Favo Nederlandse vegan blogs

21 april 2015

Sinds ik veganistisch ben gaan eten en me er meer in begon te verdiepen, kwam ik ook op verschillende blogs waarop ik van alles over veganisme kon vinden. Vooral recepten, en daar maak je me blij mee. Ik vind het ook zo leuk van bloggen dat ik de blogger aan kan spreken, ze vragen kan stellen, achter allerlei nieuwe producten kom en zelfs kattentasjes van ze kan kopen. De blogs die ik nu een tijdje volg en met veel plezier blijf volgen, heb ik voor je op een rijtje gezet.

Health Beauty & Mind - deze blog van Celine vind ik zo leuk! Ze blogt ook echt over 'health, beauty & mind' met heerlijke recepten (en dit zijn niet alleen recepten die ik pin, maar ook daadwerkelijk maak), beauty DIY's en persoonlijke verhalen, wat ik heel knap vind en inspirerend om te lezen. Ze heeft ook nog de kopjes 'living', 'travel' en 'inspiratie' en in al haar blogberichten komen haar persoonlijkheid en interesses naar voren. Yes, een fijne blog! En Celine is ook gewoon heel lief :) dus neem een kijkje op Health, Beauty & Mind.

Plantaardigheidjes - Daniëlle blogt hier over plantaardig eten en heeft ook uitgelegd waarom zij zo eet. Ik vind haar blog echt heel erg fijn, ze plaatst heerlijke recepten die allemaal net even anders zijn dan ik gewend ben. Nieuwe ingrediënten en veel uitproberen, leuk! Ook vind ik de tekeningetjes op haar blog erg mooi. Aan de rechterkant van haar blog Plantaardigheidjes heeft ze een enorme lijst met ingrediënten, dus je kunt hier sowieso een recept vinden dat je wil uitproberen. Daniëlle heeft ook veel kookboeken uitgeprobeerd en dankzij haar goede verhalen ben ik nu in het bezit van het heerlijke boek Isa Does It. Ik vind het heel leuk om contact met Daniëlle te hebben via haar blog!


Vegetus - Ook Vegetus is een blog die niet meer kan ontbreken bij mij. Martine heeft heel veel vragen van me beantwoord en ik kom zo veel leuks tegen op haar blog. Martine plaatst veel toffe recepten, bijvoorbeeld voor blauwe kaas of vegan zoenen, dingen waarvan ik dacht dat ik ze nooit meer kon eten. Rechts van de blog staat een hele handige lijst met kenmerken, zoals budgetvriendelijk, supermarktvriendelijk, zuivel of kaas alternatief of zonder soja. Voor ieder wat wils en heel handig!
Sinds kort heeft Martine een nieuwe blog erbij, een blog die ik iedereen aanraad (vegans of non-vegans): Gewoon Vegan. Super handig! Ik heb gemerkt dat ik er snel vanuit ga dat ik iets uit de supermarkt niet kan eten, maar blijkbaar zijn er gewoon zat dingen die ik wel kan eten. Dus voor mij en mensen die zelf niet veganistisch eten, kan dit een hele handige site zijn, omdat er dus blijkbaar gewoon vegan dropjes, koekjes en mayonaise in de gewone supermarkt te krijgen zijn. Zo fijn!


Wat Eet Je Dan Wel? - Dit is een blog die ik al een tijdje volg. Suzanne, nu ongeveer 25 jaar vegetariër, krijgt al een tijdje de vraag 'wat eet je dan wel?' en besloot er een blog over te maken. Ik vind het zo'n leuke naam voor een blog! Ze post zeer geregeld gerechten en snackjes en ze variëren van makkelijk en snel naar iets ingewikkelder, maar altijd goed te doen. En daar hou ik van! Ze plaatst dus ook vegetarische recepten, maar ik heb het idee dat er steeds meer vegan recepten op staat. Deze blog kon in ieder geval niet ontbreken in dit lijstje.


Flora in the Garden - En dit is dus de blog van de kattentasjes waar ik het over had ;) (en je kunt er nu ook super lieve dierenkaartjes kopen!). Fleur eet veganistisch, en maakt de meest leuke tekeningetjes van recepten waarvan ik wel een kookboek vol zou willen hebben. Deze blog gaat niet alleen over veganisme, net als dat mijn blog een wirwar is van duizend onderwerpen waar ik over wil schrijven. Niet dat Fleur haar blog een wirwar is ;). Onder het thema vegan schrijft ze over verzorgingsproducten, recepten, leuke hotspots. Maar verder is haar mooie en net vernieuwde blog ook gewoon een aanrader!

Heb jij nog Nederlandse vegan blogs die ik móet zien? Ik ben benieuwd!

Liefs

10 gedachten:

  1. Ah wat een handige post! Sinds ik veganistisch eet en ben gaan bloggen, ben ik ook hard op zoek naar veganistische bloggers. Ik kende een groot deel al wel en ik ga de rest nu ook nog maar even bekijken. Ik vind lisagoesvegan en de groene meisjes ook erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 'Wat eet je dan wel' is inderdaad een geniale naam voor een vegan blog haha! Dat is inderdaad de meest gestelde vraag die ik krijg, geweldig bedacht haha. Bedankt voor de tips, ik ga deze blogs eens bekijken. :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oeh twee hiervan bezoek ik ook heel graag! De andere kende ik nog niet, snel even kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat mijn blog in het lijstje staat! :) Het klopt inderdaad dat er steeds meer vegan recepten op staan. Ik eet zelf ook steeds meer vegan. Thanks voor de vermelding!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dankjewel voor de lieve woorden over mijn (twee!) blogs. Echt super fijn om te horen dat je er zo veel aan hebt. Die blauwe kaas moet je echt een keertje proberen. Hij is helemaal niet moeilijk te maken, en ik heb al van verschillende mensen gehoord dat ze hem lekker vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat handig zo op een rij! Ik ben anderhalf jaar geleden begonnen met steeds minder zuivel te gebruiken, maar volledig vegan lukt me (nog) niet - tenminste mijn ontbijt niet. Koken doe ik wel graag zo vegan mogelijk, dus heel fijn al die websites zo op een rij (want soms ben ik gewoon te lui om het zelf op te zoeken haha). Welke is jou favoriet?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Aah wat leuk, dat kattentasje! (En al deze blogs ook.)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh wat leuk! Dankjewel dat je mijn blog zo waardeert :-)
    Ik reageer dan wel niet zo vaak maar ik vind jou blog ook erg fijn en verfrissend.
    Fijn al die bloggers die gaan voor diervriendelijk en gezond eten!
    liefs
    Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ken ze allemaal :-). Nederland is precies nog een stap voor op België wat vegan eten / leven betreft. Zelf heb ik ook een vegan (bak)blog, in het Nederlands, maar ik ben Vlaamse :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke 'Wat eet je dan wel'. Lol! Maar het is wel zo.

    BeantwoordenVerwijderen