Éíndelijk, analoogjes!

6 november 2014

Jeej, analoogjes op mijn blog. Dat is alweer honderd jaar geleden dat ik nieuwe analoge foto's plaatste. Nouja, ik kan deze ook niet echt nieuw meer noemen. Meer nieuw ontwikkeld, nog geen twee weken terug. Maar de meeste foto's zijn van september 2013 (eigenlijk nog van het 365 dagen project!), sommige van afgelopen februari en nog een paar van deze maand. Ik wist eigenlijk al niet waar het rolletje van vorig jaar september was gebleven. Hij zat niet meer in de camera die ik toen had gebruikt, maar verder had ik ook niet gezocht. Toen ik vorige week eindelijk weer mijn camera's uit de kast haalde, de Minolta vol schoot (of althans, Lucas schoot 'm vol; er was nog ruimte voor één foto) en het rolletje liet ontwikkelen, kwam ik erachter dat dit het rolletje van september vorig jaar was. Van Texel, het introductiekamp van de opleiding die ik nu doe. En dit introductiekamp vond ik verschrikkelijk; misschien had ik daarom niet zo veel haast met het volschieten en ontwikkelen van dit rolletje.

Maar de fotootjes vond ik toch wel leuk om te zien. Texel is natuurlijk prachtig, al heb ik er dus weinig leuke herinneringen aan. Zo'n introductiekamp vind ik ontzettend ongemakkelijk en vervelend, met al die activiteiten om elkaar beter te leren kennen en bij vreemden op de kamer slapen. Niks voor mij. Eigenlijk observeer ik liever eerst gewoon een beetje, en doe ik het rustig aan met elkaar te leren kennen. Er even tussenuit met m'n camera was af en toe wel fijn. Ik heb nu hele leuke vriendinnetjes op de opleiding, waar ik tijdens het introductiekamp ook niet echt mee om ging. Uiteindelijk leerden we elkaar toch kennen in de klas en heeft dat kamp daar niks aan meegeholpen. Nee, hopelijk was dit het laatste introductiekamp dat ik mee mag maken.

Ik zou het wel tof vinden om nu reisjes te maken met mijn klas. Op de kunstacademie deden we dit regelmatig, en dit was echt geweldig. Venetië, Basel, Düsseldorf, Keulen.. Ik heb de meest prachtige architectuur en kunst gezien. En gewoon de meest mooie steden, veelal voor het eerst, met de meest lieve meisjes. Alleen maar dingen doen die te maken hebben met kunst - kan het beter? Reizen vind ik geweldig, daar ligt het niet aan.

De fotootjes hieronder zijn zo geworden doordat ik ging freelensen. Dat is echt een hele leuke techniek, waarbij je de lens van je body afdraait en je lens een beetje schuin houdt. Met een digitale camera lukt het bij mij niet; dan geeft dat slimme ding aan dat er dus geen lens aan vast zit. Met mijn huidige rolletje ben ik ook aan het freelensen, ik ben al erg benieuwd wat er op de negatieven staat. Het lijkt me leuk om nog eens een postje te schrijven over de do's en don'ts (volgens mij) van het freelensen, als ik het zelf nog wat meer door heb. Want jullie moeten het aaaaaaaaallemaal proberen. :)

Deze foto's zijn geschoten met een Pentax Asahi, in september 2013. Op Texel, dus. Alleen het rolletje weet ik niet meer.

Ben jij wel eens op Texel geweest, en hoe vond je het?

Liefs!

Wil je meer analoge foto's van mij zien? Kijk dan onder 'mijn analoogjes'.

4 gedachten:

  1. oh! meer info over het freelensen aub! wat deed je exact op Texel? sowieso, alweer, prachtige foto's Sanne! :)
    xo Charlotte - aliceroxy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's! Ik vind kampen ook he-le-maal niets, hoop van harte dat ik geen introductiekamp krijg als ik ga studeren :')

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw mooi! En ja brrr introductiekamp..
    Ik ben 1 keertje op Texel geweest, zo fijn de eilanden! Wel heb ik iets meer met Terschelling, daar zo veel mooie tijden beleefd :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een ontzettend mooie analoogjes! Je freelensresultaten zijn fijn geworden!! :)

    BeantwoordenVerwijderen