Sinaasappel-kiwi-gojismoothie

3 maart 2015

Super lekkere smoothie! En eigenlijk heb ik alleen maar wat ingrediënten bij elkaar gegooid :). Ik was namelijk gojibessen aan het weken, om gojicitroenijs te maken, voor na het sporten. Maar na het sporten en douchen bleek ik toch nog behoorlijk vol te zitten van het avondeten en had echt geen zin in een zwaar ijsje. DUS. Ik wilde een lichte smoothie, zonder banaan (waaaaat! Bijna geen enkele maaltijd is zonder banaan tegenwoordig, haha. I LOVE IT). Ook ben ik snipverkouden en vitamientjes zouden daarom wel goed zijn! Dus. Ik maakte een smoothie met sinaasappel en kiwi en zag in de keuken mijn geweekte gojibessen staan. Tja, waarom doe ik die niet er doorheen? Ik vind de smaak van gojibessen zo heerlijk en ik vind het leuk om eens iets anders te doen met gojibessen dan gebruiken als topping voor havermout of een smoothiebowl. Of in gojicitroenijs, natuurlijk.

Het is trouwens echt zo simpel als het lijkt, deze smoothie.

Ah, het licht op die foto is echt LELIJK. Avond + keukenlicht ≠ mooi ofzo.


Sinaasappel-kiwi-gojismoothie


Ingrediënten voor één grote smoothie
• 2 sinaasappels
• 1 à 2 eetlepels gojibessen
• 1 kiwi

Bereiding
Stap 1 Laat de gojibessen voor een halfuurtje weken in wat koud water (anders wordt je smoothie te warm).
Stap 2 Snijd de schil van de sinaasappels en gooi ze in stukken in de blender.
Stap 3 Shil de kiwi en gooi 'm in stukken erbij.
Stap 4 Gooi de gojibessen, zonder het water, in de blender.
Stap 5 Blend blend blend! En enjoy!

C'est tout! Enjoy your smoothie!
LIEFS.

By the way, ik heb mijn blog een metamorfose gegeven! Wat vind je ervan? Ik ben er zelf reuze tevreden mee! Lekker simpel na al dat drukke gedoe van hiervoor ;).

6 gedachten:

  1. Klinkt super, lekker fris! Als ik kiwi's eet, dan begint mijn mond en keel altijd helemaal te kriebelen, maar als ik ze gebruik in smoothies heb ik dat niet.

    Oke, goed verhaal hè? :P

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt lekker! Sinasappels met een beetje wortel of komkommer vind ik ook een lekkere sapcombinatie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sanne ik ben een beetje jaloers op je blog! Zo mooi en clean. Hoe doe je dat toch.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vind de kleur (en de foto) eigenlijk juist wel mooi...
    Zie onderstaande link voor wat een cassette filmrolletje is, is van heeeel lang geleden ;)
    http://www.lomography.nl/magazine/228920-zo-hervul-je-een-rapid-patroon-met-35mm-film

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Interessant! I have never heard about that combination but it looks pretty good. En beterschap lieverd!!! Ik hoop dat je heel snel beter wordt!
    Jade x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dear Sanne!

    I wanna thank you much for your lovely words all the time!
    You' re right there. I used different photorolls. 3 photos originated on my short trip to Ireland in January this year. These are made by my good good friend Henriette who accompanied me to Dublin and its environs.

    The other photos I made in the last 1,5 months. I was really excited und nervous if this role is okay. Because the role I used before were exposed and thereby useless. Can you imagine how sad I was and still I am...there are lost forever :'(
    But this time everything goes right and I was very glad when I saw they were developed! And - on top that - unexposed! :)

    I wrote in the post how much I love to take analogous photos. Its so different to 'normal' digital photographing I think.
    And told also about my life in Dresden, my long walks by the river ...I also found the first harbingers of spring and was happy about ♥ you have to know: I really love this season!

    There are also pictures from my home. The last ones. Because my parents get divored and my Mother have to leave this house right now. Its a hard, difficult time...
    But there are things that makes it goes easier: my little nephew for example ;) Or the beautiful sunlight in the morning. And the little birds and cats and lovely Dresden ♥

    Hope you are doing well
    Love, Katja

    BeantwoordenVerwijderen