Ik eet een bananenbagel maar ik moet eigenlijk studeren

22 april 2015

Zit ik dan, in de Bagels & Beans tegenover de bibliotheek. In die bibliotheek heb ik net urenlang gewerkt aan één hoofdstuk van de acht. Ik ben het zat. En nu, één dag voor mijn tentamen, zit ik d - ah, daar is mijn bananenbagel - dan - ah, daar is mijn soy matcha latte - dan - ah die bagel is nog warm, hmmmmmm - dan in de Bagels & Beans. Make-uploos, wallen onder mijn ogen en onder de witte kattenharen op mijn zwarte shirt. Volgens mij kijk ik hartstikke sip want zo is mijn gezicht als ik moe ben. Als ik gaap springen te tranen in mijn ogen. En heerlijk dat die bagel is, oh oh oh. Mijn favoriet: de bagel met banaan, ahornsiroop en kaneel, op een kaneel rozijnenbagel. Traditiegetrouw maak ik even een foto, maar mijn handen trillen een beetje. Ik ben op. Helemaal op en moe en klaar met die tentamens en de stress. De stress die zorgt voor somatische klachten en daar ben ik ook behoorlijk klaar mee. Maar oh wat is die matcha latte lekker.

Morgenochtend vroeg heb ik mijn tentamen Stromingen in de Psychologie. We kregen een e-mail dat we extra vroeg ons bed uit moeten komen omdat meer dan 400 studenten tegelijkertijd naar dezelfde zaal moeten. Mijn ogen vallen dicht. Gaat dit mijn eerste tentamen worden waar ik een onvoldoende voor haal?

Mijn soy matcha latte is net zo op als ik. Ik open zo toch maar weer die PowerPoints. Eerst mail ik nog even een lieve foto van mijn katje naar mezelf vanaf mijn telefoon en die plaats ik bovenaan dit bericht. En dan bestel ik nog een drankje. Even kijken, ja: een vers sapje 'alles gemend', met sinaasappel, aardbei, banaan, ananas, framboos. Of hmm, een White Oothu India, een witte thee met zachtzoete smaken van perzik, abrikoos en nectarine. Ik doe gewoon net alsof ik niet het geld van m'n zorgtoeslag hiervoor moet lenen.

Liefs!

10 gedachten:

  1. Hihi, wat leuk geschreven en fijn dat je toch zo van je bagel hebt kunnen genieten. Niet te zwaar aan het tentamen tillen (als je het morgen niet haalt, haal je het niet). Ik zou zeggen; lekker vroeg op bed gaan, want je moet er morgen vroeg uit. ;)

    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie en lieve foto <3. En wat leuk geschreven!

    Liefs,
    Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ontzettend leuk geschreven! Ik krijg helemaal zin in een bananen bagel haha. Heel herkenbaar ook dit verhaal. Ik ga ook altijd allemaal manieren bedenken om niet te hoeven beginnen met studeren. Liefs, en succes met je tentamen haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Succes met je tentamen. Het is ook oké als het allemaal even niet lukt, onthoud dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I love how you've written this! Het ga je best lukken! Succes lieve Sanne <3

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ken het gevoel. Heel veel succes Sanne! Ik hoop dat het goed is gegaan vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh zo naar hè als je helemaal op bent.. hopelijk is het goed gegaan? En heb je daarna lekker kunnen slapen?
    En dan in ieder geval maar lekkers voor jezelf kopen! Ik ga die bagel echt proberen de volgende keer als ik bij B&B eet. Oeh en die witte thee klinkt ook lekker zeg.
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik hoop dat je tentamen goed is gegaan! Soms ben je gewoon op van het leren en tja, lekker eten is dan vaak het enige wat helpt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Herkenbaar... Maar meestal komt het allemaal toch nog wel goed gelukkig. Ik hoop dat het goed gegaan is en wil even zeggen dat ik vind dat je een erg leuke blog hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ahh, ik hoop dat het goed gegaan is? (Ik loop ene beetje achter met lezen.)

    BeantwoordenVerwijderen