Rozijnenpindakaas

1 mei 2015

Dit is een pasta die ik al een tijdje wilde uitproberen. Ik kon 'm alleen steeds niet vinden bij de AH en omdat 'ie me makkelijk zelf te maken leek, checkte ik de verhoudingen op een andere rozijnenpindakaas en aapte die na. Ik kreeg een lekkere zoete pindakaas!


Rozijnenpindakaas


Ingrediënten voor een klein potje pindakaas
• 120 gram pinda's*
• 30 gram rozijnen

Bereiding
Stap 1 Gooi bijna alle pinda's in de keukenmachine - houdt er een stuk of 5-10 apart.
Stap 2 Vrij snel ontstaat er een pasta, maar soms moet je even met een (rubberen) spatel de boel naar beneden schrapen.
Stap 3 Is het 't pasta geworden? Gooi dan bijna alle rozijnen erbij, houdt er een paar apart.
Stap 4 Als dit samen een mooi mengsel is geworden, dan doe je de overige pinda's en rozijnen erbij. Dit doe ik omdat ik stukjes altijd lekker vind in pindakaas, dus mix 't niet te lang in de keukenmachine. Wil je een gewone gladde pindakaas? Dan hoef je niks apart te houden.
Stap 5 En klaar! .

Zoals je ziet eet ik pindakaas met van alles ;) en ik heb je gelijk de beste combi's laten zien: pindakaas met banaan, en pindakaas met banaan en jam ❤ en ook gewoon met jam en banaan natuurlijk. Duh. Oh en pindakaas met chocoladepasta en dan in 't tosti-ijzer. Ah so-o-ooo good.

Dus heb je zin in een ander soort pindakaas voor je pindakaasverslaving? Probeer deze!
En geen zin om 'm zelf te maken? Smaakt verkoopt rozijnenpindakaas, en bij de biologische supermarkt zijn tal van heerlijke notenpasta's te vinden.

Liefs!

3 gedachten:

  1. Ooh yum deze combinatie kende ik nog lijkt! Lijkt me enorm lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker hoor! Ik probeer juist mijn pinda en pindakaas verslaving in toom te houden, maar anders had ik dit direct geprobeerd :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, is dat zo simpel, ziet er erg lekker uit met die banaan en jam!

    BeantwoordenVerwijderen