Bloody Beet Houmous

28 oktober 2014

Omdat het Halloween is.. ha ha.

Het afgelopen weekend ging ik van feestje naar expo en zaten er allemaal bebloede bunnies in de trein. Halloween. Een paar jaar terug gaf ik zelf een tof halloweenfeestje voor mijn verjaardag, maar eigenlijk doe ik er nooit wat mee. Ik ben ook opgegroeid met Sint-Maarten en ik heb het idee dat iemand óf opgegroeid is met Halloween, of met Sint-Maarten. En Sint-Maarten was altijd hartstikke leuk! Ook omdat het valt op de verjaardag van mijn broertje.

Nu doe ik dus ook iets met Halloween: ik heb een bloederige bietenhoumous gemaakt! Ik had al eens eerder verteld dat de bietenhoumous van Maza echt mega lekker is en ik wilde het zelf ook uitproberen. En het was wel lekker! De bietenhoumous van Maza blijf ik het lekkerst vinden. En laatst probeerde ik hun gewone houmous eens uit; heerlijk!

Bloody Beet Houmous

Voor heel wat crackers, broodjes en dips

Ingrediënten
• 1 blik kikkererwten
• 1 of 2 kleine bietjes*
• Tot een eetlepel tahini
• Flinke scheut citroensap
• Komijn + paprikapoeder naar smaak
• Zout + peper naar smaak

Bereiding
Stap 1 Was de kikkererwten en lek ze uit. Doe ze vervolgens in de keukenmachine en maak fijn.
Stap 2 Snijd de bieten in stukken en gooi die bij de geplette kikkererwten. Maak dit ook fijn.
Stap 3 Voeg vervolgens de tahini, citroen, een snufje komijn, paprikapoeder, peper en zout toe.
Stap 4 Even proeven! Wat mis je nog? Wil je meer paprikapoeder, of meer zout?
Stap 5 Enjoy! Op crackers vind ik houmous altijd het lekkerst, of als dip voor groenten.

*Ik kocht bietjes van John's Farm, gewoon te koop bij de AH, tussen de groenten. Kun je gewoon zo eten!

Vier jij Halloween? Zo ja, hoe? Feestje, langs de deuren? Of houd je het ook bij bloederig voedsel?
Liefs!

2 gedachten:

  1. Lekker! Laat Ottolenghi maar niet lezen dat je kikkererwten in blik gebruikt hahaha, hij is een houmous oorlog begonnen met Mary Berry :-)))
    ( http://www.ottolenghi.co.uk/blog/make-hummus-kitchen-notes-chickpea-pedant )
    Ik gebruik ze ook vaak hoor, lekker makkelijk en snel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, mooi gerecht voor Halloween inderdaad! Leuk dat de tekst in het recept ook bij het gerecht kleurt. Ik vier Halloween niet echt - nouja, ik bekijk momenteel allerlei blogs/filmpjes met Halloweenthema op internet, ook leuk. (:

    BeantwoordenVerwijderen