Project 365 - week een en twee

11 januari 2015

Ja hoor! Ik ben er weer mee begonnen! In 2013 deed ik ook mee met het 365 dagen project, waarbij ik elke dag een analoge of digitale foto maakte. Maar ergens in september was ik er klaar mee, gooide ik mijn camera's in de kast en had ik er geen zin meer in. Het lijkt altijd af en aan te gaan met de digitale dan wel analoge camera. Toen de herfst begon het afgelopen jaar, wilde ik per se weer analoog fotograferen. Maar ondertussen is dat ook alweer minder, misschien door de kou. Maar digitaal vind ik het wel weer helemaal leuk. Instagrammen blijf ik gelukkig leuk vinden ;) daar is zo veel inspiratie op te vinden!

Waar kun je mij volgen?

Op Tumblr plaats ik mijn foto's, zo vaak mogelijk. Soms een per dag, soms een hele rits achter elkaar. Daar vind je ook een uitgebreide beschrijving bij de foto's. Ik zal nog even blijven sleutelen aan de layout, ik vind 'm niet helemaal mooi.
Op mijn blog ben ik van plan om elke twee weken op zondag een overzichtje te geven van de afgelopen twee weken.

Hierbij mijn eerste anderhalve week 365 dagen project!

Ik heb besloten gewoon een printscreentje te maken van de Tumblr archivepagina, vind ik wel zo makkelijk. Ik vond het vorig jaar eerlijk gezegd ook nogal een gedoe om elke keer al die foto's te uploaden. En omdat ik merk dat .jpg niet meer zo mooi wordt in Blogger (hebben jullie dat ook?), moet alles ook nog eens worden opgeslagen als .png. Veel gedoe. Daarnaast zijn er elke week ook maar een paar foto's die ik extra leuk vind, deze zal ik dan ook uitlichten! Het enige probleem met zo'n printscreentje is dat de volgorde anders is: bovenste foto is als laatst gemaakt.

2/365
Chillen met sojacashews! Gewoon wat cashewnoten bakken in een droge pan en er daarna wat sojasaus bij gooien. Al bakt je pan wel gelijk aan, je hebt lekkere nootjes. En je moet er wat bij drinken, want sojasaus maakt dorstig. Ik drink graag diksap :), net als m'n oppaskindjes van 5 en 2..... ahum.
Heeft iemand anders ook toevallig dat Harper's Bazar tijdschrift binnen gekregen? Het was een gratis blad wat ik in m'n brievenbus kreeg, omdat het nieuw in Nederland is, ofzo. Het is een modetijdschrift en daar heb ik eigenlijk niks mee, maar het ligt op m'n nachttafeltje omdat ik het toch wel wil doorlezen. Er bovenop liggen wat betere tijschriften ;) namelijk de Elle Eten! Met helemaal bovenaan de prachtige vernieuwde versie met dikke kaft en mat papier. Prachtig vormgegeven ook.

7/365
Uitslapen deed ik veel in de afgelopen weken. Mijn schoolrooster slaat helemaal nergens meer op ( lees: heel laat beginnen en heel kort les hebben, wat is deze minor een tegenvaller! :( ) en daarom is uitslapen een bijna dagelijks dingetje. Mijn dag- en nachtritme is gelukkig alweer wat beter, maar ik moet echt eerder naar bed gaan en daardoor ook eerder opstaan. Nouja. Ik vond het sfeertje wel lekker in deze foto, zo'n ochtend waarop ik er eigenlijk niet uit wil, maar dat het toch beter is om het wel te doen. Ik plaatste 'm ook op Instagram.

8/365
Haha wow, ik schaam me eigenlijk een beetje om dit toe te geven. Maar deze foto geeft toch wel het beste moment van de afgelopen weken aan. Ja. Eten. Nouja, eigenlijk de avond daarvoor, want toen at ik dit ook, maar dan met mijn knappe vriendje naast me. Het was de eerste keer dat ik dit had gemaakt, dit recept uit Isa Does It, Shiitake Banh Mi. Toen Luc mee at, maakte ik het wel met shiitakes en stokbrood. O, wat was het heerlijk dames en heren. Ik vind het bizar dat een heerlijk gerecht me zo gelukkig kan maken, maar ik ben blij dat dit kan. En ik vind het naar dat niet iedereen er zo van kan genieten. Maar ik vond het dus zo lekker, dat ik het de volgende dag weer maakte.
O en check die coole plant! Het is een soort gek kapsel. Helaas vind Guusje 'm veel te lekker :(.

10/365
HEISENBERG!
Ik gilde bijna toen ik de mok bij Urban Outfitters in Antwerpen zag staan. Luc en ik waren helemaal heeeelemaaaaal weg van die serie, de beste die ik ooit heb gezien. Dus wat is het tof om hier een latte uit te drinken (met rijstmelk hihi).
Ik zit achter m'n bureau, want ik moest de hele dag huiswerk maken. En morgen ook. En de dagen daarna ook. Dus ik zal veel lattes drinken, jeej!
En die mooie sjaal heb ik van mijn zusje gekregen! Lief!

Ik vind het leuk dat ik hier weer mee begonnen ben! Doe jij ook een photochallenge?

Wil je graag op de hoogte blijven van m'n fotos? Volg dan m'n 365 dagen project Tumblrpagina!

Fijne dag vandaag!

4 gedachten:

  1. Ah, die mok is echt geweldig! Bij de Urban Outfitters hebben ze zo vaak van die leuke dingen alleen zijn het meestal niet echt goedkoop :P
    Ik heb wel eens geprobeerd mee te doen met zo'n challenge maar aangezien ik niet eens weet wat ik op instagram moet zetten, was dat niet echt zo'n succes haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeh, die sojacashews klinken heerlijk. Ga ik zeker een keer proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke foto's zijn dit geworden. Tof overzichtje.

    BeantwoordenVerwijderen