Soja Chai Latte!

6 februari 2015

Als eerste: JAAAA eindelijk weer vrijheid! Ik ben klaar met mijn tentamenweken, en wat ben ik blij. Dit heb ik normaal nooit zo sterk. Ik ben uiteraard wel blij daarna, maar niet zó blij. Gisterenmiddag ben ik tegen m'n vriend aan in slaap gevallen en 's avonds heb ik foto's van de afgelopen tijd uitgezocht - uiteraard heb ik gewoon foto's gemaakt voor het 365 dagen project! En zoals ik al eerder zei, raak ik in de stress van tentamenweken ineens geïnspireerd tot het uitproberen van nieuwe recepten... misschien heb ik dit nodig om af en toe te ontspannen? Ik kom gewoon ineens met meer ideeën, vreemd... Vanmiddag ga ik op sushidate met de liefde van mijn leven ♥ oh oh oh wat heb ik daar zin in. Maar ik heb dus nu weer meer vrije tijd! Yeah! Eindelijk kan ik mijn sociale leven weer gaan herstellen, ik mis mijn vriendinnetjes. En ik ga morgen beginnen met de 30 day shred! En door het hier neer de kwakken, moet ik er ook echt aan gaan geloven denk ik ;).

Oké, en dan nu: JAAAA een van de meest lekkere drankjes op aarde! Als ik met Laura ergens koffie ga drinken, zijn we altijd zeer zeer blij als we een chai latte kunnen drinken. Wat is dat heerlijk. :)

En het is geen koffie, maar thee.

Chai latte is chai tea met melk, dus thee met melk. Ik zelf drink nooit thee met melk, maar ik snap dat het lekker kan zijn!

Ik dacht natuurlijk over deze soy chai latte: dat kan ik zelf ook! Dus ik probeerde verschillende dingen uit en kwam op een heeeeeerlijk receptje voor een soja chai latte. Uiteraard kan 't ook met gewone melk!
Hoe ik mijn vorige tentamenperiode leefde op koffiehavermout, zo leefde ik nu echt op smoothiebowls en chai lattes. Hmmm. Je moet jezelf verwennen tijdens dit soort periodes ;) (en daarna en daarvoor ook, hoor).

De smaken in dit recept passen heel goed bij elkaar. Ik gebruik ongezoete sojamelk en zoet de thee met ahornsiroop - ook dit pas heel goed bij de chai, vind ik. Misschien kun je 't ook wel zoeten met honing of suiker, als je wil. Als past de smaak van de ahornsiroop hier wel écht heel goed bij :).


Soja Chai Latte

Een heerlijk kruidig en zoet warm drankje


Ingrediënten
• 1 zakje chai tea (Pickwick is een lekkere sterke thee! Clipper ook, hmm, maar minder sterk)
• 120 ml sojamelk (schuimt heel goed!) / gewone melk
• Kaneel
• Ahornsiroop

Verdere benodigdheden
• Een grote mok / beker / glas (waar zeker 300 ml vloeistof in kan)
• Iets om je melk mee te kloppen
Ik heb deze melkklopper van de hema voor 6 euro, en daar ben ik zeer tevreden over. Ook Dille & Kamille heeft een chille melkklopper, die werkt ook fijn! Maar net wat je wil.

Bereiding
Stap 1 Zet een klein kopje sterke chai tea in je grote mok. (ongeveer 1/3 van de mok)
Stap 2 Als je thee trekt, verwarm je je (soja)melk in een pannetje.
Stap 3 Warm genoeg (laat 't niet koken!)? Schuim je melk op. Als je die beker gebruikt je blijven schuimen tot je schuim bijna bij de deksel komt. Als je de spatel gebruikt, moet je zelf inschatten of je melk geschuimd (?!) genoeg is.
Stap 4 Heb je een sterk kopje thee? Knijp het zakje nog even uit en haal 'm eruit.
Stap 5 Schenk je opgeschuimde melk op de thee.
Stap 6 Garneer met kaneel en schenk er wat ahornsiroop overheen.
Stap 7 Proef eerst een beetje schuim met kaneel en ahornsiroop (want dat is lekker) en roer 't daarna maar door, als je afscheid kan nemen van je perfecte stevige schuimlaag. Dat kan ik namelijk nooit.

Echt heerlijk vind ik 't! Die ahornsiroop past hier zo goed bij. Dit drankje heb ik de afgelopen tijd zo vaak gedronken, het is gewoon zo lekker zoet en kruidig!

Wil je een keer eerst proberen of je chai latte wel lekker vindt? Drink er dan een van Starbucks. Die vind ik echt heel erg goed - in Londen dronk ik ze daar ook regelmatig, hmmmmmmm. Oké, wel echt prijzig. Maar vind je het dan lekker? Dan kun je ze gewoon cheap thuis maken :).

Liefs!

16 gedachten:

  1. Oh dit ga ik snel een keertje maken! Heeeeeerlijk.

    Liefs,
    Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mjam mjam mjam, een van mijn favo drankjes! De allerlekkerste hebben ze bij de Mugs & Muffins, ben nog geen lekkerdere tegengekomen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  3. Hmmmmm! Ga ik ook eens maken :). Ik heb de chai kruidenmix van Dille & Kamille. Ook een aanrader!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  4. Mmmm lekker! Ik maak het ook vaak!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind de poeder variant altijd wat lekkerder maar het gaat altijd wel naar binnen haha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er echt super lekker uit! Ik ga dit maken! x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er echt super lekker uit! Ik ga dit maken! x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hmm ziet er heerlijk uit! In Antwerpen is zo'n heel leuk zaakje, Bubbles geloof ik, waar je bijna alleen maar chai tea en chai lattes kan drinken. Daar had ik er één met speculaassmaak gedronken en ik was helemaal verliefd. Echt een leuk idee om het zelf ook eens te maken. Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik doe t zakje altijd laten trekken in half gekookt water en half hete melk. Als in dat de melk al door t water zit. Mr indeed mega yummyyy! Yogi tea heeft ook lekkere chai. Chai black assam ofz heb ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oeh Karlijn, dat is echt slim! Dat ga ik voortaan ook proberen :).
      En ik ben benieuwd naar de chai tea van Yogi!

      Verwijderen
  10. Nog nooit geprobeerd, maar nu jij het hebt gepost durf ik weer niet anders dan het uit te testen, haha! Oh, de 30 day shred, misschien moet ik ook nog eens een poging wagen.. Lijkt me wel fijn, zo vlak voor ik wegga nog een maandje knallen en goed sporten!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Net als Elisse heb ik dit nog nooit geprobeerd, maar het lijkt me wel lekker! :D
    Jade x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. oe toevallig kocht ik vandaag chai tea van clipper (zodat ik het aan mn lieve moedertje kon laten proeven) zo lekker! ik ga het ook maar eens met ahornsiroop proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik zit op je al je recepten te kwijlen, alles ziet er zo mooi uit! Geweldige blog :)

    BeantwoordenVerwijderen