Friday Favorites: ik droom zelfs over Pinterest

3 april 2015

Dus ja hoor, ik heb er weer een nieuwe verslaving bij. Tijdens de hoorcolleges, in de trein, tijdens het avondeten, als ik in bed lig en op de wc zit: ik Pinterest (is dat een werkwoord? Of moet ik zeggen 'ik pin?).

Ik had het al een tijdje, maar deed er toen heel lang niks mee. En toen opeens weer wel. Ik ging mijn boards wijzigen en verwijderen (waar ik nu vet grote spijt van heb - ik had hele boards met tattoo's en zo, maar daar heb ik nu niks meer mee. Toch vet jammer), namen veranderen en enorm veel pinnen. En echt veel.

Originele namen bedenken vind ik trouwens vet lastig. Soms kom ik op pagina's met geweldige boardnamen, waar ik dan lekker jaloers op ben. Iets met een grapje erin, dat zou ik ook wel willen. Nu is het gewoon plain: mijn boards heten haren of analoog of plant of print of thuis of woorden of wereld of poes. Ook wel best, voor nu. Maar misschien kom ik dan zo serieus en saai en vlak over?

Eigenlijk is Pinterest een soort grote fixatie van fascinaties. Ik zou het een verslaving willen noemen maar dat mag natuurlijk niet want ik doe een sociale opleiding en moet dondersgoed weten wat een echte verslaving inhoud. Maar je snapt me.

Favoriete gepinde plaatjes:
Ik heb even wat plaatjes gevist uit mijn verschillende boards. Mijn Pinterest is omdatikdatwil.

Mooie accounts die ik volg:
Marijke Vissers )van Goesting). Ze heeft mega veel pins (>5000) en prachtige boards.
Eline Snauwaert - een lief meisje dat nu al een paar jaar met haar vriendje (en mijn oude huisgenoot) in Stockholm woont. Ze heeft zo'n 4000 pins en post van alles, en vooral dingen voor thuis en food.
Jiajia plaatst echt prachtige plaatjes, vooral dromerig, over reizen en de sterrenlucht en vintage.

Ben jij ook zo hooked aan Pinterest? Of heb je dit met een ander medium?
En zit jij ook een account en heb je pinners die ik ├ęcht moet volgen?

Liefs!

10 gedachten:

  1. Grinnik, echt wel een verslaving ;) Bij mij vooral in vlagen, maar ik heb wel een paar keer op een 'niet vooruit te branden' dag, de hele dag niks anders gedaan dan pinnen, haha. Wel herkenbaar, je druk maken over de namen van borden, maar voor mij is het vooral ontspanning en ter vervanging van tastbare verzamelingen. Verder doe ik lekker wat ik wil en het maakt me niet zoveel uit wat een ander er van vindt. Wel een echte pintik, een keer in de zoveel tijd verander ik alle covers in een andere kleur, daar maak ik dan een sport van, haha. Een mens zit maar raar in elkaar! Pin ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij mij gaat het vaak in periodes. De ene week pin ik mezelf helemaal suf, de week erop kijk er maar 1x, hahaha. Mooie plaatjes heb je uitgekozen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben ook echt helemaal verslingerd aan Pinterest, prachtige plaatjes <3

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Pinterest gaat een beetje in fases bij mij. Het ene moment doe ik er elke dag wat mee, het volgende moment heb ik al drie maanden er niet meer naar omgekeken. Maar dit is nu wel een mooi momentje om weer eens wat te pinnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige platen! Ik ben er maar heel af en toe op te vinden

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jaaa pinterest! Luv it. Wat een mooie vondsten ook!
    Ieeek Kevin Spacey! Ik vind hem zo creepy nu ik House of Cards kijk.. ik ga je volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik hou ook van Pinterest! Mooie foto's!
    Followed you just a few seconds ago!
    Jade x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ben je lief om me met zo'n leuke omschrijving in je blog te vermelden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben echt helemaal dol op pinterest! Het is echt een beetje verslavend, maar er is zo veel inspiratie te vinden ^^

    BeantwoordenVerwijderen