Friday Favorites: lekkerste vegan chocoladerepen #2

20 maart 2015

Ik heb - met ontzettend veel tegenzin, och wat naar - weer 4 chocoladerepen uitgeprobeerd!

➷ Toen ik laatst aan het reizen was in een zaterdagnacht, om één uur 's nachts, van een verjaardagsfeestje naar een opening van en expo, had ik mega veel zin in chocola met noten. O, die craving. Dat eet ik eigenlijk nooit meer. Vroeger had mijn vader wel eens pindsrotsjes. Meestal kreeg hij die voor zijn verjaardag, we konden m'n vader altijd blij maken met chocola. En dat vond ik toen ook zo lekker. Helaas kon ik nooit veel eten van die pindarotsjes (of kersenbonbons, of Rittersportrepen) omdat mijn vader nog meer van chocola houdt dan ik en het altijd binnen no time op is. Chocola is niet veilig bij mijn ouders in huis, geen enkel snoepje. Maar goed dat ik op mezelf woon, he he.
Omdat ik tijdens dat reizen zo'n ontiegelijke zin had in chocola, ging ik tijdens de overstap bij de AH to go chocola zoeken. En in de reep puur & eerlijk biologische chocolade puur hazelnoot zitten geen dierlijke producten en wel noten! Jeej. Hoe blij was ik. Omdat ik eigenlijk al wel een beetje moe was, bestelde ik nog een soja latte en ging ik in de trein zitten. Ik was een zeer tevreden meisje.

➷ De reep daarboven, de Pacari Raw, is rauw, biologisch en met 100% cacao (en dus suikervrij). En yes, dat is een behoorlijke heftige smaak! 100% cacao! Je moet 'm ook zeker niet eten naast iets zoets of wanneer je net een ander stukje chocolade hebt gegeten, want dan vind ik 'm in ieder geval niet zo lekker. De smaak is heel erg puur en intens, echt een ervaring. Ik denk ook niet dat je het moet zien als een lekkere reep chocolade die je binnen een avond opeet voor de tv, maar als een smaakervaring. Dus als je erg benieuwd bent naar verschillende soorten (rauwe) chocolade, dan raad ik 'm aan om te proberen! De chocolade van Pacari komt uit Equador en je kan 't kopen bij biologische winkels. Pacari heeft ook het Demeter keurmerk en dat betekent dat het biologisch dynamische chocolade is.
Ben je wel benieuwd naar Pacari maar niet naar de 100% cacao versie? Ze verkopen nog veel meer smaken, ook nog meer rauwe, zoals met blauwe bessen, met zout en cacao nibs (heel lekker is deze reep!). Zelf gebruik ik ook rauwe cacaopoeder van Pacari en die bevalt me super goed. Benieuwd naar alle smaken (en nog meer info over Pacari)? Klik hier.

➷ Links daarvan de Swiss Noir 72%. Fairtrade en 72% cacao, en volgens zeggen is Swiss chocolade van hoge kwaliteit. Hij is gewoon te koop bij de supermarkt, en niet suikervrij. En het is ook gewoon een lekkere reep chocolade, met een volle smaak. Ik denk dat deze reep zeer geschikt is om te smelten en te gebruiken voor een chocoladefondue, of iets dergelijks.

➷ En dan nog een reep waar ik heel blij van werd: vegan én suikervrij! Ik vind het gewoon fijn als iets suikervrij is. Deze reep is ook heel romig en nog best een fijne zoete smaak. Dus loop de Jamin even binnen en check hun chocoladerepen, en vooral de Jamin Suikervrij Pure Chocoladereep. (en die Gnaw repen bij de Jamin zien er echt super lekker uit, dus check die ook gelijk ;))

Dat waren alweer de vier lekkere chocoladerepen die ik met jullie móest delen! Heb je #1 van de lekkerste vegan chocoladerepen gemist (met heerlijke Lindt, LoveChock, Tony Chocolonely en Ombar?) Check 'm dan hier!

Weet jij nog heerlijke chocoladerepen die ik écht moet proberen? Ik heb nog wat meer repen op 't oog, ik ben bang dat deze Friday Favorites een reeks gaat worden! And I don't mind, chocolade proeven ;).

Liefs!

3 gedachten:

  1. Wat een gave blog heb je! Ik ben vooral fan van Tony Chocolonely, omdat die slaafvrije chocolade hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh yum! Ik krijg nu wel erg veel zin in chocola..

    Liefs,
    Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. aah!! Ik hou echt veel van pure chocola en ook met noten!!!!!
    Jade x

    BeantwoordenVerwijderen