Vegan high tea ideetjes

28 mei 2015

Ah, dit was zo super fijn! Eindelijk, na maanden, wisten mijn lieve vriendinnetjes van mijn opleiding en ik het klaar te spelen een datum te prikken voor een high tea. En lekker dat het was, en véél dat het was! Jongens, jongens.. er was super veel rekening met mij gehouden omdat ik plantaardig eet - vet lief! - en ik kwam echt niks tekort. Niemand trouwens, want wat je op de foto hierboven ziet is nog lang niet alles. En ook ik maakte natuurlijk wat vegan dingetjes! Dus, in dit blogbericht 4 super simpele (duh) zoete en hartige high tea receptjes.

En dat begon onder andere met deze boodschappen. Ah, als ik dit weer zie krijg ik gelijk zin om weer de keuken in te gaan (of gewoon die rol Oreo's op de bank leeg te vreten. En dan dat bakje nootjes. En dan die medjooldadels.)

Ik maakte als eerste chocolaatjes. Echt super makkelijk en super lekker. Wat je nodig hebt is een reep pure (vegan) chocolade, pistachenootjes in stukjes gehakt, cranberries, cacao nibs, pompoenpitten, zonnebloempitten, amandelschaafsel (even bakken in een droge koekenpan) en grove korrels zout. Je neemt een stuk bakpapier en legt 't op iets plats, zoals een snijplank (het moet naderhand in de koelkast passen). Smelt de chocoladereep au bain marie en schep met een lepel rondjes op het bakpapier. Als de chocola nog vloeibaar is, gooi je daar lekkere toppings op. Je kunt van alles combineren, probeer maar uit. Vervolgens zet je ze in de koelkast en als ze hard zijn geworden, kun je ze eten! Vet makkelijk dus. Je kunt het receptje ook hier lezen.

En toen maakte ik hele lekkere maar gekke dingen. Ik heb dus eigenlijk geen naam ook hiervoor. Maar volgens het recept heet het Vegan Chocolate Pecan Fudge. Ja, dat klinkt lekker! En het was ook echt mega lekker. Volgens de blog heb je 20 dadels, 1/2 cup coconut oil (heb ik niet gebruikt), 1/3 cup cocoa powder en 1 cup pecans nodig. De dadels en cacao poeder doe je in de keukenmachine, tot 't allemaal een geheel is. Dan zet je de keukenmachine zachter en gooi je de pecannoten erdoor. Ze moeten kleiner worden maar niet te klein, je wil nog wel stukjes pecan hebben. Hoe die chick van The Blenderist toen van die prachtige squares heeft gemaakt, is mijn een raadsel. Ik heb er maar rondjes van gedraaid tussen mijn handpalmen. Daarna doe je ze in de koelkast en haal je ze eruit als je ze wil eten. Echt super super lekker.

Mandarijntjes met chocola, meer kan ik er niet over zeggen! Je ziet alleen dat ik er korreltjes zout op heb gedaan. Tja, doe maar niet. Je kunt uiteraard elk fruit gebruiken hiervoor!

En dan nog wraps! Ja, zowaar niks met chocola. Het was geïmproviseerd maar werd echt verrassend lekker! Ik raad het niet aan te eten als gewone wrap, maar 't wel echt te snijden in kleine stukjes. Het is lekkerder als kleine hapjes. Wat je nodig hebt zijn (meergranen)wraps, houmous, komkommer en zongedroogde tomaat in olie (uit pot). De wraps warm je even op. De komkommer snijd je in reepjes, net zoals de zongedroogde tomaatjes. Dan smeer je een wrap in met houmous, en verdeel je reepjes komkommer en reepjes zongedroogde tomaat over de hele wrap (ik deed 't niet in een streep in het midden, want dan krijg je een dikke laag wrap in je mik en dat is niet lekker). Je rolt de wrap op en snijdt 'm vervolgens in reepjes. En dan krijg je super lekkere lieve kleine wrapjes. Misschien kun je er nog een prikkertje insteken, zodat 't goed blijft zitten (al blijft het op zich prima zitten hoor). Geniet ervan!

Allemaal lekkerrrrr! Ik heb zoooooooooooooooooo veel gegeten bij die high tea. Wij allemaal. Echt heerlijk.

Heb jij wel eens een high tea georganiseerd? En, wat was jouw favoriete hapje?

Liefs!

8 gedachten:

  1. Mmm, ik krijg nu echt zin in wraps hierdoor. Zelf je eten maken bij een high tea is veel leuker dan standaard hapjes kopen. Vooral mini brownies of koekjes zijn zooo lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmmm, high tea! Ik organiseerde er ook eens eentje en maakte toen onder andere scones en kokosballetjes. Moet ik zeker nog eens organiseren!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een goede ideeën, thanks voor de tips. Wat fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het water loopt mij in de mond van al dit lekker!! Fantastische foto's ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oh food! alles ziet er zo lekker uit!!!
    Jade x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jammie dit ziet er allemaal zo lekker uit! Ik krijg er gelijk honger van haha. Voor mijn verjaardag heb ik dit jaar ook een high tea georganiseerd. Dat is echt zo leuk he. Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ow wat ziet dit er lekker uit zeg! krijg hier honger van! ik heb laatst ook een high tea gedaan dat was ook superlekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen