Chocoladepindakaas smoothiebowl!

24 februari 2015

Ik had mijn boek al klaargelegd op een stoel in de zon. Ondertussen maakte ik een smoothiebowl met natte haren en een warm gezicht en rode wangen. En ik rook lekker naar Kneipp passievrucht en grapefruit douchegel. Maar ik ken mijn lieve poes, mijn lieve lieve Guusje. Óf zij zat op het boek te krabbelen, óf ze lag op het boek te slapen, of ze had mijn plekje op de stoel alvast ingepikt (je zou kunnen denken dat ze mijn plekje ging warmhouden, maar de stoel stond in de zon, dus ik denk echt dat ze mijn plekje ingepikt had). En daar lag ze, mijn schatje. Ze vond de smoothiebowl en de camera en de snel handelende Sanne wel spannend geloof ik, want ze ging liggen kroelen en draaien op de stoel. En lief kijken in de camera als ik dat van haar vroeg.

Voor de smoothiebowl had ik net een halfuurtje gesport - the 30 day shred. De laatste tijd heb ik zo ontzettend veel zin in chocolade en maak ik steeds vaker een smoothie met rauwe cacao erin. En ik gooi overal cacao nibs op. En ik eet Lindt 99% (die nu ook bij de AH te koop is, hoera hoera hoera!).
Dus. Ook na het sporten had ik zin in een chocoladesmoothie.

WAT EEN POEPJE!



Chocoladepindakaas-smoothiebowl

Super lekker voor naar het sporten, als lunch!


Ingrediënten
• 1 cup (250 ml) sojamelk (met calcium)
• 1 banaan (of 2, dat neem ik ook ;))
• 1 eetlepel rauwe cacaopoeder
• 1 eetlepel pindakaas
• Eventueel: 1/4 cup havermout

Eventuele toppings
• Fruit: zoals plakjes banaan, blauwe bessen en mango
• Gedroogd fruit: zoals gojibessen, dadels en rozijnen
• Superfoods, zaadjes en pitten: cacao nibs, chiazaad, hennepzaad, lijnzaad, pompoenpitten en pijnboompitten

Bereiding
Stap 1 Gooi alle ingrediënten in de blender. Eventueel kun je de havermout eerst nog laten weken in de melk.
Stap 2 Blend blend blend tot een gladde smoothie.
Stap 3 Giet 't in een grote kom.
Stap 4 Top met fruit, gedroogd fruit en/of superfoods!

Ik heb begrepen dat ons lichaam eiwitten en koolhydraten nodig heeft na het sporten, om spieren op te bouwen en te herstellen en snel weer energie te krijgen. En die zitten in deze smoothie! Dit was wel echt een lunch met alle toppings (ik had echt mega trek), maar ik neem 'm vaak ook 's avonds na het sporten, zonder de toppings, met een rietje. Heerlijk!

Op zoek naar ook een iets kleinere post-workout snack? Op Popsugar zag ik een paar lekkere staan.

Heb jij een favoriete snack voor na het sporten? Let me know! Ik ben er altijd voor in om iets nieuws te proberen :).
Liefs!

3 gedachten:

  1. Oh klinkt goed! Ik ga ook maar eens op zoek naar die chocolade in de AH!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik sport niet (oké, als je dat zo neerzet klinkt het wel een beetje ongezond, maar ik fiets 5 dagen per week 18 km! Telt dat ook?) dus post-workout snacks zijn bij mij gewone snacks haha. Op dit moment ben ik zelfgebakken koekjesstemming! Vooral van die grote chocolate chip koeken waar je eigenlijk alles in kan gooien, zonder de chocolade (met rozijnen zijn mijn favoriet!).
    Oh, leuke nieuwe lay-out trouwens! Staat erg fris :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie nieuwe lay-out. Ik vind het geel in je recepten wat lastig te lezen, maar ik heb soms echt een bril nodig. Jammie, klinkt echt lekker. Jammer dat ik vast.

    BeantwoordenVerwijderen