Friday Favorites: online workouts

30 januari 2015

Afgelopen maart, toen Lucas naar Londen ging, ben ik op miraculeuze wijze ineens begonnen met sporten en gezonder eten. Van niet sporten (en zelfs een hekel hebben aan alleen het idee aan sporten) ging ik naar 4 keer in de week, en raakte ik in de stress als ik dit niet deed. Ja, het werd ietwat obsessief. Maar m'n lichaam heeft 't geweten: ik kreeg een strakke buik, rug en armen en slankere benen. Na twee weken merkte ik al verschil! Vooral in het begin ging het snel, maar ook daarna bleef ik de resultaten zien. Ik was super gemotiveerd (ik heb echt géén idee waar het vandaan kwam) en 't was heerlijk om te doen.

Ik sportte niet in de sportschool, maar gewoon thuis. Ik kreeg het yogamatje van mijn zusje en had een ruimte in de kamer groot genoeg waar ik de oefeningen kon doen. Ik merkte dat ik regelmatig op oefeningen stuitte met dumbells en deze kocht ik toen ook, van twee kilo.

Al mijn oefeningen kwamen van PopSugar Fitness. De oefeningen worden op een hele fijne manier gepresenteerd en je wordt niet gelijk afgeslacht door Anna Renderer en haar meiden - zij laten ook zien dat het soms best zwaar is! Ik heb echt een band met ze gekregen door maandenlang te sporten met ze ;) haha. De filmpjes van PopSugar fitness trekken me ook zo aan omdat ze altijd 10 minuten duren! Goed te overzien dus. En op die manier kun je ook opbouwen: van tien minuten, naar 20, naar 30, als je dat wil. En dan kun je verschillende soorten oefeningen (cardio, krachttraining) combineren. Zo sportte ik op een gegeven moment 40 minuten per dag, vier dagen in de week. Ik begon met cardio, vervolgens een bepaalde spiergroep, daarna nog krachttraining/fatburning en als laatste stretchen.

Omdat ik het zo fijn vond, heb ik een aantal filmpjes op een rij gezet. Misschien vind je het wel net zo prettig als ik om thuis te sporten - je kan zo hard hijgen en zweten als je wil, zonder dat iemand er last van heeft. En met de minste inspanning word ik al knalrood, toch prettig dat alleen mijn kat daar getuige van is ;).

❶ 10 Minute Abs and Core Workout Without Crunches - klik hier voor het filmpje
Dit is de eerste oefening geweest waar ik mee in aanraking kwam. Mega chill! Ik ben 'm blijven doen ook, omdat ie zo fijn is. Het lijkt namelijk voor mij alsof ik niet heel hard hoef te werken, maar er worden toch veel spieren getraind, voornamelijk de rug en de buik. Daar merkte ik ook al snel verschil in. Dus wil je rustig beginnen en PopSugar uitproberen? Dan is dit een goed filmpje.

10-Minute Fat Burning Workout - klik hier voor het filmpje
Deze is echt heerlijk! Toen ik wat langer sportte en al sterker was geworden, was dit een hele fijne. Je traint echt alles, en alle oefeningen (op één na) doe je met dumbells. Ik merkte al snel dat de uppercuts ook snel beter gingen; ik snapte in het begin echt niet hoe zij dat konden, maar naar een aantal keer lukte het mij ook! Dus, wil je een echte goeie workout, doe deze.

10 Minutes to Leaner, Longer Looking Legs - klik hier voor het filmpje
Dit is een heerlijke oefening voor je benen, ik denk wel de fijnste van PopSugar Fitness. Dus wil je je benen trainen? Probeer deze eens uit!

10-Minute Flat Abs Workout - klik hier voor het filmpje
Wil je even goed je buikspieren trainen? Deze oefening vond ik daarvoor echt super.

Cardio Tai Box Workout - klik hier voor het filmpje
Dit was mijn favoriete cardio workout. Het is, zoals de naam al zegt, een tai box oefening, dus het is een beetje vechtsportachtig. Heerlijke oefening :).

Full Body Stretching Exercises | Flexibility Workout - klik hier voor het filmpje
En als je dan lekker hebt getraind, dan moet je goed stretchen! Deze oefeningen zijn heel fijn: je stretcht je spieren en gelijk ontspan je na al die zware oefeningen.

Ik dacht dat ik al m'n favorietjes wel in één post zou kunnen plaatsen, maar inmiddels had ik zo veel youtubefilmpjes geopend dat ik het maar ga verdelen over meer berichtjes!
Hoe vinden jullie dit? Leuk om te lezen? Ik heb echt heel veel gehad aan deze oefeningen!

Ik wil wel weer wat meer gaan sporten. Hardlopen doe ik nog steeds, maar ik vind het wel echt een beetje koud nu haha. Op Elisse haar blog las ik over de 30 day shred en ik wil dat heel graag gaan doen, zodra m'n tentamens voorbij zijn. Op die manier kan ik me er ook een beetje op voorbereiden ;). Want het is niet niks, 30 dagen lang keihard trainen. Ik ben wel vaker filmjes tegen gekomen van Jillian Michaels en toen heb ik toch maar snel weer PopSugar opgezet, als je snapt wat ik bedoel ;).

Liefs!

8 gedachten:

  1. Oh fijn, misschien zijn deze wat meer op mijn niveau! En inderdaad handig dat elk filmpje maar tien minuten duurt en je op die manier kan opbouwen! Ik ga het eens rustig bekijken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super tof! ik doe ook al heel de tijd oefeningen op mijzelf :) Ik ga ze ook eens bekijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik rol ook regelmatig thuis mijn matje uit! Vind het fijn om zeker als het zo'n bar weer is als nu thuis ook te kunnen sporten. Deze video's zijn dan super handig! :D
    x
    www.timeforblues.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, inderdaad! En 't is gewoon gratis, haha.
      Ik kan helaas je website niet bekijken :( - klopt de link?

      Verwijderen
  4. Great post Sanne! I used to dance but not anymore. I left because I want to pay attention on my studies. So I'm not really exercising. SO I do eat healthy ( well partly) Not a fan of doing workouts at home. So I'll just eat healthy and when the time is right, I will go back to dancing. x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oooh, nu voel ik me schuldig dat ik vandaag amper wat heb uitgevoerd, haha. Ik ga ze morgen maar eens bekijken en weer aan de slag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Waar heb je die dumbels gekocht?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij Perry Sport! Ze zijn van hun huismerk, Inq, en ik ben er echt heel blij mee. Ze hebben een fijne vorm en zijn van goed materiaal, waardoor ze lekker in m'n handen liggen en ook niet wegrollen op de grond :).

      Verwijderen