Friday Favorites: vegan websites

12 september 2014

Hee hoi!

De tweede Friday Favorite Things. Vorige week vrijdag plaatste ik de eerste, ik vond het toen een mooi moment om te starten hiermee. Ik liet toen mijn favoriete plantaardig eten-Instagrammetjes zien. En vandaag gaat het ook over iets online. Omdat mijn Vegan Month of Food erom gaat hoe ik als n00b plantaardig eet en nieuwe dingen tegen kom, ga ik de websites laten zien waar ik wel veel aan heb gehad de afgelopen tijd.

De Groene Meisjes staat echt wel op nummer één. Dit zijn twee dames die veganistisch eten en ook hun bevindingen delen. Zo kwam ik achter het goedje edelgistvlokken. Dit smaakt een beetje kazig en kan je los als kaas bij bijvoorbeeld pasta eten, en wat je samen met cashewnoten kan vermalen tot een soort Parmezaanse kaas. Er zitten verschillende B-vitaminen in. Ook ben ik laatst naar Amsterdam geweest voor het winkeltje Stach, omdat ik dit bij De Groene Meisjes in hun hotspot-lijstje had zien staan. Ook heb ik eens een recept gemaakt van hun blog. Dus, zeker een bezoekje waard!

Wiki veganisme, de wiki pagina van de Nederlandse Vereniging voor Veganisme. Het klinkt niet echt aantrekkelijk en een beetje suffig, maar dit is zo'n chille website! Hier kun je namelijk zoeken op producten, zoals chocola, en dan krijg je een lijst met de veganistische chocola dat te koop is. Zo hoef ik niet per se naar Marqt, Ekoplaza of Gimsel (hoewel ik daar echt heel graag kom, gewoon om de fijne en mooie producten te bekijken EN stiekem ook te kopen), maar kan ik ook zien welke chocola er bij de AH te vinden is voor een degelijk prijsje. Al vind ik het ook wel errug leuk om nieuwe chocolaatjes uit te proberen, zoals heerlijke lovechock!
Op de website van de Nederlandse Vereniging voor Veganisme kan ik veel informatie vinden over veganisme en alles wat daarbij komt kijken. Dus daar haal ik ook info vandaan.
Ook ben ik langzaamaan verzorgingsproducten aan het vervangen. Ik had niet verwacht dat ik dit zo snel zou gaan doen, maar omdat ik me gewoon niet langer meer prettig voel bij het eten van dierlijke producten, wil ik ook verder geen dierlijke producten meer gebruiken. Ook hiervoor geldt dat er ook bij de gewone drogist dingen te krijgen zijn, waar ik dan achter kom via wiki veganisme.

Ik vind het ook wel leuk om op de Veganmofo website te kijken, al vind ik 'm niet zo mooi en een beetje onduidelijk. Maar hier kun je updates vinden van verschillende participerende blogs en Instagrams en een lijst vinden met alle deelnemers per land! Ik wil nog zeker een keer het lijstje Nederland goed bekijken, waarbij 9 bloggers meedoen.

Tja, en als laatste, maar eigenlijk het meest belangrijke.. INSTAGRAM. Jullie waren al aan het wachten. Al gebruik ik de website niet, het is wel online en mega handig, want hier haal ik gewoon de meeste recepten en inspiratie vandaan!

Dit zijn de websites die ik het meest gebruik. Heb jij nog tips?

Happy friday!

3 gedachten:

  1. Wiki veganisme kende ik nog niet, handig! In mijn dorp is geen ekowinkel of iets dergelijks en in de supermarkt weet ik niet echt wat vega is en wat niet :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben zelf ook helemaal fan van Pinterest. Heerlijke alle inspiratie online lekker duidelijk in mapjes en zo goed terug te vinden.
    Mijn pinterest met vegan food kun je eventueel hier vinden om een idee te krijgen:
    http://www.pinterest.com/thingsilikedani/food-i-grave/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige blog en een heel fijn artikel!!
    Liefs, Iep

    BeantwoordenVerwijderen