La Photographie Analogique

27 februari 2015

Laatst, op een zaterdagnacht, met een week vakantie in het vooruitzicht, hebben mijn vriend en ik als een stelletje computerverslaafden tot half 4 's nachts lekker zitten computeren. Ik op mijn laptop op de bank, hij achter zijn bureau op zijn computer. Haha. Lekker stel. Die ochtend hadden we super lang uitgeslapen en ik denk daardoor ook weinig slaap. En soms is het heerlijk om gedachtenloos bezig te zijn, wat ik deze nacht ook was. 's Nachts werken is zo anders dan overdag, alsof je in een soort trance verkeerd waarbij je ook geen honger hebt en niet hoeft te plassen. Ik was deze nacht alle analoge foto's die nog mistten op mijn Tumblrpagina aan het uploaden. En daarmee was ik zo lekker bezig, dat de tijd voorbij vloog. Op de achtergrond stond de tv aan en verschillende crime series kwamen langs, I love that. Law & Order: SVU is mijn favoriet ♡ en ook Castle vind ik heel erg leuk.

Een foto uit december 2012, gemaakt met mijn Praktica Super TL.

Ik heb dus een Tumblrpagina met al mijn analoge fotografie: La Photographie Analogique. En omdat ik er zo druk mee bezig ben geweest, wilde ik het graag met jullie weten! Ik zou het heel erg leuk vinden als je er een kijkje neemt en me laat weten wat je er van vindt!

In juni 2012 heb ik deze Tumblrpagina aangemaakt, om ze te bewaren en te delen. Ik heb 'm ook aangemaakt omdat ik het fijn vind om te ordenen, heb ik gemerkt. Op deze pagina kun je ook gemakkelijk verschillende soorten foto's zoeken, mocht je geïnteresseerd zijn. Ik zal even laten zien waarop je kunt zoeken:

Camera:
Praktica Super TL
Asahi Pentax KX
Minolta Dynax 505si
Ricoh Singlex TLS
Cosina Auto Focus
Diana Mini
wegwerpcamera

Onderwerp of techniek:
dieren
bloemen
eten
natuur
dubbele belichting
freelensen

Plaats of land:
Frankrijk
Brussel
Londen
Berlijn
Parijs
Utrecht
Rotterdam
Het Kralingse bos in Rotterdam

Persoon:
Floortje (mijn zusje)
Laura
Lucas
Renée
ikzelf
katten Coco of Guusje

➸ En soms fotografeer ik zwart wit, en deze negatieven heb ik dan ook zelf ontwikkeld (jeej!).

Random plaatjes uit 2013 en 2014. .

Mocht je het leuk vinden om van mijn analoge foto's op de hoogte te blijven, dan kun je me dus volgen op Tumblr zelf. Omdat ik zelf sinds kort een groot Bloglovin fan ben en via daar op de hoogte blijf van verschillende blogs, ook al komen ze van andere media, heb ik ook een Bloglovin aangemaakt voor La Photographie Analogique! Jeej! Dus daar kun je me ook volgen :) dat zou ik stiekem heel erg leuk vinden.

Fotografeer jij wel eens analoog? Heb je tips en trucs en dingen die ik absoluut moet weten? Heb je toevallig ook een pagina waar ik jouw werk kan bewonderen? Dat zou ik namelijk heel graag doen! Inspiratie en verwondering is altijd welkom :).

Fijn weekend! Liefs

6 gedachten:

  1. Ik fotografeer nooit analoog (geen tips dus), maar wat heb je al ongelooflijk mooie plaatjes geschoten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, prachtige foto's!! Ik fotografeer ook nooit (meer) analoog, maar soms kriebelt het wel, zeker als ik deze foto's zie. Ik heb nog een heel oud cameraatje, mijn eerste, waar nog zo'n cassette filmpje (heet dat zo?) in moet. Ik ben je al gaan volgen op 365, ik ga je hier ook volgen, heb nog wel heel wat moois te bekijken. Om alles bij te houden mag ik ook wel 's nachts doorgaan ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik schiet ongeveer één rolletje per jaar analoog vol maar dat zijn vooral foto's van familie en op vakantie en zo lang de foto niet te wazig is, ben ik al tevreden. Mijn foto's zijn lang niet zo mooi als die van jou dus ik heb niet echt tips haha (Law and Order: SVU is echt heel leuk he? Ik vind het wel jammer dat ze nu zoveel herhalingen uitzenden op tv maar stiekem zijn die eigenlijk ook gewoon nog leuk om zien)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Once again, loving your photography! Your pictures take me somewhere else just by looking at them, that's what I love( also because they're absolutely beautiful!
    Hele nacht door computeren? Dat is echt iets voor mij, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. beautiful pictures!

    http://aca-photography.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wauw prachtig! ik vind de freelens en de dubbele belichting foto's het mooist! zelf vind ik het ook altijd heel leuk om analoog te schieten, een van mijn grootste tips is dat je vooral rolletjes moet gebruiken die ver over de houdbaarheidsdatum zijn, die geven de mooiste kleurtjes :). Ik wil ook double exposure proberen binnen kort, lijkt me gaaf om te zien wat er uit komt.
    omdat je er naar vraagt:
    http://submarinesandsewingmachines.blogspot.nl/2014/06/how-to-get-started-with-analog.html dit is een post die ik ooit heb gemaakt over analoog fotograferen, en hier zijn wat posts op mijn nieuwe blog over analoog fotograferen http://gemnem.blogspot.nl/search/label/analog
    nogmaals, die van jou zijn echt heel mooi :)
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen