365 dagen project - week zeventien en achttien

24 mei 2015

En de award voor slechte blogger ooit gaat naarrrr.... SANNE!

3 weken. 3 weken lang heb ik niks van mij laten horen and I don't really know why. Nouja, wel een beetje. STRESS is het keyword. Mijn manier om de afgelopen weken even met school- en geldstress om te gaan is om me vooral veel bezig te houden met leuke dingen. Stupid! Ik lees veel, ik eet, ik kijk veel series, ik sport veel. Ik ben eigenlijk gestopt met bloggen sinds de derde tentamenperiode over is, omdat ik van de vrijheid wilde genieten en wilde doen alsof ik geen dingen had om voor te stressen. Ik verstop me, denk ik, voor de belangrijke dingen die moeten gebeuren. Terwijl ik eigenlijk gewoon samenvattingen moet schrijven en me moet verdiepen in schoolstuff en een stage moet vinden en veel e-mailtjes moet versturen. Ook bloggen voelde even als een verplichting en juist verplichtingen ging ik uit de weg.

Maar juist de laatste tijd vind ik bloggen zoooooo leuk en heb ik zulk leuk contact met medebloggers! Dus het is niet zo handig om dan mijn blog te laten voor wat het is. Want ik mis jullie en ik mis het bloggen. Vandaar dat ik vandaag een blogbericht post van het 365 dagen project, waar ik nog wel (gelukkig) mee bezig ben en nog steeds leuk vind. :)

109/365 Hier studeerde ik met mijn lieve poes op schoot tot dieeeeep in de nacht. Poepje.

110/365 Zoooo lekker. Zuurdesemcrackers met pindakaas & vijgenjam, en houmous met komkommer en radijs • medjool dadel • banaan • aardbeien en water uit mijn super coole vissenbeker uit Londen.

111/365 Zelf vegan saté maken! Echt super cool, want ik vond het recept op AH! Het enige recept met tempeh, van mij mogen ze met meer komen. Jammer genoeg viel het een beetje tegen ;). Het was wel lekker, maar niet voor herhaling vatbaar. Ik moet snel deze vegan saté van Fleur uitproberen dus! (en die ga ik vast heerlijk vinden, want ik zie nu dat ze 'm op mijn verjaardag heeft gepost haha.)

112/365 Ik had gelezen dat het vet makkelijk is om je eigen bosui te maken. Gewoon het kontje van een oud bosuitje in water zetten en vanzelf groeien er weer nieuwe uitjes uit. Het werkte enigszins.. maar de plantjes bleven slap en het stónk! Gatver.

113/365 Jeetje, wat een dag. Deze dag was de laatste dag van mijn tentamens, de dag nadat ik poste dat ik een bananenbagel at maar eigenlijk moest studeren. Ik was nog nooit zo kapot geweest van de tentamenstress, was al een week ziek en gewoon klaar met dat hele schoolgebeuren. Dus ik had de avond ervoor besloten mijn joggingsbroek aan te trekken en een film te gaan kijken, terwijl ik maar 2 van de 8 hoofdstukken had bestudeerd. Zó niet Sanne, ik studeer altijd tot het laatste moment.
De dag dat ik tentamen had moest ik vet vroeg weg - om 8 uur wilde ik er zijn. En jaheur, ik werd om 8 uur wakker. Mijn telefoon was uit, en ik kreeg 'm met geen mogelijkheid aan. En hierdoor was mijn wekker niet gegaan. (Toen ik 'm aan een andere oplader legde, sprong hij aan en was de batterij gelijk 100% vol). Dus ik was in de stress - again - en mijn mega lieve vriendje bood aan mij te brengen naar het tentamen!
Op deze foto zit ik in de trein naar huis, motorjas aan, en een vers gekochte Women's Health, omdat ik met mezelf had afgesproken die te kopen als de tentamens klaar waren. Ohja, ik heb het tentamen gehaald!

114/365 Rozijnenpindakaaaaaaaas! (recept)

116/365 Zooooo veel vrijheid ineens! Dit was de zondag van een super leuk chill weekend dat ik heb gehad, met alleen maar leuke dingen (ik schreef ook nog een stukje over deze fijne vrije dagen). Hier ben ik met mijn zusje op de Swan Market, waar één kraampje was met vegan eten. Jeej. Ik at een wrap van Puzzles Food Truck en mijn zusje een hamburger. Ik kocht ook nog een vet vet vet lekker vijgenbrood van het Vlaamsch Broodhuys. Hierna introduceerde Floortje mij de Stations Huiskamer op Den Haag Centraal en ooooo wat is het daar super fijn!

117/365 Kingsday! Weer zo'n super leuke dag :) met heel veel zon in de middag, jeeeeej. De foto is nog van 's ochtends, toen het was frisser was. Ik ging met twee meiden uit mijn klas naar Utrecht, waar we kilometers aan rommelmarkten hebben bekeken. Ik kocht vet mooie schoentjes (daar later een foto van!), het soort schoentje dat ik al jaren zocht maar nooit voor een betaalbare prijs kon vinden en voor 7 euro was ik nu klaar, jeej. Vet mooi. En ik kocht het boek 'Darkly Dreaming Dexter', die ik al een tijdje wilde lezen. Omdat we nergens een feestje konden vinden gingen we terug naar Rotterdam en daar vonden we wel een heel leuk feestje! We hebben uren gedanst in de zon.

118/365 Mooie bomen.

120/365 Verslaaaaaaaaaaaaaaaafd aan mijn Fitbit Charge HR! Ik had ervoor gespaard en ik was zoooo blij om 'm te kopen. Het is een hartslagmeter, met nog veel meer functies. Hij trackt namelijk het aantal gelopen stappen en trappen op een dag, hoe je hebt geslapen, hoe veel calorieën je verbrandt hebt, hoe veel actieve minuten je hebt gehad en omdat het een band is speciaal voor active sports, kun je je workouts meten en hierbij je hartslag, aantal stappen (voor hardlopen of cardio) en verbrande calorieën zien. Er valt nog suuuuper veel over te vertellen dus ik zal binnenkort een berichtje plaatsen!

122/365 Mijn oppasgezin heeft een tuinhuisje en omdat zij op vakantie waren, mocht ik gaan chillen bij dat huisje! Ik was echt verbaasd over de grote tuin met prachtige bomen en bloemen en stilte en vogels en zon. Ze verbouwen daar ook groenten, vet leuk! Voor de koffie en thee die we dronken moesten we water opwarmen op een gasstelletje, en het voelde eventjes als kamperen.

Zo! Ik hoop dat jij heel erg chillt in het zonnetje nu. Vanochtend heb ik ook heerlijk bananenijs gegeten op mijn balkon in de zon, met het boek 'Jij, jij en jij' van Per Nilsson (aanrader!). Nu ga ik nog wat huiswerk maken en straks chillen in de tuin van de ouders van mijn vriend. Heb jij plannen voor Pinkstermaandag? Of tips? Ik weet namelijk nog niet wat ik ga doen met vriendlief, maar we hebben de dag voor elkaar vrij gehouden dus willen wel wat ondernemen! Als het lekker weer wordt zullen we vast gaan fietsen of naar het strand gaan en chillen, zoiets.
Liefs!

4 gedachten:

  1. Leuk om te lezen! Je maakt ook zulke mooie foto's :)

    Liefs,
    Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He daar ben je weer! Leuke foto's! Ik heb dat ook vaak na de tentamenweek, even helemaal geen zin meer in welke verplichting dan ook. Ik ben wel benieuwd of je die bosuitjes nou heb opgegeten of niet? ;-) En naar die Fitbit ben ik ook heeel benieuwd, klinkt goed in ieder geval!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maar een beetje verplichtingen uitstellen moet zo nu en dan ook kunnen! Vooral als je hele leuke dingen doet. En dat boek van Per Nilson heb ik gelijk maar gereserveerd bij de bibliotheek, want het staat al langer op mijn to do lijstje om wat meer boeken van hem te lezen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel herkenbaar, dat uitstel/verstopgedrag, en ik maar denken dat ik de enige was die dan even niet sterk genoeg is om aan alle verplichtingen te voldoen... Ik heb de neiging om te gaan pinnen... op Pinterest, bedoel ik, hoewel geld uitgeven ook best een leuke afleiding kan zijn ;) Fijn dat je je 365 dagen project leuk genoeg vindt om vol te houden. De rest komt ook echt wel goed! Mooie foto's weer!

    BeantwoordenVerwijderen