Vegan MoFo - week twee

14 september 2014

Hoi lieve lezers!

Het is weer zondag, ik ga terug kijken op de tweede week Vegan Month of Food. En nog steeds vind ik het heel erg leuk. Al heb ik het idee dat de recepten een piepkleinbeetje op beginnen te raken, ik heb er nog steeds veel plezier in! Ik blijf lekker bezig met het zoeken en uitproberen van recepten, helaas mislukt er ook wel eens wat.

Normaal post ik om 12 uur elke dag een berichtje, dit bericht is ieeeeets later. Een paar uurtjes maar. Maar ik had het gewoon even een dingen te doen en ik moest per se vanmiddag houmous maken. Nu ik weer content ben, kan ik schrijven.

En wat heb ik de afgelopen week allemaal gepost? En wat vond ik ervan?

Maandag acht september: Geroosterde mais & rode peper houmous
Ik heb jullie hier wel een heel klein beetje mee doodgegooid. Ik ben echt lyrisch over deze houmous en zelden zo blij geweest met een recept. En met rode peper. Ik zeg het nog een keer: probeer deze houmous uit! Want het is echt heerlijk! Vooral op de flatbread uit de post, ooooh hmmmmmmm....

Dinsdag negen september: Florent Tanet
Ongewone combinaties van groenten en fruit, waardoor er een vervreemd beeld ontstaat. Al soms nog wel smakelijk en aantrekkelijk. Ik vind het fijne kunstwerkjes en Florent heeft een duidelijke stijl.

Woensdag tien september: Datorade
Yumm, I like datorade! Super lekker drankje, gemaakt van dadels en water. En als je flink blend, krijg je een mooie schuimlaag :).

Donderdag elf september: Chips
Op donderdag schreef ik over chips. Althans, over hoe het me maar niet lukt om chips te maken, zonder dat er nog rauwe stukken aardappel of juist ontzettend verbrande stukken van terecht komen. Het wil me maar niet lukken om chips te maken uit de oven, en stiekem baal ik daar wel een beetje van. Alleen de appelchippies vond ik best oké! Wil je weten wat ik heb geprobeerd of heb jij de gouden tip? Let me know! Eeuwige dankbaarheid!

Vrijdag twaalf september: Friday Favorite Things
Jeej, de tweede Friday Favorite Things! Vind ik leuk! De eerste keer liet ik mijn favoriete Instagrammetjes zien, en nu de websites die me hebben geholpen bij het ontdekken van plantaardig eten. Ik heb daar echt fijne tips en receptjes vandaan!

Zaterdag dertien september: Icecream sandwich
Oh oh oh oh oh oh. Yes, een icecream sandwich. O, zo fijn en lekker. En ik vond het een perfecte post voor de zaterdag, omdat ik op zaterdagavond vroeger ook vaak aan zo'n sandwich zat. Dit is wel een aanradertje :).

Ik vond dit een heel fijn weekje! Naast wat er op mijn blog te zien is, heb ik ook af en toe op FB laten weten wat me bezig houd. Zo heb ik een heel lekker recept gemaakt uit Vegan Yum Yum, waar ik binnenkort vast en zeker ook een stukje over schrijf. Het was met zilvervliesrijst, zwarte bonen, spinazie, balsamico-azijn, zongedroogde tomaatjes en citroenschilletjes en ik vond het erg lekker! Ben ik trouwens de enige die een kookboek meeneemt voor in de trein? Ik vind het zo fijn om recepten te lezen, maar ik voel me best wel een beetje suffig, haha. Een kooktijdschrift, oké. Maar een boek? Tja, ik dus wel.

Oeh, en ik was deze week heel blij met mijn Marks & Spencer aankoopjes! In Nederland was ik er voor het eerst in Amsterdam in geweest en laatst ging ik er in Den Haag naar toe. Lekker dichtbij, maar niet te dichtbij. Anders zou ik er veel te vaak te vinden zijn. Het is dat de flatbreads nog niet op zijn, maar anders..

Op Instagram liet ik deze M&S aankoopjes al zien, en daar was gisteren ook mijn icecream sandwich te zien. Omnom.

Nou, een fijn weekje dus! Had jij ook een fijn (VeganMoFo) weekje? In de zon gezeten? Lekker gegeten? Leuke dingen gedaan, met lieve mensen? Ik had, niet foodgerelateerd, ook een heel heel fijn weekend. Maar daar vertel ik snel over!

Fijne avond, en liefs!

4 gedachten:

  1. Nom nom, die icream sandwich ziet er zo lekker uit! Ennn, over de vanille: soms gebruik ik de suiker, soms het extract. Het ligt er maar net aan wat we in huis hebben! Het extract vind ik lekker ruiken en je proeft het ook best goed. En als er helemaal niets in huis is met vanille, gebruik ik amandelextract ook nog wel eens! Lijkt op vanille maar heeft een net iets minder suikerachtige smaak :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wow, that final picture!! It looks amazing!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik neem ook heel vaak kookboeken mee in de trein, dat hoort zo als je foodblogger bent toch? ;-)
    De tweede helft van MoFo vind ik ook altijd moeilijker dan de eerste. Mijn voorraadje leuke ideeën begint op te raken en de motivatie om elke dag te bloggen ook. Voor komende week heb ik nog wel genoeg dingetjes in de wachtrij staan, maar daarna gaat het echt lastig worden. Ik hoop dat het lukt om de maand vol te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Top dat je blijft volhouden! Ik eet zelf af en toe vegetarisch, meestal een tweetal keer per week en meer als het mogelijk is. Op restaurant eet ik ook vaak vegetarisch. Nu weet ik dat ik hier wat ideetjes kan komen opdoen als ik niet meer weet wat klaar te maken. Vaak gooi ik wat dingetjes uit de ijskast samen, hihi.

    BeantwoordenVerwijderen