Vegan Month of Food

7 september 2014

Hoi lieve lezers!

De eerste week van de Vegan Month of Food is voorbij. En wat was het leuk. En ik heb mezelf verbaasd: het is me gewoon gelukt elke dag wat te posten! De ene post was groter dan de andere, maar dat lijkt me oké. En op deze zondag wil ik een soort review geven over de afgelopen week, en schrijven over wat jullie verder kunnen verwachten.

Maandag één september: Vegan Month of Food
Hier blogde ik over waarom ik meedoe met deze maand, waarom ik plantaardig eet en over welke dingetjes ik zou gaan bloggen. Want ik wilde niet alleen recepten gaan posten (zo veel recepten heb ik ook niet!), maar ook nog inspiratie en andere dingen die ik het waard vind om te delen. Zolang het met plantaardig eten te maken heeft, is het goed.

Dinsdag twee september: Kunstig fruit
Ik had een aantal toffe kunstwerkjes gevonden, één schilderkunst en vier fotografie, die allemaal fruit in de hoofdrol hadden. En I love fruit. Heel veel. :)

Woensdag drie september: What to do with all that mango
Dit vonden jullie een leuke post! En ik vond het zelf ook heel leuk om te schrijven en om de recepten te maken. Want ik hou al heel veel van fruit, maar van de fruiten hou ik ook heel veel van mango. De mangostrips vond ik het best gelukt, omdat dat het meest experimenteel was, al vond ik de smoothie ook super super lekker. En van bananenijs kan je me altijd wel wakker maken. Dus eigenlijk vond ik alles best wel heel lekker.

Donderdag vier september: Een wijze les over tofu
Vooral voor mij was het een wijze les. Voor mij was tofu pressen namelijk iets dat nieuw was toen ik meer plantaardig ging eten, en nu eet ik best veel tofu (en sinds een paar dagen weet ik ook hoe ik tempeh kan klaar maken, zo zo zo lekker!). In de vleesvervangers van de supermarkt zitten toch van dierlijke producten, maar ook onnodig veel troep heb ik het idee. Dus liever tofu. Dat is goedkoop, licht en heel bewerkbaar. En omdat het bewerkbaar is, een hele goede manier om meer uit te proberen en te leren over kruiden en smaken!

Vrijdag vijf september: Friday Favorite Things
Wat ik ook in de post vertelde, was Friday Favorite Things iets dat ik al een tijdje op mijn blog wilde. Ik heb vaak favorietjes die ik wil delen! En omdat ik met de Vegan Month of Food was begonnen, kon ik hier ook wel mee beginnen. Ik deelde mijn favoriete Instagramaccounts op het gebied van plantaardig eten, voornamelijk op hun foto's (want dat is toch waar Instagram om draait en wat ik ook wel heel belangrijk vind, hihi).

Zaterdag zes september: Rawnola
Een blogbericht dat goed binnen mijn thema past, omdat het iets nieuws voor mij was binnen plantaardig eten. Al kan iedereen dit natuurlijk eten, maar ik kwam het tegen bij wat veganisten op Instagram. Ja. Instagram. Waar het hart van vol is... Maar een receptje dus!

Ik vond het een super leuke eerste week! Ik ben nog steeds enthousiast over het bloggen en ik hoop dat dit ook overkomt in de berichten. Want jullie kennen me wel een beetje: als ik iets niet leuk vind, dan doe ik het niet. Slechte eigenschap, maar dan kan ik me er gewoon niet toe zetten! En dan heb ik het natuurlijk alleen over dingen als bloggen, niet over studie en werk. Maar dit vind ik echt heel leuk. En jullie reacties vind ik ook onwijs leuk om te lezen! Thanks voor de support, lieve lezers.

Wat kunnen jullie van mij verwachten de komende week? Nou, in ieder geval geen groentechips. Als je mijn FBbericht had gelezen van gisteren ging ik nog een poging wagen. Maar het mislukte en ik geef het lekker op. Alleen de appelchips waren lekker, maar voor de rest.. nee.
Maar de vraag was, wat kunnen jullie van mij verwachten de komende week? Zoals ik ook op FB had verteld, had ik de lekkerste houmous ever gemaakt. Dat recept komt uiteraard op mijn blogje! Oh, als ik alleen aan die houmous denk.. zo fijn. Ook heb ik nog twee heerlijke toetjes gemaakt, die ook makkelijk als ontbijt kunnen (want zo at ik ze ook) of als tussendoortje. Daar doe ik niet zo moeilijk over ;). Ook ga ik de VeganMoFo-website afspeuren naar andere blogs, dit heb ik nog te weinig gedaan.

Wat vond jij dat deze week Vegan Month of Food? En welke blogposts, wel of niet plantaardig eten gerelateerd, moet ik van jou lezen :)?

Liefs! Fijne zondag!

1 gedachten:

  1. Ik vond het een hele leuke eerste week!
    Maar jemig wat is er veel gepost, niet bij te houden hoor :-)

    BeantwoordenVerwijderen