Vegan Month of Food

30 augustus 2014

Hoi lieve lieve lezers!

Via plantaardigheidjes en vegan in brighton stuitte ik op de zogenoemde Vegan MoFo. Yes, I know what that sounds like :). Maar het betekent Vegan Month of Food. En dan klonk interessant, vond ik! Gelukkig kon ik op de eerstgenoemde website veel informatie vergaren en daar beschreef Daniëlle, die nu voor het derde jaar mee doet, dat deze maand, die op één september begint, erom draait dat bloggers het liefst elke dag, maar minstens twintig keer, bloggen over plantaardig eten. En veel bloggers nemen een onderwerp, zoals koekjes, Italiaans eten, koken voor één persoon, pizza, reizen, salades - en ik zag zelfs het thema Harry Potter staan (daar ben ik wel echt heel nieuwsgierig naar, zoals jullie kunnen begrijpen). Super gevarieerd dus (bekijk hier alle thema's). Het kan ook zo zijn dat bloggers bloggen over artikelen, kookboeken of foto's. Zolang de blogposts gerelateerd zijn aan vegan eten is het goed, maar als blogger kan je het helemaal zelf invullen. En dat is wat deze maand zo leuk maakt, denk ik: zo veel bloggers met zo veel recepten, verhalen en ideeën, die allemaal enthousiast zijn over hetzelfde!

Om mee te doen moest je je inschrijven. En dat heb ik op het allerlaatste moment gedaan; toen wist ik er pas net een dag vanaf. En gelijk werd ik super enthousiast en kreeg ik allemaal ideeën, leuk!
Ik ben ontzettend benieuwd hoe dit me afgaat. Ik ken mezelf: als ik er geen zin meer in heb, doe ik het niet. Net zoals met de 365 dagen challenge, daar stopte ik naar 8 maanden mee. En die ene post per dag vind ik ook wel een behoorlijke uitdaging!
Dus misschien ben ik het woord vegan na drie dagen al helemaal beu, of zijn de ideeën die ik had bij nader inzien barslecht of heb ik gewoonweg geen tijd om dit te doen (ik bereid mezelf voor op het slechtste maar realistische scenario). Maar eigenlijk denk ik dat het een super leuke maand gaat worden, waarin ik lekker veel ga bloggen, koken, bakken, lezen, waarin ik voor mij nieuwe producten uitprobeer en waarna de liefde van mijn vriendje voor mij weer door zijn maag gaat. Het wordt vast super leuk.

En ohja: nee, lieve lieve volgers. Don't you worry - ik ga niet alleen maar recepten plaatsen. Want ik zou Sanne niet zijn als ik ook niet prachtige fotografie-inspiratie zou laten zien waar ik warm van word van hele goeie fotografen, mijn favoriete Instagramaccounts niet zou delen, niet heel veel zou fotograferen en niet gewoon vooral plaats waar ik enthousiast en blij van word. Dit blogje moet ik wel lekker omdatikdatwilachtig houden, right?

Ik wil jullie ook graag zeggen dat je niet bang hoeft te zijn dat ik plantaardig eten ga promoten en het eten van dierlijke producten afkeur: iedereen is helemaal vrij om te eten wat hij of zij wil! Jij bent dat, dus ik ook. Van eten genieten is voor mij het allerbelangrijkst en ik vind het een privilege als je dit kan. En yes, op het moment eet ik plantaardig, maar daarom is het ook zo leuk om hier aan mee te doen, toch ;)?
Dus genieten, uitproberen en nieuwsgierig zijn - dit zijn voor mij de grootste drijfveren :).

Liefs, Sanne.

Vegan MoFo website / Facebook / Instagram

2 gedachten:

  1. Klinkt erg leuk! Ik ben benieuwd naar je artikelen :).

    Liefs,
    Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Sanne, wat leuk dat je oa door mijn blog op de hoogte werd gebracht van vegan mofo en dat resulteerde in een aanmelding :-) Ik ken je blog helemaal niet, maar ik ga je vanaf nu volgen, prachtige foto's!
    Veel blog plezier de aankomende maand,
    groetjes
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen