Kaas-banaan-rozijnen-kaneelhavermout

4 december 2014

De naam is al een mond vol. Maar ik zal niet zo cliché zijn om te zeggen dat de havermout zelf ook een mond vol is (maar dat issie dus wel). Het verbaasde me hoe lekker dit was, kaas door de havermout, in combinatie met rozijnen, banaan en kaneel! Thanks Lau, voor de tip ;), voor havermoutje #4 van deze week!

Kaas-banaan-rozijnen-kaneelhavermout

Ingrediënten
• 40 gram havermout
• 200 ml melk naar keuze / water
• 1 plak (Wilmersburger)kaas, in stukjes
• 1 of 2 bananen, gemashed
• handje rozijnen
• snuf kaneel

*Liever een wat zachtere havermout? Neem dan tot 300 ml vocht. Je kan melk en water ook samen gebruiken.

Bereiding
Stap 1 Doe 200 ml melk of water in een pannetje en breng het op laag vuur aan de kook.
Stap 2 Voeg de havermout toe en roer goed. Houd je vuur laag.
Stap 3 Prak ondertussen je banaan/bananen, en hou nog wat grove stukken erin.
Stap 4 Gooi een handje rozijnen door de havermout.
Stap 5 Roer je havermout door en zorg dat het niet te droog wordt + niet plakt aan de pan.
Stap 6 Ondertussen heeft je havermout een paar minuutjes gekookt en voeg je nu de geprakte banaan toe.
Stap 7 Roer nog even door en als je blij bent met de structuur, gooi je de stukjes kaas erdoor. Zet je vuur uit.
Stap 8 Schep je havermout op een bordje en hmmm geniet ervan!

Kende je deze combi al wel? Het is vast ook lekker voor een avondmaaltje, zonder de havermout dan. Tips?

Liefs!

Benieuwd naar de andere havermoutjes van deze week?
#1 Kruidnootjes havermout
#2 Friszure limoenhavermout
#3 All-time favorite havermout

3 gedachten:

  1. Mmh, die kaas lijkt me helemaal niks eigenlijk, maar de rest wel heel lekker, dus dat ga ik morgen eens testen! Bedankt voor het receptje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een interessant idee om kaas door de havermout te doen! Ik vond kaaspannenkoeken met stroop ook altijd lekker, dus ik kan me er wel wat bij voorstellen. Ken je het boek Oatrageous oatmeals van Kathy Hester? Het is een vegan boek met heel veel havermout recepten, zowel hartig als zoet. Ik ben zelf heel saai met mijn havermout: altijd met sojamelk, rozijnen en kaneel, of met water, rozijnen en pindakaas. Ik moet eens wat meer experimenteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aah super lekker! Heb dit net als lunch gemaakt. :)

    BeantwoordenVerwijderen