vegan month of food

1 september 2014

Hi there!

Vandaag is het één september. Deze maand mag ik weer beginnen met school { en ik heb er echt heel veel zin in! }, zijn er veel lieve mensen jarig, beginnen de bomen weer te kleuren en mag ik mijn nieuwe en prachtige winterjas aan. EN het is de maand waarin ik niet normaal veel bezig ga zijn met eten. En wat voor mij normaal is, is voor een ander al niet normaal. Dus dit wordt een leuke maand. Vandaag begint namelijk Vegan Month of Food!

Ik had ik mijn vorige post al een aankondiging gemaakt. En ik had al gezegd hoe enthousiast ik was, waar ik aan twijfel en hoe veel zin ik erin heb. Nu wilde ik graag mijn thema vertellen, waarbij ik alsnog erg breed kan blijven posten.

Ongeveer sinds maart dit jaar ben ik overwegend gestopt met zuivel, eieren en vis. Ik nam het nog zelden in huis en at het alleen als ik met andere mensen at. Vlees eet ik nu al zo'n zeven jaar niet meer. Een paar weken geleden heb ik besloten om helemaal te stoppen met dierlijke producten. Het voelde al een tijdje niet meer goed om het te eten, ik kreeg hetzelfde gevoel als zeven jaar geleden bij vlees. Dus, nu eet ik plantaardig! En ik ben super nieuwsgierig. En omdat ik een behoorlijke newbie ben, is dat ook waar mijn Vegan MoFo 2014 over gaat:
▼ alle nieuwe dingen die ik uitprobeer, zoals nieuwe recepten en producten;
▼ alle fijne blogs en Instagrams die ik leer kennen;
▼ inspiratie, uiteraard;
▼ en verhaaltjes en weetjes, wellicht. Alles wat ik verder nog wil delen.

Ik doe mee met mijn blog en mijn Instagram. Ik heb mijzelf al zien staan in de blogroll op de Vegan MoFo website!

Wat ik in mijn vorige berichtje ook aangaf en blijkbaar belangrijk vind om te vertellen, is dat ik plantaardig eten niet ga promoten en het eten van dierlijke producten ook niet afkeur. Ik vind het verschrikkelijk om te zien dat mensen filmpjes of artikelen delen die bang maken en extreme beelden bevatten; dat vind ik geen manier om mensen te overtuigen van waar die persoon voor staat. Ik vind dat überhaupt niet nodig, want ik vind dat iedereen vrij is om te eten wat hij of zij wil, en als iemand informatie wil vergaren, kan deze persoon dat zelf doen. Ik vind het 't belangrijkst dat er genoten wordt van eten! Voor mij werkt plantaardig eten gewoon, en voor iemand anders is iets anders prettig. Genieten, uitproberen en nieuwsgierig zijn - dit zijn voor mij de grootste drijfveren voor het bloggen hierover. Ik ben gewoon super enthousiast!

Veel plezier met het lezen van mijn berichten en ik hoop dat je er door geïnspireerd raakt - ik heb in ieder geval heel veel zin in deze maand!

Liefs, Sanne

2 gedachten:

  1. Hey Sanne, Tof dat je als kersverse vegan al meteen meedoet met de MoFo! Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Er zijn nog een aantal Nederlandse blogs die meedoen. We gaan er een fijne maand van maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh dit ga ik op de voet blijven volgen Sanne, ben heel benieuwd naar je verdere ontdekkingstocht en ervaringen!

    BeantwoordenVerwijderen