365 dagen project - week elf en twaalf

22 maart 2015

Hooooi hoi! Ik heb weer 2 weken vol met foto's voor je in petto, van het 365 dagen project. Foto's van veel (tja) eten, bloemen en een fijn concertje.

MAAR EERST, ah, wat heb ik een top weekend! Ik heb trainingsweekend voor mijn vrijwilligerswerk, wat een opdracht is voor mijn studie. En ik kwam gisterenavond zo super gelukkig thuis! Ik kon ook niet stoppen met praten tegen mijn vriendje en huisgenoot / lieve klasgenootjes die dit wereldje kennen / familie. Ik kan er niet te veel over los laten omdat anonimiteit erg belangrijk is (of laat ik daarmee gelijk te veel los?), maar ik doe vrijwilligerswerk in de zorg en zal daarbij een persoon zijn waar mensen hun verhaal kunnen doen om wat voor reden dan ook. Het kunnen gewone lichte onderwerpen zijn, maar ook zware en nare onderwerpen. En deze dag was zo fijn omdat het met allemaal gelijkgestemden was, met een fijne open sfeer, heel veilig en gelijkwaardigheid onderling. Iedereen liet elkaar uitpraten, er was ruimte voor iedereen om te spreken. Er werd echt geluisterd en doorgevraagd, en iedereen was geïnteresseerd in elkaar. Er was echt contact en hoewel de leeftijd verschilde van 23 (yes, ik was de jongste + ik had de kleinste schoenmaat - je weet wel, kennismakingsspelletjes) tot 63, ik had echt het gevoel te leren door de anderen en daardoor weer te leren over mezelf. Heerlijk en zo fijn. Nooit gedacht dat dit werkveld en deze opleiding zo goed bij me passen!

Hihi. En nu waar jullie voor komen: foto's!

68/365 Super lekker toetje! Een rijstepaptoetje, met rozijnen en kaneel en vet romig en lekker en smaakvol. Ja. Echt lekker. Je wil vast het recept, raad ik zo. Nou, komt goed uit! Staat op m'n blog - hierrrrrr.

70/365 Misschien een beetje creepy foto, maar ik ben eigenlijk een beetje gebiologeerd door mijn super droge handen, die regelmatig door de droogte bloeden (wat je ook op een paar plekjes kan zien). En ze worden maar niet minder droog. Oké ik kan vaker smeren met crème, maar vaak is dat zo onhandig. Eigenlijk wacht ik gewoon op de lente, dan gaat het vanzelf voorbij (denk ik). Ik vind het wel tof dat de foto zo scherp is en dat de lijnen in mijn hand zo duidelijk te zien zijn. Creepy maar tof zeg maar.

71/365 Hmmm! Heerlijk dit! In de zon, met een boek en een ovenbaked oats. Ik lees ‘17′ van Per Nilsson (aanradertje!) en het recept van deze havermout met banaan en blauwe bes staat hier.

72/365 Oké, ja, betrapt.. mijn zusje maakte deze foto.
Maar kijk toch eens hoe LIEF! Eindelijk spraken mijn broertje, zusje en ik samen af. En het was super gezellig. We dronken wat lekkers bij Exki in Den Haag (met dat cute worteltje) en aten daarna bij Green Bowl. (Daar ga ik absoluut nog wat over schrijven, want het waren twee super fijne tentjes!) Eindelijk weer goed bijgepraat :). Ik mis ze zo. We wonen allemaal in een andere stad en met z’n drieën afspreken is gewoon lastig. Daarna gingen we naar m’n ouders en stopten onderweg bij de AH om als een stelletje scholieren snoep en chips te kopen en deze daarna tijdens het kijken naar De 100 Jarige Man Die Uit Zijn Raam Klom En Verdween op te eten. Alles was op, knap hè? :) (oh en de film moet ik nog afkijken, ik was té moe. Maar hij was tot dusver echt goed en leuk en prachtig, dus kijken!)

73/365 Ik was bij lieve lieve Laura in Den Haag en zij had chiapudding naar recept van Rens Kroes voor ons gemaakt! Heerlijk :), getopt met fruit, noten en zaadjes. Komt deze foto je bekend voor? Kan kloppen ;) hij stond ook op IG. In de avond maakte ik een heerlijk recept voor mijn vriendje en mij, ook van Rens Kroes, waarvoor ik mijn spiralizer weer uit de kast kon trekken (jeej!).

74/365 Fruit haul! :D This makes me so happy. Vooral van die gestippelde bananen en al die kleurtjes. Eat the rainbow!

76/365 Oppasdag! We gingen tot twee keer toe lekker lang naar buiten want dit was die dag dat het zo super lekker weer was en waarbij ik mijn jas + vest uit kon doen en gewoon in een t-shirt met lange mouwen buiten kon lopen. Zoooo fijn!

78/365 Dit was echt mijn fijnste avond in tijden. Roosbeef, in Rotown. Wat heerlijk en wat fijn en wat was ik gelukkig om haar stem en muziek te horen door de zaal en daarop mee te zingen en bewegen, met al haar oude liedjes en nieuwe liedjes. Ze blijft me raken en zichzelf overtreffen en ik denk dat dit wel mijn meest favoriete bandje is. Het blijft fijn, na jaren nog steeds. Op een moment voelde ik zelfs dat ik emotioneel werd - vochtige ogen! Dit was de derde keer dat ik ze live zag spelen en ik hoop dat er nog vele keren mogen volgen!

80/365 Pfoe, foto 80 alweer! Maarja.. het is ook bijna april. Zo snel!
Dit was tijdens mijn trainingsweekend voor vrijwilligerswerk, waar ik bovenaan een stukje over schreef. Prachtig gebouw met mooie hoge plafonds en sierlijke ornamenten. Love it!

Ik ben best wel tevreden met mijn foto's! Veel variatie, vind ik. Oké, eten blijft een onderwerp ;) maar verder was ik de afgelopen weken op wat meer fijne plekken te vinden dan daarvoor, waardoor de foto's interessanter worden. Ik maak vaak zelfs te veel foto's op een dag, dan wordt het lastig kiezen!

Niet alle foto's staan trouwens hier tussen. Wil je alles zien? Check m'n Tumblr & volg mijn project op Bloglovin!

Happy sunday! Liefs.

5 gedachten:

  1. De 100 Jarige Man Die Uit Zijn Raam Klom En Verdween is echt een geweldige film, zeker het waard om af te kijken! Ik zag hem in de bioscoop waar de gemiddelde leeftijd van de bezoekers toch wel rond de 70 lag en het is toch wel leuk als je met allemaal opa's en oma's stuk gaat bij een film.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie foto's. Die tas met al het fruit ziet er super uit. Krijg spontaan zin in een fruitsalade.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto's weer!! Dat probleem met je handen, daar had ik ook veel last van. Bij mij heeft het laten staan van de vloeibare synthetische zepen en daarvoor in de plaats zeep van natuurlijke materialen van http://www.soap7.com/webshop heel erg geholpen en dan lekker insmeren met de body butter, lekker vet, maar kloven zijn bij mij zo goed als verleden tijd. Vind station Delft ook een mooi gebouw. Die film ken ik niet, maar de titel maakt wel heel nieuwsgierig. Fijne dag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo'n mooie foto's alweer Sanne! Wat lijken jij, je broer en je zus op elkaar zeg. Ik werd meteen gelukkig van zoveel fruit te zien in een zak, heerlijk die kleuren! Zo lastig die droge handen. Ik heb ook last van een droge huid maar dan vooral mijn benen. Dit is al vanaf ik klein ben en komt door zeep. Ik heb hier zelf een olietje voor gemaakt waardoor ik er geen last meer van heb (als ik vaak genoeg smeer, wat ik al eens vergeet). Ik test even of het ook kan helpen bij droge handen en anders stuur ik je wel eens een flesje op!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo hee, dat zijn inderdaad wel erg droge handen als ze zelfs gaan bloeden. Auwie! Heb je wel eens de hennep handcrème van The Body Shop geprobeerd? Echt fantastisch voor droge handen in de winter - en zalig om in te masseren, of te laten doen ;)

    BeantwoordenVerwijderen