Ovenbaked oats met banaan en blauwe bes

6 december 2014

Al de hele week heb ik jullie doodgegooid met havermout :). En ook in het weekend ga ik door, met een recept dat iets langer duurt en daarom perfect is voor de vrije dagen. Maura inspireerde mij om eens havermout uit de oven te proberen en het blijft een favorietje.

De ingrediënten lijken op die van mijn all-time favorite havermout van afgelopen week en daarom vind ik het ook zo fijn voor ovengebakken havermout! Het smaakt toch weer anders ;), deze #6 en laatste havermout van deze week.

Ovengebakken oats

Heerlijke zachte warme havermout

Ingrediënten
• 50 gram havermout
• 100 ml (plantaardige) melk
• 1 of 2 bananen
• Handje blauwe bessen (of icm ander zomerfruit naar keuze)
• Snuf kaneel

Bereiding
Stap 1 Verwarm de oven voor op 200°C.
Stap 2 Plet de 3/4 van de bananen en snijd de rest in stukjes
Stap 3 Neem een ovenschaaltje en door daar de havermout, melk, snuf kaneel, de blauwe bessen (houd er een paar over) en geplette banaan in. Schep goed om.
Stap 4 Garneer de havermout met plakjes banaan en blauwe bessen.
Stap 5 Zet 't in de oven voor 15-20 minuten.
Stap 6 En geniet ervan! Ik vind het altijd lekker om het uit het ovenschaaltje te eten. :) (met een ovenhandschoen, haha)

Heb je dit wel eens gemaakt, havermout uit de oven? Heb je nog een lekkere tip?

Dat was 'm dan! Een week vol havermout, want I ♥ HAVERMOUT. En ik hoop dat de smaak ervan me nog lang niet zal gaan vervelen (maar gelukkig valt er zo veel te variëren dat dat bijna niet kan denk ik). Ik zou het bijvoorbeeld echt verschrikkelijk vinden als ik ineens banaan niet meer lekker zou vinden.. ik kan me geen dag zonder bananen voorstellen Ö.

Heb jij nog een super lekkere havermout die ontbreekt in het rijtje van de afgelopen week? Let me know!

Benieuwd naar de andere havermoutjes van deze week?
#1 Kruidnootjes havermout
#2 Friszure limoenhavermout
#3 All-time favorite havermout
#4 Kaas-banaan-rozijnen-kaneelhavermout
#5 TGIF! havermout

1 gedachten:

  1. Mmm, dit lijkt me ook heel lekker. Ik ben dol op gebakken banaan <3

    BeantwoordenVerwijderen