BloggersGroupHug // Nothing

15 februari 2015

I will write this post in both English and Dutch. For the Dutch version, please scroll down.

'Nothing' is the word of the Bloggers Group Hug from this week. Bloggers Group Hug stands for support, unity & similarity in the blogworld. Would you like to know more, or participate? Click here.

'Nothing'

Nothing.. At first I was thinking that it perfectly suits the situation right now. Not that I don't feel anything, but that I have nothing to do. No homework, that is.

But than I realised that is not true, there's still a lot of stuff to do. I have to make an appointment with the oral surgeon, to infuse my wisdom teeth. I am already almost one and a half year late with that.. And I have to search and apply for an internship, for september this year, but I find it kind of scary to do. I also need to do some volunteering for my study, and I would be the best if I would do it this year, since next year will be very busy with my internship.

These things are always in the back of my mind.

I realize there's always stuff that needs to be done. Can a person ever be really relaxing? Maybe only when you are a kid. Is it something you have to learn yourself, to relax and let go?
I think I can take my time off, and really relax. And that's important, I think. And in that moment, there's really nothing that needs to be done or worry about. I love that.

'Nothing'

Niets .. In eerste instantie dacht ik dat het perfect past bij dit moment. Niet dat ik niets voel, maar dat ik niks te doen heb. Geen huiswerk, bedoel ik dan.

Maar dan realiseer ik me dat dat niet waar is, er zijn nog een heleboel dingen te doen. Ik moet een afspraak met de kaakchirurg, om mijn verstandskiezen laten trekken. Daar loop ik al bijna anderhalf jaar tegen aan te hikken.. En ik moet zoeken en solliciteren naar een stage, voor september dit jaar, maar ik vind het een beetje eng om te doen. Ik moet ook nog vrijwilligerswerk doen voor mijn studie, en ik zou het beste zijn als ik het dit jaar zou doen, want volgend jaar gaat het erg druk met stage zijn.

Deze dingen zitten altijd wel in mijn gedachten.

Ik realiseer me dat er altijd dingen zijn die gedaan moet worden. Kan iemand ooit echt ontspannen? Misschien alleen als je een kind bent. Is het iets wat je jezelf moet leren, om te ontspannen en los te laten?
Gelukkig, ik geloof wel dat ik vrije tijd kan nemen, en echt kan ontspannen. Dat is belangrijk, denk ik. En op dat moment, is er niets dat gedaan moet worden of waar ik me zorgen over moet maken. Dat is fijn.

2 gedachten:

  1. Precies, hier en nu, wat komt, dat komt. Heel mindful van je hoor, zo loslaten ;)

    BeantwoordenVerwijderen