看雨

31 oktober 2014

Ik zei hier al dat mijn handen lichtelijk beginnen te jeuken door het herfstweer, om weer eens een analoge camera van de bovenste plank te pakken. En inmiddels heb ik alweer mijn cameraatje gepakt, een oud rolletje volgeschoten en naar de Hema gebracht, en een nieuw rolletje in mijn Praktica gedaan. En de bomen en de zon en de herfst en de kou en de bladeren en de lange schaduwen en zonnestralen en de paddenstoelen en glimmende spinnenwebben gefotografeerd.

Maar een aantal maanden heb ik dat niet gedaan. Ik deed een cursus voor acht maanden lang, bij de SKVR. Analoge fotografie, ontwikkelen en afdrukken. Dat was super tof, maar bij het tweede deel van de cursus begon ik er langzaam aan een beetje klaar mee te raken. Misschien was het te veel. Misschien voldeden de foto's niet aan mijn verwachtingen. Misschien was er niet genoeg variatie. Misschien was het even tijd voor iets anders. Daarnaast ging mijn allerfavorietste cameraatje kapot, de Pentax Asahi. Snik. Dat demotiveert ook behoorlijk. Gelukkig heb ik nog een Praktica, de eerste liefde van mijn leven. Daarnaast heb ik nog te veel niet-spiegelreflexcamera's. Het liefst fotografeer ik toch met een spiegelreflex, al zou het leuk zijn als ik de rolletjes eens vol schoot van de overige camera's. Misschien moet ik daar binnenkort eens een dagje voor uittrekken. Want als ik dit zie, krijg ik kriebels in mijn buik en heb ik de neiging mijn fiets te pakken en naar het bos te sjeezen. Of ook kopjes thee te fotograferen. Of mijn katje. Of bloemen. En te freelensen, dat is ook fijn.

Ken je dat? Kriebels in je buik krijgen omdat je graag iets wil doen?
Dit zijn mooie foto's van 看雨, denk ik. Vind ik wel cool, die tekens op mijn blog. Maar ik zie geen naam die ik kan lezen, alleen 'sonnygallagher'. Ach. Wat doet een naam ertoe als de foto's je een fijn gevoel geven? Een zeer zeer zeer fijn gevoel? Een gevoel van zelf actie willen ondernemen, tussenringen willen opdraaien, lenzen half willen losdraaien en kringloopwinkels willen afstruinen voor mooie vondsten?

Liefs

5 gedachten:

  1. Wat een prachtige plaatjes, deze. Ik dacht even dat jij ze had gemaakt. Vooral de eerste twee vind ik perfect in jouw stijl van fotograferen passen! Oh en freelensen, dat wil ik ook nog eens doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer van je camera! Maar je vindt vast een nieuwe favoriete camera om ook zulke mooie foto's mee te maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wauw, ik krijg door jouw beschrijving ook meteen zin in een herfstwandeling. Ik heb zelf volgens mij sinds ik klein was geen analoge camera meer aangeraakt, maar het ziet er inderdaad heel mooi uit. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohhhhh zo mooi! Ik wou dat ik dat talent had! Jammer van je camera Sanne :(

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heel mooie foto's, oh! dat wil ik ook :) ik krijg er zelf heel veel zin van om te fotograferen, net zoals jij! gewoon DOEN! XO

    BeantwoordenVerwijderen