Lekkere veggie recepten

18 juni 2015

Homemade granola!

Wauw wauw wauw, lieve lezers! Wat word ik blij van die ontzettend lieve reacties op mijn blogbericht over dat ik weer vegetarisch ben gaan eten! Zo ontzettend lief. Ik vond het een beetje spannend om online te gooien, en ben gewoon eerlijk geweest en heb verteld wat veganistisch eten met mij heeft. Ontzettend bedankt voor de lieve comments! Dat doet me veel :). Ik ben zo blij dat ik jullie heb leren kennen. Wat is de blogwereld toch een topwereld ;).

Een andere topwereld is mijn opleiding! Ik heb dit jaar zo veel lieve mensen ontmoet en zo veel van hen geleerd. En gisteren ben ik, gekozen door mijn klas, op een gedeelde tweede plek geëindigd als student van het jaar! Wauw. Ik heb zo ontzettend veel lieve complimentjes gekregen waar ik enorm verlegen van werd. Het voelt zo goed om te weten wat mensen leuk aan je vinden en aan je waarderen. Ik vind het jammer dat we elkaar niet vaker complimenten geven! Het kost je niks en het kan zo veel betekenen voor een ander. Dus, de volgende keer als je een mooie eigenschap van iemand opmerkt of iets anders positiefs dat je opvalt, zeg het :) je hebt geen idee hoe blij je iemand daarmee kan maken.

Om in de sfeer van vegetarisch eten te blijven (en ook doordat Charlotte zei dat ze zin had in vegetarische recepten op mijn blog, hihi), som ik in dit blogbericht wat veggie recepten op van mijn eigen blog (volgens mij hoorde ik Elisse zeggen tijdens onze lunch dat in België vegetarisch eten ook wel 'veggie' wordt genoemd, en dat vind ik een veel leuker woord, dus ik gebruik 'm ook hihi). Die ik nu lekker weer kan maken, yay!

Dus. Hieronder wat veggie recepten van mijn eigen blog, omdat de focus de laatste tijd zo veel lag op vegan. Ik weet eigenlijk wel zeker dat er dus weer meer vega recepten op mijn blog zullen verschijnen! Leuk?

Homemade granola. Ah, deze is zo lekker! Ik maak 'm niet te vaak, want ik eet 'm echt heel snel op. Meestal gebruik ik 't stiekem trouwens niet als granola, maar duw ik 'm zo plat op de bakplaat, laat 'm zo afkoelen en breek er dan grote stukken af. Heerlijk, gewoon om zo te eten. Binnen één dag.

Banana pancakes. Oh wouwie, banana pancakes! Sinds ik ze vorig jaar voor Lucas in Londen als verjaardagsontbijtje had gemaakt, met yoghurt en rode vruchten, is hij verkocht. En bij Luc wil dat wel wat zeggen ;). Echt heerlijk!

Nutella meringues. Aahhhhh what do I need to say more? LEKKER!

Dit is nog steeds mijn favoriete salade! Ik eet nooit salades want ik vind ze altijd saai en ik weet niet wat ik ermee moet, maar deze salade, hmmmm, altijd goed. En makkelijk, uiteraard ;) you know me. Ik heb 'm nu al een tijdje niet gegeten, dus dat wordt weer tijd!

En deze bramenkersentaart is echt altijd een mega succes. Heerlijk, zoet, echt voor zoetekauwen. Ik denk dat ik 'm met m'n feestje binnenkort (ja ik was in oktober jarig, ha ha) ga maken! Super makkelijk ook, of course.

En een mooi afsluitertje: een smoothie! Een heerlijke, herfstige smoothie, met peer en kaneel en vanille en suiker (haha, hoe verder je terug in de tijd gaat met mijn recepten, hoe vaker je suiker tegenkomt). Super lekker, je kan het best een grote voorraad hebben ;).

Dan wilde ik met dit blogbericht nog een soort van aankondigingetje doen. Soort van. Ik ga het namelijk, vermoed ik, niet redden om de komende twee weken te bloggen! Ik heb tentamens en het is drukker dan ooit (lees: 4 tentamens, 4 verslagen en een monoloog. KILLING). Begin juli ben ik klaar en aaaaaaaaaaa dan heb ik vakantie en aaaaaaaaaaaa wat heb ik daar zin in (want dan vier ik ook mijn verjaardag, whoehoe, party), maar tot die tijd moet ik nog even bikkelen. Ik wil dat jullie weten dat ik jullie niet ben vergeten - dat rijmt - en dat ik er echt van baal dat het niet gaat passen. Dat was wel vaker zo dit studiejaar, blogbreaks door studiedrukte. Volgend jaar gaat dat anders zijn, omdat ik dan stage loop (I cannot wait! Droomstage! + extra money in the pocket!) en geen tentamens heb! Het jaar daarna zal wel heeeeel druk worden, minor en scriptie, maar dat zien we dan wel ;).

In ieder geval heel erg bedankt voor de lieve reacties, voor iedereen een knuffel (want dat soort dingen leer ik op school, knuffelen is super fijn!) en tot over een paar weekjes! Liefs, Sanne

5 gedachten:

  1. Ik weet nog dat ik ooit meringues heb geprobeerd te maken, voor op een taart - het was een complete ramp, het was een nat prutje geworden. Maar misschien is dit een teken om het nog eens te proberen want nutella klinkt toch wel heel lekker....in ieder geval heel veel succes met tentamens en school!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt hele leuke foto's heb je bij de recepten! Wat fijn dat je zoveel lieve reacties hebt gekregen op je blog waarin je aangaf dat je weer vegetarisch gaat eten. :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een leuke verzameling, mmmm!
    Succes met de tentamens!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohh, dat ziet er allemaal heerlijk uit en wat een mooie foto's heb je er weer van gemaakt! Heel Veel succes aankomende weken!!! Zet 'm op!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. The homemade granola sounds really interesting! I totally agree with giving other compliments. it can make someone's day and it's sad that people don't do so often. Can't wait to read more of your blogposts,
    jade x

    BeantwoordenVerwijderen