BloggersGroupHug // Snow

21 december 2014

I will write this post in both English and Dutch. For the Dutch version, please scroll down.

'Snow' is the word of the Bloggers Group Hug from this week. Bloggers Group Hug stands for support, unity & similarity in the blogworld. Would you like to know more, or participate? Click here.

'Snow'

Snow, that is not my thing. If it falls from the sky, I like it. If there's a big layer of white snow, I like it. But if you live in a big city at a busy intersection, then there's nothing fun about snow. Snow is not white and thick, snow is gray and wet and sandy. Cycling downtown is not an option, but walking on the other hand either. Throwing snowballs is not fun.

I'd like to go once to an area of unspoilt nature. With conifers and lots of snow. White, thick snow. Walking through it and throw real good snowballs and snow angels. And then drink chocolate milk, with dry warm clothes, curled up by the fireplace.

Snow, that is not my thing. But I can certainly declare my love in it.

'Snow'

Sneeuw, ik heb er niks mee. Als het valt vind ik het mooi, als het ligt en het is nog wit en dik vind ik het mooi, maar als je in de stad woont aan een druk kruispunt, dan is sneeuw helemaal niks. Sneeuw is niet wit en dik, sneeuw is grijs en nattig en zanderig. Fietsen naar de binnenstad is geen optie, maar lopen daarentegen ook niet. Sneeuwballen gooien is niet leuk.

Ik zou wel een keer naar een gebied willen gaan met ongerepte natuur. Met naaldbomen en heel veel sneeuw. Witte, dikke pakken sneeuw. Er doorheen banjeren en echte goeie sneeuwballen gooien, en sneeuwengelen maken. En daarna chocolademelk drinken, met droge warme kleren aan, opgekruld bij een open haard.

Sneeuw, ik heb er niks mee. Maar ik kan er wel mijn liefde in verklaren.

1 gedachten:

  1. Ik hou enorm van sneeuw. Ik heb een beetje een bloggersgrouphug dip. Ik kon gewoon niet zo veel bedenken :D

    BeantwoordenVerwijderen