolaatjes hmmmmm. En biertjes en het kookboek Vis & Veg! Die was ik kwijt (super raar!) en omdat we samen weer vega eten en dit echt ons favo kookboek was, was het een mooi cadeau :) jeej!

165/365 Ik ben zo fucking slecht in selfies maken ;) maar ik hou zo veel van deze outfit! Deze rok is van Scotch & Soda (gekocht in de periode waarin ik even geen arme student was, maar werkte, haha) en echt mijn lievelingsrok. Met een zwart strak truitje erop zit het super fijn. Ik denk dat dit mijn meest gedragen zomeroutfit is! En als ik het zou kunnen betalen zou ik vaker (lees: überhaupt) kleding kopen van Scotch & Soda. Het is echt prachtig, het ruikt altijd super fijn naar hun luchtje Barfly en de kwaliteit is heel goed. En het is nu uitverkoop zie ik, haha :), misschien toch even stiekem kijken in de winkel.. Oh and wellicht heb je deze foto al gezien op Instagram!

Hihi, het blijft leuk om te doen!

Ohja, nu ik hier toch iets kan schrijven... Ik wil super super super graag tips voor de stad Lille! Wij gaan bijna op vakantie en eigenlijk weet ik nog niet zo goed wat we er kunnen gaan doen, haha. Het schijnt qua architectuur heel erg mooi te zijn en een van de mooiste musea, Palais des Beaux Arts, van Europa of van Frankrijk te hebben. Ik heb wel een paar Lille-boekjes, maar als ik van jullie toffe bloggers hoor waar ik heen moet, dan vertrouw ik dat meer dan zo'n boekje.

Fijne zondag! Ga je nog wat leuks doen vandaag? Ik hoop ergens koffie te gaan drinken, maar gisteren (wat het moment is dat ik dit schrijf) werd ik ineens ziek (griep?), dus ik hoop dat ik vandaag beter ben. En dan wil ik ergens koffie drinken met Luc, gezelliggggg! Liefs!

8 gedachten:

  1. Wat een fijne blog weer! Die sandaaltjes zijn leuk, en omggg rainbow! En die plantjes, wat leuk!
    En wat een goed verjaardagsontbijtje had je gemaakt:)

    Ik heb helaas geen Lille tips, hopelijk anderen wel. En ojee beterschap!
    Liefs en fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooh, die rok is zo leuk! Ik heb ook zo'n soort rok en dat zou ik bij wijs van spreken elke dag kunnen dragen haha. En beterschap, ik hoop dat je je vandaag beter voelt! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke foto's weer! Heerlijk die chocolade en tof dat je vriend het zo goed volhoudt om vegetarisch te eten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke sandalen! Ik moest vorige maand plotseling ook zomerschoentjes kopen, ik had ook niets. :P

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zulke mooie foto's! En hoe leuk, ik heb ook een fitbit en ik doe echt heel netjes m'n best om zo vaak mogelijk de 10.000 stappen te zetten.. Al is dat best veel ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie foto's weer! Toffe sandalen, waar komt die regenboog vandaan, da' s echt heel mooi! Die hele warme dag... ik ben niet zo van de hitte, we hadden toen een culinaire fietstocht... Na de middag zijn we gestopt, ik plofte bijna uit elkaar van de hitte.
    Je moestuinplantjes gewoon lekker laten groeien in een groot genoege pot, dan kun je straks echt ook wat oogsten, zo leuk! Niks mis met je zelfie, je staat er leuk op. Dank voor je reacties op mijn blog, altijd leuk! Ik heb helaas geen tips over Lille voor je. Hopelijk ben je intussen alweer opgeknapt, je kunt niet ziek zijn als je op vakantie gaat. Alvast veel plezier in Lille!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Your posts always makes me hungry.. haha x

    BeantwoordenVerwijderen