365 dagen project - week vijf en zes

8 februari 2015

Oh, wat heb ik ontzettend leuke reacties gehad op week drie en vier van het 365 dagen project! Bedankt, echt heel lief en leuk om te lezen! :) Ik heb echt heel veel plezier in het project, en dat is maar goed ook, ik zit pas in maand twee van de twaalf. Ook al had ik de afgelopen weken weinig tijd voor leuke dingen, toch heb ik elke dag een foto gemaakt. Deze twee weken zijn de foto's veelal binnen gemaakt door dat ik veel moest studeren, hopelijk komt er vanaf nu wat meer variatie in mijn foto's!

Uiteraard begin ik eerst even met een overzichtje, wat jij ook hier kan bekijken:

25/365 Dit vind ik een heel lekker drankje! Ik vind de smaak van gojibessen echt heel lekker en die komt bij dit drankje goed tot z'n recht. Ik heb 't recept van dit blog. Het is super simpel: Vul een groot glas met kokend water en laat het afkoelen tot het niet meer kookt, maar nog wel warm is (of doe het zoals ik: vul het glas voor een deel met kokend water en vul aan met koud water). Doe een klein handje gojibessen en een scheut citroensap erin, en laat dit trekken voor 5 tot 10 minuten. En dan heb je een super lekker drankje! Ik drink het met een rietje, zodat het citroensap m'n tanden niet beschadigt.

28/365 Zonnebankend vriendje.

33/365 Maandag 2 februari, eindelijk had ik allebei mijn tentamens gehad! Ik was zooo klaar met het leren en zo blij dat ik dit tentamen gehad had. Nu moest ik alleen nog een verslag checken op spelling en een presentatie voorbereiden + geven. Jeej, wat meer vrijheid!
En het eerste dat ik wilde doen, was het nieuwe hondje bekijken van mijn ouders, of eigenlijk van mijn moeder. Wat een poepie! Het is een labradoodle en nog maar heel jong, en mijn moeder had ‘m pas een week. Echt lief! Hier was hij helemaal uitgeput van het drukke spelen met Luc, mama en mij.

36/365 O my, wat was het prachtig die dag. Het stukje naar het station van mijn huis is maar een minuut of 7 lopen, maar doordat het zo mooi was buiten door de net gevallen sneeuw, miste ik bijna mijn trein. Ik bleef maar foto’s maken. En ik ben blij toe - toen ik die middag, een uur of vier later, terug naar huis liep van het station, was de sneeuw al bijna uit alle bomen verdwenen en was het pad hier op de foto sneeuwvrij. Jammer. Het was zo mooi. Ik ben blij met de foto’s die ik heb gemaakt, en dat ik die ochtend niet op de fiets naar het station ben gegaan.

37/365 Sushidate met mijn lieve lieve vriendje! Om te vieren dat hij zijn opleiding heeft afgerond, en ik klaar was met de tentamenweken. HEERLIJK. Eindelijk konden we weer wat leuks doen na al dat drukke werken. O wat hebben we heerlijk gegeten. We gingen 's middags, wat heel fijn was - het was goedkoper, rustiger en alsnog konden we alles eten wat ons hartje begeerde. We aten bij Shabu Shabu en sommige gerechten kun je alleen 's avonds bestellen, maar voor ons was dit alles helemaal goed.
We aten er van 2 tot 4 en allebei waren we uren later nog steeds stuffed! 's Avonds heb ik alleen wat druifjes en Japanse mix op (om in de stemming te blijven ;)), en dit was ook alleen maar om lekker te snacken. Avondeten was echt niet nodig. Ik moet vaker 's middags bij Shabu eten!

38/365 Onze kamers zijn weer veranderd - het was tijd voor iets anders. Dus het werd weer tijd om mijn bureautje fijn in te richten. Gisteren heb ik weer boeken gehaald bij de bieb en éindelijk ga ik weer eens lezen..
Vorig jaar deed ik mee aan de Goodreads Reading Challenge en had mijn goal gezet op 30 boeken. Dat waren er echt te veel voor mij! - ik had maar 14 boeken gelezen vorig jaar. Dit jaar doe ik weer mee, maar heb er nu 20 boeken als doel. Dat moet toch wel lukken? Aan de rechterkant van mijn blog is de vooruitgang te zien!
(alhoewel, als ik de studieboeken meetel, kom ik echt wel aan een stuk meer boeken!)
Doe jij ook (weer) mee met de Reading Challenge?
(Voor als je Goodreads niet kent: het is een super handige website om je boeken bij te houden: welke heb je gelezen, welke wil je lezen en welke lees je nu? Ik krijg echt veel inspiratie door de mensen die ik volg!)

Dat was het weer voor nu! Hopelijk kom ik wat meer buiten de komende twee weken, al vind ik het nog best meevallen hoe veel foto's er achter mijn bureau zijn gemaakt. Koken of bakken was toch wel een fijne afleiding, merkte ik ;) en dat was dan ook gelijk het onderwerp van mijn foto. Ik hoop echt dat ik zo consistent door blijf gaan met het om de twee weken foto's plaatsen! Zo krijg ik echt een mooi overzichtje :).
Je kan trouwens dit project ook volgen op 365omdatikdatwil.tumblr.nl!

Als jij ook mee doet met de 365 dagen challenge, of een andere fotochallenge, let me know! Ook als je ideeën hebt voor een maand met een elke dag een ander thema, wil ik het graag weten :).

Ik denk dat ik vandaag m'n kamers verder op ga ruimen en in ga richten, ga wassen, lezen, sporten en wat bloggen! Ook moest ik geloof ik nog iets van huiswerk maken... hihi.

Morgen begint het nieuwe blok weer op school, en ik heb er zo'n zin in! Tijdens de minor zat ik met allemaal andere mensen in een groep en klas (wat trouwens ook gezellig was), en vanaf morgen ben ik eindelijk weer herenigd met mijn vriendinnetjes. Zo fijn! Ook heb ik zin in dit blok omdat ik zeer interessante vakken krijg. Ik doe de opleiding Sociaal Pedagogische Hulpverlening en zit nu in het tweede jaar, en dit blok krijg ik onder andere Recht, Ethiek, Jeugdpsychopathologie (psychiatrie) en Psychologische stromingen. Interesting! Zin in!

Wat zijn jouw plannen deze zondag?

Liefs!

6 gedachten:

  1. Wat een heerlijke foto overzichtje! Ik vind je site super tof, kom hier voor het eerst dus ik ga hier eens even neuzen.

    Een hele fijne Zondag gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, de foto met de burg is echt een prachtplaatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oké, ik heb even heel stalkerig de foto ingezoomd om te zien welke boeken er op de stapel liggen. Maar Sletvrees is zeker een aanrader! De documentaire van het boek trouwens ook. En de Herinneringen van een denkbeeldig vriendje ook, een heel mooi verhaal. Maar hou zakdoeken bij de hand, want ik vond het einde best treurig. Naar 17 van Per Nilson ben ik erg benieuwd, zelf heb ik het boek 15 (een soort prequel van 17? Ik lees boeken niet echt in de juiste volgorde haha) van hem gelezen. Een beetje aparte verhaalstijl waar je even in moet komen, maar het is het zeker waard! Laat je weten of 17 ook het lezen waard is? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die foto met de sneeuw is prachtig! Wat een heerlijk plaatje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi! Ik heb even terug gekeken naar je eerdere posts, ook erg leuke en mooie foto's! Tof hoor, zo'n 365dagen project en heel knap om het vol te houden. Dank voor de tip van Goodreads, dat lijkt me heel handig. Fijne week en succes weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, alweer zo'n mooie foto's. Die sneeuwfoto is echt zo mooi. Wij hebben hier nog niet echt een mooi laagje sneeuw gehad, wel jammer.

    BeantwoordenVerwijderen