Vegan regenboogwraps

15 april 2015

Terwijl dit blogbericht online komt, zit ik huilend achter mijn studieboeken. Ik leer nu over hoe om te gaan met probleemjongeren op een leefgroep, niet echt een doelgroep waar ik mee wil werken.. Al is de stof wel interessant. Vanavond is het waarschijnlijk tijd voor een super makkelijke en lekkere hap (vast gewoon achter m'n bureau) zoals deze wraps. Wraps vind ik echt zulk fijn voedsel, ik hou van dat deeg en dan die lekkere groentjes erin zoals knapperige sla en mais, zachte romige avocado en tomaat, hmm. En dat allemaal ingepakt in een dikke laag houmous.


Vegan wraps


Ingrediënten voor twee personen
• (meergranen)wraps
• je favoriete houmous (ik had gewone en pittige houmous)
• 1/2 avocado
• 2 tomaten
• half blikje zwarte bonen
• 1/2 - 1 blikje mais
• zakje sla
• handje spinazie
• peper en zout
• eventueel zaadjes en pitjes: pompoenpitten, zonnebloempitten, lijnzaad, sesamzaad etc.
• eventueel een vleesvervanger als falafel, of een linzenburger in stukjes

Als je twijfelt over de ingrediënten, kun je zorgen voor wat extra, zoals een extra tomaat. Van de rest van de ingrediënten heb je waarschijnlijk nog meer (het andere halve blikje zwarte bonen bijvoorbeeld, of de rest van de avocado) dus bij dit gerecht hoef je niet bang te zijn dat je tekort hebt.

Ik vind het trouwens lekker om de ingrediënten verder niet te bereiden en om ze koud te laten. Maar als jij ze graag wil opwarmen (in een sausje bijvoorbeeld), moet je dat zeker doen! Het is maar net wat je lekker vindt natuurlijk.

Bereiding
Stap 1 Snijd de tomaat in kleine blokjes, net zoals een avocado. Doe 't in aparte kommetjes.
Stap 2 Spoel de bonen en mais af (althans, dat vind ik altijd fijn om te doen) en doe deze ook in aparte kommetjes, net zoals de sla en spinazie. Zet ook zaadjes en pitjes op tafel als je die wilt eten.
Stap 3 Heb je een vleesvervanger? Bak deze in de pan.
Stap 4 Staat alles op tafel en ben je klaar om aan te vallen? Warm je wrap dan voor twintig seconden op in een pan, leg 'm op je bord, smeer je wrap lekker dik in met houmous en gooi alles erop wat je lekker vindt. En enjoy deze heerlijkheid!

I hope you like it! Van mij zijn wraps in ieder geval echt een favoriet. Vooral ook omdat er zo veel kleur in zit! (Eat the rainbow, toch) En omdat er eindeloos mee te variëren valt.

Heb jij nog tips voor lekkere ingrediënten die volgens jou niet mogen ontbreken op een wrap?

Liefs!

6 gedachten:

  1. Ohh dat ziet er lekker uit! Ik maakte gisteren toevallig ook wraps, hele andere.. maar deze zien er ook echt lekker uit! Ook maar eens proberen. Wraps zijn zo lekker in de zomer, lekker snel klaar :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmmh lekker.. Goed idee trouwens, ik denk dat ik vanavond wraps ga eten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hai! Dankjewel voor de reacties op Gewoon Vegan. Erg leuk om te horen wat je van de producten vindt.

    Ik ga ook weer eens wraps maken. Makkelijke recepten zijn fijn. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohhh ik krijg honger van de foto's die je maakt alleen al. Je menu staat bij mij trouwens een beetje over de inhoud heen, volgens mij is dat niet de bedoeling? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wraps zijn een van mijn favoriete dingen om te eten 's avonds. En wat ik vooral lekker vind, klinkt misschien een beetje raar, maar doperwten is echt heel lekker met wraps! Samen met mais en een sausje, zeker een aanrader!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jum! ik ben ook gek op wraps, we aten ze gisteren, met sla, komkommer en nepkip (desblokjes) en een heerlijk sausje van yoghurt met iets pittigs erin, geen idee wat, én kaneel, was heerlijk, volgens mij heeft Keukenprins hem uit de Allerhande. Deze lijkt me ook heerlijk! Succes met blokken!

    BeantwoordenVerwijderen