Mysterieus en dromerig

17 februari 2015

'Hee, die komt me bekend voor', dacht ik toen ik deze foto tegenkwam. In de fotoboekjes van If you leave (waarvan volume IV ondertussen ook uit is! - die mis ik nog in mijn collectie) staat dit plaatje. Ik was ervan onder de indruk, ik hou van een panoramisch beeld wat wordt versterkt door het donkere er boven en onder. En geen wonder dat Mary Robinson in dit mooie boekje staat; haar werk is prachtig. Ik hou van weerspiegeling en van licht met een belangrijke rol in een foto, en zij maakt heel mooi gebruik van zonlicht. Daardoor bepaalt zij wat wij wel en niet zien. Het maakt het ietwat mysterieus. Ook zijn haar plaatjes dromerig en, niet onbelangrijk, analoog.


En, wat vind jij ervan?
Liefs.

11 gedachten:

  1. Wauw, wat een prachtige plaatjes. Ik vind de derde heel mooi, vooral omdat ik mezelf daar wel zie staan (IK WIL VAKANTIE hihi).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, zulke mooie foto's! Ik krijg spontaan een vakantiegevoel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. t Zijn inderdaad prachtige foto's. De speling van het licht met het water is zalig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. als jij dit soort foto's gaat maken deze zomer, wil ik wel voor je camera staan hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, prachtig, zo spelen met licht dat maakt fotograferen zo leuk, ook digitaal ;) Zou je nog van die cassette fotorolletjes kunnen krijgen denk je?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat mooi! Ze zijn inderdaad dromerig en mysterieus! allemaal geven my een soort van gevoel!
    Jade x

    BeantwoordenVerwijderen