Dagje Arnhem met mijn lief

1 maart 2015

Afgelopen week had ik vakantie van school (hoera!) en omdat Lucas net afgestudeerd is, maar nog wel heel eventjes zijn studenten ov heeft, vond ik dat we daar maar eens gebruik van moesten maken. Ook omdat ik die van mij ook niet meer zo lang hebt + ik vind dat ik veel te weinig reis op dit fijne kaartje, naast het reizen naar en van Den Haag om naar school te gaan.

Dus, een fijne stad, lekker ver weg ;) maar wel een beetje hip. En ik heb de afgelopen tijd her en der leuke verhalen gelezen over Arnhem, dus dat leek me een fijne stad! Ik ben er eens met Laura geweest en zij heeft me toen meegenomen naar het prachtige Museum voor Moderne Kunst Arnhem, en mij de kunstacademie laten zien. Ik vond het toen een mooie stad. Ik was dus erg benieuwd naar Arnhem verder en had eigenlijk geen idee welke stad we anders konden bekijken - Utrecht ken ik vrij goed (en dat is daarom zeker niet minder leuk! I ♥ Utrecht), Amsterdam zijn we niet te lang geleden naar toe geweest en eigenlijk vind ik Noord Nederland toch wel een beetje te ver. Een keer naar Venlo of Maastricht moet ook wel leuk zijn, denk ik!

Op verschillende websites had ik inspiratie opgedaan voor plekken die we zeker moesten zien. Eva In Berlin heeft een hele lijst aan Arnhem hotspots, waar ik heel blij mee was! Daar vandaan had ik Sugar Hill, Graphic Playground, Van Mij, FrouFrou's, Things I Like Things I love, Tape en Rawsome vandaan had gehaald, en Mimint had ik van het hotspot lijstje van De Groene Meisjes.

Dus, mijn digitale kiekjes van deze dag en deze fijne plekken:
(ik heb ook nog analoog geschoten, maar op die plaatjes moet je nog even wachten!)

Dit was gewoon een random plek in Arnhem, toen we van het station richting onze eerste stop liepen. Zelfs op straat was ik aan het fotograferen, ik verbaasde me over hoe mooi ik Arnhem vond! Deze foto had ik niet analoog gemaakt, maar wilde 'm daarom wel digitaal vastleggen. Toch wel jammer dat ik 'm niet analoog heb gemaakt, ik vind deze wel erg tof eigenlijk.

Eerst gingen we naar Tape, te zien op de drie foto's hierboven. Daar dronken we koffie en gembercitroenthee. Het zag er van binnen zo fotogeniek en fijn uit, met al die vintagespullen! Heel lief mooi tentje. Al voelde ik me wel een klein beetje beledigd; er wordt geen sojamelk geschonken uit principe. Prima principe, maar ik kon het niet helpen me toch een slechte koffiedrinker te voelen! Want ik drink het zo graag met sojamelk, haha. Gelukkig was ik hier al snel overheen door de heerlijke thee en de grote zachte bank waar ik me in nestelde. Volgens mij hebben ze ook zeer lekkere broodjes en hapjes, wij hebben zelf alleen wat gedronken. (Adres Tape: Hommelstraat 66)

Daarna gingen we naar Froufrou's, aan de overkant van Tape. Relaxt! Super tof winkeltje, wederom. Vooral als je naar het kleine kamertje achterin de winkel gaat - prachtig. Ik wilde alles fotograferen. Zelf mezelf. En dat doe ik nooit. Ook heb ik hier veel analoog gefotografeerd, hopelijk zijn die foto's gelukt met het beperkte licht daar! Maar wauw, super leuk. Verder verkoopt deze winkel, naast prachtige hebbedingetjes voor in huis, ook tweedehands kleding en analoge camera's, en nog veel meer toffe spulletjes. (Adres Froufrou's: Hommelstraat 73)

De twee foto's hierboven zijn gemaakt in Things I Like Things I Love. Fijn winkeltje, dat dan weer naast Tape zat. Echt een fijn hoekje! Ik wilde dit winkeltje voor het laatst bewaren in deze buurt, maar vond Froufrou's uiteindelijk toch leuker! Bij Things I Like Things I Love kun je tweedehands en nieuwe kleding kopen, en hebbedingetjes. Zeker even langs gaan! En het is ook weer zo fotogeniek ;). (Adres Things I Like Things I Love: Hommelstraat 60)

Daarna liepen we richting een paar andere winkeltjes, wat meer in het zuiden van Arnhem. Eigenlijk wilde ik ook heel graag naar Sugar Hill en Graphic Playground, maar het regende en we hadden honger. Dus nee. Ander keertje. We aten onze meegebrachte lunch ergens onder een afdakje op en liepen toen via de winkelstraat Arnhem door, naar het zuiden. Daar doken we uiteraard een aantal winkels in :). Luc scoorde nog een mooi vest bij de H&M en ik een hartjes-bh bij de Primark.

Toen kwamen we aan bij Van Mij. Oh, wat een fijn winkeltje! Super leuke lievige spulletjes, ik zou alles wel willen kopen. Van één ding heb ik echt spijt dat ik dat niet heb gekocht: zo'n zelfmaak letterslinger, deze. Super tof, ik wil 'm ik wil 'm! Weet iemand waar ik deze in een winkel kan kopen in Rotterdam, of Den Haag? Ik zie dat ze op het internet alweer duurder zijn dan in het winkeltje.. Balen! Maar, tof winkeltje dus ;). (Adres Van Mij: Kerkstraat 1)

En dan, Mimint! Ook weer zo leuk! Een klein lief biowinkeltje, met mooie producten die zeker niet in elke biowinkel verkocht worden. Ik zag veel heerlijkheid uit Londen, dus dat is goed! Ik kocht er twee chocoladerepen waar ik al langere tijd benieuwd naar was: een Vego hazelnotenreep, en een Bonvita rijstmelkchocoladereep met pistache. Over de Vegoreep had ik vet goeie verhalen gehoord en naar de rijstmelkreep was ik gewoon erg benieuwd! Helaas viel die laatste me tegen, maar gelukkig vond Luc 'm lekker. Maar die Vegoreep.. Oh, jongens. HEERLIJK. Sowieso doet chocola met noten het goed bij me, maar deze reep is lekker dik en groot, en de chocola is echt heerlijk zacht en smaakvol. Fijn om dit eens geprobeerd te hebben! (Adres Mimint: Klarestraat 1a)

Daarna liepen we nog even door naar Rawsome, vlak bij Mimint. De naam zegt het al: rauw eten! En volgens zeggen zouden er drankjes en taartjes verkocht worden, hmmm. We liepen er even naar binnen en ook hier werden biologische producten verkocht, ook weer spulletjes die niet zo snel in een gewone biologische winkel te vinden zijn. Hoe benieuwd ik ook was naar een stukje taart, voor mij was het toch iets te duur. Ook had ik niet een klein beetje trek, maar vette honger. Dus, op zoek naar iets anders! Maar zeker een plek waar ik de volgende keer iets ga eten!

Uiteindelijk at ik iets vet lekkers van de Ekoplaza, die we onderweg tegenkwamen. Een osawacake. Ik had er nog nooit van gehoord, maar het is een plak (of twee) stevig brood gemaakt van rozijnen, tarwebloem, abrikozen, mais, havervlokken, sesamzaad, hazelnoten, zonnebloemolie, rijst, zout en kaneel. Super lekker (en op de website van Rens Kroes vond ik een recept!). En ik had vet geluk: aan de zijkanten van de cake zaten allemaal zaadjes en pitjes en ik had het kontje, hoera!

Toen hadden mijn lief en ik het wel weer gezien. We namen de bus naar het station en daar de trein naar Utrecht, om daar over te stappen op die naar Rotterdam. Dat was een fijne dag!

Ken jij Arnhem een beetje, en ken je deze plekken? Ik ben benieuwd wat jij er van vindt!
Liefs!

8 gedachten:

  1. Klinkt als een gezellige dag en deze plekken zien er zo leuk uit! Ik kom in Arnhem meestal niet verder dan de normale winkelstraat maar dat moet maar snel veranderen als ik dit zo lees :P
    De enige andere plek waar ik heen ga is een grote kinderboekenwinkel, ergens in een zijstraat. Het is niet een heel bijzondere winkel, maar ik hou gewoon van kinderboeken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmm ja osawa cake is lekker hè? Zo lekker, gezond én vullend! Vet fijn om mee te nemen naar werk/school of een dagje de stad in ;-)
    En ooooo jaaa de vego is lekker hè!! Yum!!
    Wat een fijn verslag! Ik ben erg benieuwd naar de foto's!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I love the stores & also the beautiful pictures you take. You're talented Sanne! Keep taking those pictures!. Arnhem is inderdaad ECHT mooi! Het is leuk om je in de foto's te zien, omdat je niet altijd foto's van jezelf plaats.
    Jade x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke stad, Arnhem, kom er graag. De Hommelstraat ken ik niet, dat is een bezoekjes waard, zie ik. Mooie foto's heb je gemaakt. Heb ook je analoge foto's pas bekeken op je tumbrl, errug mooi en ik ben ook weer bij op 365, ook erg mooi. Zal wel een beetje digibeet zijn, maar kon niet zo gauw ontdekken of ik op die sites een reactie achter kon laten, dus daarom hier ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, je haar is weel lekker lang aan het worden. Klinkt zo gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ontzettend leuk om te zien! En erg grappig om zo mijn oude stad eens door de ogen van iemand anders te zien :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel klarendaal ligt onder de drugs, is total geen leuke locatie om te gaan winkelen, brrrr

    BeantwoordenVerwijderen