365 dagen project - week zeven en acht

22 februari 2015

Wowie, week zeven en acht! En ik update nog steeds op tijd op mijn blog ;). Niet zo op tijd op Tumblr though, dat gebeurt maar twee keer in twee weken ofzo.. hihi.

Eergisteren had ik het met mijn huisgenoot over deze 365 dagen challenge en ik zei dat ik in 2013 in september was gestopt. En hij zei 'hoezo?! Elke dag een foto, dat kan toch wel?' en ik dacht ja, dat is waar. Wat ik nou elke dag een foto? Vaak maak ik er ook wel meer dan één - en dan bedoel ik dan meer van één onderwerp. Maar wat is het dan dat mij stopte foto's te maken?
Ik weet wel dat ik het irritant vond worden om elke keer weer alle foto's te moeten uploaden en dezelfde stijl wilde aanhouden bij elk bericht. Ook het uitzoeken van de foto's vond ik te veel werk worden, en de verplichting van het uploaden én het maken van de foto vond ik irritant - ik haat verplichtingen en hoe leuk ze ook kunnen zijn, omdat het verplicht is vind ik het naar. Ook moeten de foto's een beetje variërend zijn, vind ik! Ik ben namelijk nu al bang dat ze te saai zijn, en eigenlijk wil ik wel wat meer gaan experimenteren. Ze moeten niet te veel op elkaar gaan lijken! Veel foodfoto's zal ik wel blijven maken ;) maar die vind ik meestal ook wel leuk en mooi. Ook maakte ik in 2013 veel analoge foto's, die lastig waren om op een goede manier op Tumblr te zetten, omdat ik mijn rolletjes ten eerste niet altijd helemaal volschoot, en het ten tweede ook weer tijd koste om het rolletje te laten ontwikkelen. Daarnaast hebben analoge foto's geen data en digitale wel, waardoor het ook weer lastig werd om na te gaan wanneer ik ze had gemaakt!

Zo. Ik had er even over nagedacht. :) en ik hoop dit deze keer te voorkomen! Tuurlijk is het een soort van verplichting, maar zo voelt het nu nog niet. Het gaat nu fijn, ik maak nu vooral nog foto's omdat ik elke dag een foto máák! Omdat ik iets moois of fijns zie dat ik vast wil leggen.

Nu zal ik een deel van mijn foto's laten zien :) niet alles! De rest van de foto's kun je checken op Tumblr en je kan me daar uiteraard ook volgen! Ook heb ik mijn Tumblr blog vandaag op Bloglovin gezet (noem je dat zo?) en kun je me daar ook volgen, dat is misschien wat makkelijker. Dus: volg mijn 365 dagen project ook op Bloglovin :) hihi, dat zou ik heel erg leuk vinden!

40/365 Lieve Guusje! Deze foto plaatste op Instagram voor #wmcdn (what my cats do now / what my cat’s doing now), hihi, waar @daniellejacobs mij om vroeg. Zij plaatst de meest mooie en lieve foto's van haar katten en van lekker vegan food! Ik wilde graag een leuke actieve foto van mijn lieve Guusje voor #wmcdn, maar kwam erachter dat zij alleen maar slaaaaapt… ‘s Ochtends is ze heel actief en lief en kroelerig, maar dan ben ik zelf te inactief. Dus. Hier bekijkt mijn kat me terwijl ik sport, de 30 day shred. Ik vond vooral het contrast leuk - luie kat, actief baasje. Jij kan deze hashtag uiteraard ook gebruiken voor je lieve kattenfoto's!

41/365 Hihi, oppasrituelen! Dit vind ik altijd erg fijn: mijn lieve oppaskindje ligt te slapen, de ander zit nog op school. Oftewel, pauze! Speelgoed opruimen, vaatwasser inruimen en dan koffie en een geroosterd broodje met pindakaas. Pindakaas en vijgenjam, dit keer. O dit was de eerste keer in een lange tijd dat ik weer pindakaas met jam at en OHH zo lekker. Waarom eet ik dat niet vaker? Vijgenjam is echt heel lekker, dat moet ik echt een keer zelf proberen te maken.. En bij dit fijne kopje koffie en broodje een goed boek. En ik ben blij. Al ben ik ook blij als mijn oppaskindjes er zijn hoor, ze zijn zo leuk! Maar even pauze is ook lekker ;).

42/365 Vandaag moest ik ook oppassen, een half dagje. En ik vind het heerlijk om een wandeling te maken, ook nu het weer weer wat lekkerder wordt. + zie je iets aparts aan deze foto ;)?

43/365 Naar school! En de zon scheen zo mooi vandaag, wat een toffe schaduw veroorzaakte.

44/365 Valentijnskaartjes sturen naar mijn vriendinnetjes!
Met een kusje als postzegel? Jazeker :). Dat mocht van PostNL.

47/365 Somber en mistig Den Haag, vanuit de les.

48/365 Lekker avondje met liefje Lucas (die niet op de foto wilde en in de plaats van zijn eigen hoofd een kaart liet zien waarmee hij een truc aan het oefenen was) die Guusje haar hoofd aait en een beetje platdrukt. LIEFJES!

49/365 Elke ochtend als ik naar het station fiets, kom ik het prachtige Rotterdam tegemoet. Het NN gebouw, dat voor mij toch echt Rotterdam representeert, omdat het altijd overal bovenuit steekt en ik het vanuit mijn kamer ook kan zien, dat door de lege winterbomen heen te zien is. Vind ik prachtig. Ik vind het altijd zo’n mooi plaatje, en als ik nog dichterbij kom, vormt het een mooi geheel met het vernieuwde en moderne station.

51/365 Vandaag had ik niet echt een lange ochtend, maar wel lang genoeg voor een smoothie en een bakje havermout, en nog 20 minuutjes van de docu Beperkt Houdbaar. Geïnspireerd doordat ik het boek ‘Sletvrees’ van Sunny Bergman nu lees en zij daarin verwijst naar meerdere van haar documentaires, zo ook Beperkt Houdbaar. Het boek is echt een aanrader, voor zover ik ‘m nu heb gelezen! De docu ook :) al herken ik veel van het boek in de docu.
De smoothie bestond uit twee sinaasappels en een kiwi, omdat ik snipverkouden ben en echt wat vitamientjes kan gebruiken! Daarnaast een heerlijke havermout met twee bananen, blauwe bessen en de standaard duizend toppings ;).

52/365 Poepies! Guusje zit altijd zo schattig bij Lucas op schoot en dan zijn ze samen heel schattig. Daarna maakte hij bij haar een hanenkam. Lief.

Nou lieve lezers, dit keer wilde ik behoorlijk wat foto's laten zien! Haha. Dat laat me toch overwegen om gewoon alles te plaatsen op m'n blog bij dit bericht.. maar toch niet. Misschien een andere keer. Jullie weten waar jullie de rest kunnen zien ;) (nee, niet? hier, hihi).

Fijne zondag! Liefs!

4 gedachten:

  1. Kusje als postzegel? haha! dat is echt leuk! Ik hou van jouw food pictures, ze zijn echt mooi en krijg ik honger van!
    Jade x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik snap je overpeinzingen helemaal. Ik heb ook een hekel aan verplichtingen, waarvan ik er flink wat mezelf opleg... waarvoor doe ik dit, vraag ik me dan af, maar toch zijn sommige weer leuk en voelt het niet als een verplichting, lekker vaag haha, maar ik weet wat je bedoeld :) Mooie foto's weer en het gaat je gewoon lukken dit jaar!! Dank voor je compliment over mijn headerfoto!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie update! Ik snap je "frustratie" wel hoor. Ik heb dit jaar (ja, mijn project zit er al bijna op!) er ook wel tegenop gekeken om net die ene foto uit een heleboel andere uit te zoeken of zo'n dag waarop ik echt naar iets op zoek moet gaan om te fotograferen omdat het een heel grijze en saaie dag was. Maar ik ben er bijna! En jij bent goed bezig, ik vind het echt leuk om naar jouw updates en foto's te kijken. Die foto van het station is zo goed gelukt, op het juiste moment op de juiste plaats!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super leuk bericht!! En je bent super goed bezig!! ;)

    Groetjes Sharon
    http://crea-uniqueworld.weebly.com/

    BeantwoordenVerwijderen