Kruidnootjes havermout

1 december 2014

Hmmm! Kruidnootjes! #1 in deze week, waarin ik alleen maar havermoutrecepten zal plaatsen :D. Aangezien ik onder andere kaneel heerlijk vind in havermout, werd het eens tijd voor een kruidnootjes havermout. Ohja, Sinterklaas heeft er ook wel iets mee te maken.

Deze week zal ik alleen maar havermoutrecepten plaatsen! De laatste tijd kom ik steeds op lekkere recepten en elke keer neem ik maar geen tijd om er een blogpost van te maken, terwijl ik wel steeds braaf foto's maak. Dus ik dacht, waarom neem ik niet een week waarin ik alleen maar havermoutrecepten plaats? Ik hoop je te inspireren en dat je havermout net zo lekker gaat vinden als ik :).

Kruidnootjes havermout

Omdat het bijna 5 december is!

Ingrediƫnten
• 40 gram havermout
• 200 ml (plantaardige) melk / water
• 3 medjool dadels, in stukjes gesneden
• 1 of 2 bananen, geprakt, met wat grove stukken erin
• Snuf kaneel
• Kruidnootjes!

*Liever een wat zachtere havermout? Neem dan tot 300 ml vocht. Je kan melk en water ook samen gebruiken.

Bereiding
Stap 1 Doe 200 ml melk of water in een pannetje en breng het op laag vuur aan de kook.
Stap 3 Voeg de havermout toe en roer goed. Houd je vuur laag.
Stap 4 Gooi de dadels en bananen door de havermout.
Stap 5 Roer je havermout door en zorg dat het niet te droog wordt + niet plakt aan de pan.
Stap 6 Voeg een snuf kaneel toe.
Stap 7 Roer nog even door en als je blij bent met de structuur, zet je het vuur uit.
Stap 8 Schep je havermout in een schaaltje en top met kruidnootjes. Ik maakte deze kruidnootjes van Havermoutje, en ik vond ze echt heel lekker! Suikervrij, met havermout, dadels en dadelstroop. Dus als je de tijd hebt, raad ik het je aan om deze kruidnootjes uit te proberen.

Doe jij nog wat met Sinterklaas deze week?

Liefs!

0gedachten:

Een reactie plaatsen