3 x toffe filmpjes

10 februari 2015

In de afgelopen tijd ben ik een paar hele toffe filmpjes tegengekomen. Wat leuk is, is dat het ook alle drie hele verschillende filmpjes zijn. Dus vind je het ene niks, dan vind je het ander misschien wel wat. Of misschien vind je ze alle drie leuk, net zoals ik :).

✂ Dit filmpje vind ik super tof! Wat je ziet is een gast die rolletjes ontwikkeld die niet van hem zijn. En het zijn niet zomaar rolletjes: het zijn fotorolletjes uit de Tweede Wereldoorlog. 31 stuks, geschoten door een Amerikaanse soldaat, maar dus nooit ontwikkeld.
Die gast die de rolletjes ontwikkeld, doet dit voor The Rescued Film Project. Ik vond het zo'n mooi filmpje. De rolletjes zijn al ontzettend oud, en heel erg gevoelig voor licht (uiteraard) en temperatuur. Wie weet staat er wel niks meer op! Maar misschien staan er wel hele toffe beelden op, nog nooit eerder vertoond en meer dan 70 jaar geleden geschoten.
Het is voor mij alweer meer dan een halfjaar geleden dat ik voor het laatst zelf ontwikkeld heb. En het geluid van de spoel (wanneer het donker is in het filmpje, omdat er dan geen licht bij de film mag komen) is zo fijn, haha. Het is zo geweldig om zelf te ontwikkelen!

✂ Dit is een totaal ander filmpje, maar ook heel tof. Het laat de ideale vrouwenlichamen zien, door de tijd heen. Fantastisch, vind ik het, omdat het zo veranderlijk is en dat laat zien dat elk vrouwenlichaam mooi is, denk ik. Het begint bij de oude Egyptenaren, tot nu. Hier zijn deze ideale vrouwenlichamen door de tijd heen ook op een andere manier te zien.

✂ Dit filmpje vind ik leuk omdat mijn vriendinnetje Laura er in zit, in haar mooie rok. Laura speelt Poppy, in Pippin and the Pursuits of life. Ze komt op het laatst in het filmpje voor.

Leuk! Heb jij nog mooie filmpjes die ik zou moeten zien? Tell me!

Liefs

3 gedachten:

  1. Het filmpje over de lichamen van vrouwen en de schoonheidsidealen is tof gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wat moet dat een bijzonder gevoel zijn om als eerste de foto's te zien die zolang geleden gemaakt zijn. Inderdaad een mooi filmpje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van het eerste filmpje kreeg ik serieus kippenvel bij het zien van de foto's. Wat moet dat spannend zijn om die foto's te ontwikkelen. Ik zou maar wat graag m'n eigen foto's kunnen ontwikkelen maar helaas heb ik geen fotografische opleiding of achtergrond en snap ik helemaal niks van het proces en de chemicaliƫn.

    BeantwoordenVerwijderen