365 dagen project - week dertien en veertien

5 april 2015

Als eerst: VROLIJK PASEN! Vandaag ga ik lekker brunchen bij m'n ouders, met Luc en m'n broertje en zusje. Ik hoop stiekem dat we paaseieren mogen zoeken in de tuin, maar ik denk het niet (zijn we misschien een klein beetje te oud voor, of is niemand echt ooit te oud voor paaseieren zoeken?) Anyway, de foto's van de afgelopen twee weken bestaan uit bloemen, eten, kleding, zon en moestuintjes.

Het is zo leuk om mijn leven terug te kunnen kijken in foto's. Door een foto te zien weet ik gelijk waar ik was, en met wie, en hoe ik me voelde. Ken je dat?

82/365 Dit is zo'n fijne combi! Voor als je geen zin hebt om te koken ;). Die soepjes eet ik wel vaker, van Suma (ik koop 't bij Marqt) en die Spelt Squares heb ik laatst ontdekt en daar word ik heel blij van, want ze zijn heel lekker en zitten vol eiwitten, wat ik wel goed kan gebruiken. Gewoon te koop bij de AH :).

84/365 Bloemetjes/onkruid op mijn balkon.

85/365 Vandaag ging ik voor het eerst naar het toffe nieuwe pop-up winkeltje bij de Haagse Hogeschool. Een onderdeel ervan is In My Life, waarbij vintage kleding je vertelt waar het vandaan komt. Verder zijn er mooie Levi-shorts, kunst, lieve bloemetjes, Italiaanse koffie voor €1,50, een fotogeniek interieur en toffe tweedehands kleding. Ze zitten er maar een maandje, nu nog maar een half maandje, dus ga nog even langs.

86/365 Toen mijn vriendinnetjes en ik deze dag de school uit liepen zagen we deze arme grutto hulpeloos op de grond liggen, met zijn veren fladderend in de harde wind. Vervolgens vloog hij weg en belandde op de grond. Arm beestje! Ik pakte 'm op, hield 'm bij me en de dierenambulance werd gebeld door een vriendinnetje. We hebben hem goed geaaid over z'n zachte mooie veren, hij was heel rustig. Hij bleek tegen een raam gevlogen te zijn en had een bloedend oogje, zo zielig! De dierenambulance bracht 'm naar de vogelopvang, ik vraag me af of dit beestje de opvang al uit is en weer boven de zee kan vliegen.

87/365 Op deze zaterdag ging ik naar een one day thriftshop van een oud klasgenootje van de kunstacademie. Het meisje waar zij dit samen mee georganiseerd had, had allemaal kleding gehad van een buurvrouw die naar het bejaardencentrum verhuisde en niet al haar kleding kon meenemen. Samen gingen ze tweedehands kleding verkopen en ook hun eigen gemaakte plantenhouders, te zien op het kaartje. Dit mooie blousje kocht ik voor €4 en het is een mooi stofje en hij is lekker dik en ik voel me net een handvaardigheid juf als ik de knoopjes dicht doe. En dat vind ik leuk.

88/365 Zondagnacht vond ik het eens tijd om m'n moestuintjes eindelijk eens te planten. Super leuk :).

89/365 Van mama krijg ik wel eens bloemen die uit bollen komen (heeft dat een naam?) en als ze dan uitgebloeid zijn, dan plant ik ze op m'n balkon. En nu groeien daar weer bloemen uit! Hoera. Ik ben benieuwd hoe lang ze blijven leven.. ;)

90/365 Een lekker after workout snackie :) want banaan & pindakaas zijn de beste combi ooit. (en daarna snel meer eten want dit is echt niet genoeg haha).

92/365 Ah, heerlijk dit. Twee koffie, één granenkoffie voor mij en gewone voor hem, Lindt 99% (echt mijn lievelingschocolade) en een havermoutreep. En ja dat eten is alleen voor mij. En ik schaam me er niet voor.

93/365 AH wat was dit een fijne avond! Met drie lieve vrienden ging ik eten bij het veganistische restaurant Gare du Nord in Rotterdam Noord, op een steenworp afstand van mijn huis. Heerlijk daar. Met m'n verjaardag had Luc me er ook mee naar toe genomen en ik vond het zo fijn. Binnenkort een berichtje over!

94/365 En alweer de laatste foto van deze twee weken, de foto van gisteren. Gisteren heb ik voornamelijk in mijn studeerkamer doorgebracht. Ik heb eindelijk mijn bureau opgeruimd en vond het een mooi moment om gelijk foto's te maken ervan, omdat ik nu zo blij ben met hoe het eruit ziet. Binnenkort hier ook een berichtje over :). Dit is alvast een sneakpeak, een mooie plant op mijn bureau - ongeveer de enige plant ever waar Guusje niet aan kauwt.

Dat was 't weer! Je kan 't project ook volgen op Tumblr.
Ga jij nog wat fijns doen met pasen vandaag? Liefs!

7 gedachten:

  1. Mooie foto's! En je moet zeker paaseieren gaan zoeken, daar is inderdaad nooit iemand te oud voor. Ik heb net drie kwartier lang lopen zoeken in de woonkamer en keuken en NOG NIET ALLES GEVONDEN. Maar toen hadden we geen zin meer. Die 2 verloren eieren komen vanzelf wel boven water denk ik, net als dat verdwaalde sinterklaaschocolaatje die we ergens in een kastje vonden :')

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo mooi! Haha en die chocolade reep! Ik zou 'm ook lekker zelf op eten. Ik moet die Lindt nog steeds eens proberen trouwens.
    Wat prachtig, die foto's van de bloemetjes en planten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach die arme grutto. Zo'n plant als op de laatste foto hadden wij ook. Sinds M. en ik gingen samenwonen (hij werd echt al meeeeega groot), maar sinds Daisy in de aarde heeft gepoept en geplast (zucht) is de plant dood gegaan helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke foto's zeg! En voor paaseieren zoeken is nooit iemand te oud ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie foto's weer. Favoriet zijn de grutto, mooie patronen, hoop dat het goed met hem of haar gaat. En de twee foto's van de blouse, erg leuk, mooi kaartje ook. En de plant, prachtig! Is dat nou dezelfde van je Pinterest? Maakt ook niet uit, hij is gewoon mooi! Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben totaal geen fan van vogels, maar wat lief dat jullie hem hebben geholpen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Such a beautiful bird! hope it's doing okay! Thrift-shopping sounds like so much fun and nice to find new things! Enjoying the gorgeous pictures like always, Jade x

    BeantwoordenVerwijderen