Florent Tanet

9 september 2014

Florent Tanet is een Franse fotograaf en art director, die woont in de stad van de liefde. En dan fotografeert hij ook nog eten. Leuker kan ik hem dus bijna niet vinden :). Hij fotografeert niet alleen eten en als je dit werk hieronder mooi vindt, zou je zeker een kijkje moeten nemen op zijn website. Al staat daar niet zo heel veel op, op zijn Tumblr heeft hij veel meer werk staan. Dus eh, kijk daar maar.

Hij maakt veel en super tof werk, al vind ik dat niet van alles. Hij heeft een duidelijke stijl. Het toffe heb ik even voor je verzameld, althans, alleen het foodgerelateerde. Sommig werk vind ik wat ondefinieerbaar en lastig, al is het wel heel interessant. Ik vind zijn werk ook best verscheiden, maar misschien vind ik dat ook omdat het ene werk mij direct aanspreekt, en het andere niet. Maar dit komt vast ook door het onderwerp. Al vind ik ook weer niet alle fruitfoto's leuk. Dus het ligt aan de foto. In ieder geval, wat ik hier laat zien vind ik zeker wel tof.

Ik heb veel werk van hem verzameld en ook de omslagfoto op mijn FBpagina is een werkje van Florent.

Florent speelt constant met kleur en vorm en combinatie. Ongewone combinaties, die er niet vreemd uit zien en soms zelfs smakelijk (nee, het blauwe eten vind ik niet smakelijk!). Hij vervormt tot een nieuw mooi beeld, wat ik er logisch uit vind zien. I like it a lot!

Fijne dinsdag (marktdag!) lieve lezers!

1 gedachten:

  1. En nu ga ik ophouden met je blog te spammen maar door tijdsgebrek lees ik vaak weken aan berichten in een keer door als ik een vrij momentje heb (dat had ik vast al een keer gezegd). Daarmee de overload aan reacties en dan nog in omgekeerde volgorde.

    Nog zo'n leuke inspiratie dit!

    Wat is je blog toch ongelofelijk boeiend, Sanne!

    BeantwoordenVerwijderen