Fijne vrije dagen

29 april 2015

Oh wauwie wat was mijn afgelopen weekend chill! EINDELIJK geen tentamens meer en geen stress meer - waar ik hier over schreef (trouwens, vet lief die reacties van jullie!). Nee. Ik heb nu rode wangen van de zon, en vermoeide benen van de dansjes en kilometers rommelmarkten.

Vrije tijd dus. En laat ik daar gelijk goed gebruik van maken en met allemaal lieve mensen op stap gaan. Zo had ik voor afgelopen zaterdag geen plannen maar ging ik de markt leegkopen met Luc. Ik hou van de zomer met al 't goedkope fruit en groente van de markt. We gingen naar huis met een doos vol mango's, en verder een boel citroenen, mandarijnen, cherrytomaten en druiven. Voor geen geld natuurlijk. Fijn! Ook haalde ik nog wat boeken bij de bieb, en daarna dronken we nog een koffietje bij Coffee Company en dat alleen al wat heel gezellig. Gewoon, omdat we al een tijdje niks chills hadden kunnen doen, saampies. En trouwens, een latte met amandelmelk daar is echt heerlijk.

Zondag ging ik met mijn zusje naar de Swan Market in Den Haag! Voor haar de eerste keer en ze was blij dat er veel te proeven was, haha. We hebben ook alleen maar eten gekocht :') want zo zijn we.

Ik vond de Swan Market de vorige keer een beetje tegenvallen, maar dit keer was het weer heel tof! De kraampjes hebben echt spullen van goeie kwaliteit en zoals ik al zei, er was veel te proeven en dat is gewoon fijn! Ben jij nog nooit geweest? Ga dan echt een keer hoor! Bekijk maar de agenda.
Toen het begon te regenen en mijn zusje en ik net ons eten hadden, besloten we maar om te gaan. We gingen naar Den Haag Centraal en omdat we allebei nog wat tijd hadden, liet mijn zusje de Stations Huiskamer zien. Nog zoiets waar je heen moet gaan! Het zit dus op Den Haag Centraal, en voor zover ik weet ook op Rotterdam Centraal. Je kunt er gewoon zitten, consumptie is niet verplicht en je mag er zo lang blijven als je wil. En het is super fotogeniek, want er staan allemaal mooie meubels en planten dus ik wilde overal foto's van maken en overal heen kijken. Irritant hè?

En met Koningsdag had ik echt een mega leuke dag, met twee lieve klasgenootjes. Eerst gingen we naar Utrecht en hebben we daar ongeveer de hele rommelmarkt gezien (nee, dat zal wel niet, want in Utrecht is echt heel veel rommelmarkt) en heb ik nog een prachtig paar schoentjes op de kop getikt, het soort waar ik al een hele tijd naar op zoek was maar altijd buiten mijn budget lag - story of my life - en het boek Darkly Dreaming Dexter, omdat ik die serie zo tof vond. Na een paar uur vonden we het goed geweest, omdat we nergens een tof feestje konden vinden. En gingen we naar Rotterdam, om daar de stad te verkennen. En daar was wel een mooi feestje! Op Stadhuisplein (ja, haha, I know) stond het vol met dansende mensen en was keiharde muziek. De meest toffe maar ook de meest foute nummers kwamen langs en normaal houd ik niet zo van dat foute deel, maar vandaag vond ik alles leuk en was alles dansbaar. Uren langs dansten we in de warme zon, Lucas kwam nog even langs :), en nadat de eerste dronken mensen door bewakers meegesleurd waren, vonden wij het goed geweest. Op een christelijke tijd was ik thuis - 7 uur - en toen at ik een suuuuuper lekkere salade met mango, cherrytomaat, verse medjooldadel, komkommer, druif en banaan. Daar was ik aan toe ;). En als klapper op de vuurpijl, als kers op de taart, kwam 's avonds de eerste Harry Potter film op tv EN IS HET HARRY POTTER WEEK BIJ VERONICA. Dus je snapt mijn vreugde. Ik viel gisterenavond als een super gelukkig mens in slaap.

En hoe was jouw Koningsdag? Waar heb je het gevierd en wat heb je gedaan?

Liefs!

4 gedachten:

  1. Ugh this sounds like so much fun! Ik hou echt van rommelmarkten. To bad we don't have that large amount in Curacao.. we barely have any :(
    So happy you had fun!
    Jade x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha wat een heerlijke blog!! :D Word er helemaal blij van!
    Wat leuk dat je in Utrecht was, ik vond het zelf een beetje tegenvallen, op koningsdag is Amsterdam voor mij toch echt dé stad. Zo veel mooie spulletjes <3

    "We hebben ook alleen maar eten gekocht :') want zo zijn we." Hahaha :')

    En ahhh markten zijn zo fijn, en fruit is ook zo fijn.
    Ik ben erg benieuwd naar je schoenen!

    Oja en ik denk dat ik je mais rode peper hummus ga uittekenen, maar ik ben nog een beetje aan het twijfelen! En het kan ook nog wel eventjes duren hoor, want ik ben een schlomo en ik wil 'm eerst ook nog eens zelf maken hihi. Maar ik laat het je zeker weten als ik 'm klaar heb!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een fijne dagen! Swan Market lijkt me zo onwijs leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, nou dat klinkt allemaal heel relaxed of chill, zoals ze dat tegenwoordig zeggen, beetje bij de tijd blijven op mijn middelbare dag ;) Mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen